וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדאצ'יה היקר ביותר אי פעם יתחרה בטוסון וספורטאז'

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 12:03

מותג הרכבים המוזלים של רנו חושף קרוסאובר חדש, ביגסטר, גדול משמעותית מהדאסטר, היברידי, אבל עם חמישה מקומות ישיבה בלבד. מתי הוא בישראל וכמה הוא צפוי לעלות?

דאצ'יה ביגסטר/דאצ'יה

ארבע שנים אחרי שחשפה אותו כרכב קונספט, דאצ'יה מציגה את הביגסטר הסדרתי. הדגם הגדול והיקר ביותר שלה יתחרה ביונדאי טוסון ובקיה ספורטאז', כולל תוספות שלא ראינו עד היום בדגמי החברה, כמו חלון שמש, צבע דו גווני, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי ואפילו יציאת מזגן למושב האחורי ודלת תא מטען חשמלית, שידרוגים שיאתגרו את ההבטחה הגדולה של המותג למחירים שוברי שוק.

עם אורך של 4.57 מטר, רוחב של 1.81 מטר וגובה של 1.71 מטר, מדובר בקרוסאובר גדול, ארוך ב-23 ס"מ מהדאסטר אך ברוחב זהה, בהיותו מבוסס על אותה פלטפורמה. בסיס הגלגלים מגיע ל-2.70 מטר ונפח תא המטען מגיע ל-667 ליטר נדיבים גם כאשר כל חמשת המושבים בשימוש. מה שכן, למרות הגידול והפוטנציאל, לא יהיה דאסטר 7 מקומות שהיה יכול להיות להיט מקומי.

דאצ'יה ביגסטר. דאצ'יה,
ביגסטר. עם טעינה אלחוטית לנייד ודלת תא מטען חשמלית/דאצ'יה

הדשבורד מגיע מהדאסטר, עם מסך מולטימדיה 10.1 אינץ', ולוח מחוונים דיגיטלי 7 או 10 אינץ', כאשר כל התוספות המוזכרות בפתיח מוצעות רק ברמת האבזור הגבוהה ביותר.

לשוק הישראלי תהיה בחירה בין שתי מערכות הנעה. הראשונה היא גרסה משודרגת של היחידה ההיברידית המוכרת של קבוצת רנו, לראשונה על בסיס מנוע בנזין 1,800 סמ"ק בהספק של 107 כ"ס, מנוע חשמלי עם 50 כ"ס, וסוללה 1.4 קילוואט. ההספק המשולב: 155 כ"ס. התיבה היא אותה תיבה אוטומטית וההנעה קדמית בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דאצ'יה ביגסטר. דאצ'יה,
ויש גם חלון שמש אופציונלי/דאצ'יה

השנייה היא 1,200 סמ"ק טורבו בנזין היברידית קלה, עם תיבת 6 הילוכים ידנית. יהיו לה 140 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית או 130 כ"ס בגרסת 4x4, שתהנה גם ממרווח הגחון הגבוה יחסית של הביגסטר, 22 ס"מ.

באבזור הבטיחות יציע הביגסטר לראשונה בדאצ'יה בקרת שיוט אדפטיבית.

דאצ'יה ביגסטר. דאצ'יה,
יציאת מזגן למושב האחורי, לראשונה בדאצ'יה/דאצ'יה

באירופה יעלו דגמי הבנזין החל מ-25 אלף יורו וההיברידים מ-30 אלף יורו. בישראל יהיה פער המחיר בין הביגסטר למתחרים קטן משהתרגלנו, כפי שראינו עם דאצ'יה סנדרו סטפוויי, שזול רק ב-5% מסיאט ארונה.

אולם גם ב-180 אלף שקל יוכל הביגסטר ההיברידי להיות זול משמעותית מהדגמים ההיברידים של ספורטאז' וטוסון שבדרך לארץ, וכנראה שם מדגמי הבנזין שיתייקרו יותר ממכוניות אחרות בינואר, כאשר המדינה תתחיל לקנוס מכוניות מקבוצת זיהום 15. חובבי שטח יקבלו ב-150-160 אלף שקל 4x4 ידני עם הרבה מקום לציוד לטיולים משפחתיים. הביגסטר יגיע לישראל ב-2025, לא לפני אמצע השנה.

דא'ציה ביגטסר. דאצ'יה,
תא מטען ענק, בנפח 667 ליטר. אם רק הייתה כאן שורת מושבים שלישית/דאצ'יה
  • עוד באותו נושא:
  • דאצ'יה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully