וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצור או שאני רוכב: רויאל אנפילד שוטגאן 650

דני קושמרו

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 20:24

בימים של מלחמה נוחת שולחים לכאן ההודים אופנוע עם שם של רובה ציד ועיצוב כמעט קלאסי. כלי שמתאים מאוד למתחילים, או למי שחוזרים לדו-גלגלי

רויאל אנפילד שוטגאן 650. איציק ברק, מערכת וואלה
הייצור בהודו, המנוע פותח באנגליה/מערכת וואלה, איציק ברק
מה זה השם הזה, שוטגאן? נדמה שרק ההודים יכולים לתת בלי חשש, בלי לחשוב שאולי זה קצת מוגזם, שם יומרני ולוחמני כזה לאופנוע צנוע וחביב

קודם כל ברשותכם, עיסוק לרגע בזוטות. מה זה השם הזה, שוטגאן? נדמה שרק ההודים יכולים לתת בלי חשש, בלי לחשוב שאולי זה קצת מוגזם, שם יומרני ולוחמני כזה לאופנוע צנוע וחביב - אז לקחנו למטווח את "רובה הציד" לסיבוב קצר בארץ הקודש.

הבסיס הוא למעשה מנוע טווין שהוצג ב-2018 ומשמש כבר את הקונטיננטל 650GT, שהוא סוג נאה מאוד של קפה רייסר, ה"אינטרספטור" בעל העיצוב הקלאסי והקאסטום עם שם צנוע משל עצמו - ה"סופר מטאור".

השוטגאן שהוא האח הרביעי בסדרה משתמש באותו מנוע שני צילינדרים במקביל, מקורר אוויר ושמן, עם גל-זיזים עליון יחיד ושמונה שסתומים, בנפח 648 סמ"ק שתוכנן במרכז הפיתוח רויאל אנפילד באנגליה.

הספק מירבי של 47 כ"ס ב־7,250 סל"ד מאפשר לרוכבי בעלי רשיון 1A לעלות עליו, ויש גם מומנט חביב של מקסימום 5.3 קג"מ ב־5,650 סל"ד.

רויאל אנפילד שוטגאן 650. איציק ברק, מערכת וואלה
שעון עגול אנלוגי "טריפר" שמסתנכרן עם אפליקציית רויאל אנפילד וגוגל מפות. אין מד סל"ד/מערכת וואלה, איציק ברק
יציאה ראשונה איתו לפקקי העיר הגדולה והוא מרגיש שם כמו אורז בקארי - גובה המושב הנמוך, בסיס הגלגלי הקצר וזווית הצידוד הרחבה של הכידון הופכים אותו לכמעט סוג של אופניים ממונעים

השוטגאן מגיע עם עיצוב שהוא בין הקפה -ריייסר לקלאסי, מה שבאנפילד מגדירים קטסום-BOBBER, עם כידון שטוח, רגליות ששולחות את הרגליים מעט קדימה, אפשרות לפרק את מושב המורכב לטובת סבל ומראה מגניב של זנב קצר והצביעות הייחודיות היפות והמושקעות של אנפילד. סוג של מראה קלאסי מעודכן ונאה.

יציאה ראשונה איתו לפקקי העיר הגדולה והוא מרגיש שם כמו אורז בקארי - גובה המושב הנמוך, בסיס הגלגלי הקצר וזווית הצידוד הרחבה של הכידון הופכים אותו לכמעט סוג של אופניים ממונעים.

בכביש המהיר גל האיזון במנוע גורם לכך שהרטט סביר בהחלט אבל באין מיגון הרוח רכיבות ארוכות מידי עלולות לעייף. הבולם הקדמי הוא הפוך של Showa בקוטר 43 מ"מ, ללא כיוונון ומאחור יש צמד מיושן משהו של בולמי Showa עם חמישה מצבים ומהלך של 90 מ"מ בלבד.

כל עוד האספלט סביר, כיף מאוד לכוון את השוטגאן למטה – עד לגששים של הרגליות שישפשו את האספלט ויוציאו ממנו גיצים משמחים. צריכת הדלק של כל החגיגה תעמוד על כ-22 ק"מ לליטר

זה שאומר שבכביש המשובש, בעיקר כשיש עומס של מורכב מאחור, הבולמים האלו מקפצים מידי ונסגרים כך שלפני כל באמפ צריך להכין את הישבן. הבלמים הם מבית התקן התקציבי של ברמבו שנקראים ByBre ועושים עבודה טובה בהחלט וזה מורגש בעיקר בכביש המפותל שם נחמד גם שיש קלאץ' מחליק בהורדות הילוכים בכניסה לעיקול.

כל עוד האספלט סביר, כיף מאוד לכוון את השוטגאן למטה - עד לגששים של הרגליות שישפשו את האספלט ויוציאו ממנו גיצים משמחים. צריכת הדלק של כל החגיגה תעמוד על כ-22 ק"מ לליטר.

באבזור גם ג'ק אמצע, USB, שעון עגול אנלוגי "טריפר" שמסתנכרן עם אפליקציית רויאל אנפילד וגוגל מפות. אין מד סל"ד.

במקביל - יש שלל תוספות מקוריות בתשלום כמו מראות צד נמוכות וסקסיות שהותקנו בכלי.

רויאל אנפילד שוטגאן 650. איציק ברק, מערכת וואלה
בכביש המהיר גל האיזון במנוע גורם לכך שהרטט סביר בהחלט/מערכת וואלה, איציק ברק

לסיכום: כלי עירוני ופרברים מצוין, בנוי היטב, מתלים (בעיקר האחורי) בינוניים, יודע לשמח בכביש המפותל, מלא סטייל ואפשרות לקסטומיזציה, מתאים למתחילים/מתחילות וכאלו שרוצים לחזור אחרי הפסקה לדו גלגלי למשהו ידידותי, ובעיקר - תמורה טובה למחיר. אחלה רובה ציד.

על הצד הטכני: רויאל אנפילד שוטגאן 650

מנוע: מקורר אוויר, שני צילינדרים, 648 סמ"ק
הספק: 47 כ"ס ב-7,250 סל"ד
מומנט: 5.2 קג"מ ב-5,650 סל"ד
תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים
ממדים: בסיס גלגלים 1465 מ"מ, גובה מושב 795 מ"מ, משקל יבש 240 ק"ג, מיכל דלק 13.8 ליטר
מחיר: 48 אלף שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully