וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה קיבל נוסע אוטובוס פיצוי בסך 100 אלף שקל?

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 9:53

נוסע ירושלמי תבע את חברת סופרבוס על שתי נפילות בגלל בלימות חריפות באוטובוס. למה חשבה השופטת שהוא ראוי לפיצוי בסכום כזה?

נוסעי אוטובוס סופרבוס. אבשלום ששוני, מעריב, אתר רשמי
לא מעט נוסעים מאבדים משיווי משקלים בגלל בלימות חריפות באוטובוסים. ידעתם שאפשר לקבל על כך פיצוי?/אתר רשמי, אבשלום ששוני, מעריב

גבר שעבר ניתוח בחוליות הצוואר תבע מחברת התחבורה הציבורית סופרבוס פיצויים על כך שבלימות חירום באוטובוס פגעו בהליך ההחלמה שלו.

האיש, תושב ירושלים (58), זכה לאחרונה בפיצויים בסך 100 אלף שקלים מחברת הביטוח כלל, שביטחה סופרבוס.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד איתמר בן עמי, עבר התובע, מנהל מעבדת מחשבים, ניתוח בחוליות הצוואר ביוני 2022. כמה שבועות לאחר מכן, כשנסע לתומו באוטובוס של סופרבוס בירושלים, הוא מצא את עצמו בתאונה מפתיעה וכואבת.

בעוד הוא מביט ברוגע בנוף המשתקף מהחלון הקדמי של האוטובוס, בלם הנהג באופן פתאומי את האוטובוס, המושב שעליו ישב הנוסע התנתק ממקומו, ועף על הרצפה בעוצמה. התובע נפל על רצפת האוטובוס, ונחבל בגבו בכתפיו ובצווארו, שהיה נתון עדיין בתהליך שיקום והחלמה לאחר הניתוח.

אך בכך לא תמה סאגת הייסורים שלו. כחודש לאחר מכן הוא מצא את עצמו במרכזה של תאונה נוספת, גם הפעם כנוסע באוטובוס.

הפעם עלה התובע על קו עירוני, אך בטרם הספיק להתיישב במקומו, נהג האוטובוס בלם בפתאומיות. כתוצאה מכך איבד התובע את שיווי משקלו והוטח בעוצמה רבה ברצפת האוטובוס. כתוצאה מהנפילה, נחבל בכתפיו, בצווארו ובראשו.

בשל מצבו, הוזעק למקום אמבולנס, אשר פינה אותו לבית החולים הדסה עין כרם לקבלת טיפול רפואי.
לפי כתב התביעה, שתי התאונות גרמו להחמרה משמעותית במצבו הבריאותי של התובע, והוא החל סובל מכאבים ומגבלות תפקודיות קשות, המונעות ממנו לתפקד בעבודתו כמנהל מעבדת מחשבים כפי שנהג בעבר. לטענת עו"ד בן עמי, מרשו נאלץ להפחית משעות עבודתו, מה שהוביל להפסדים כספיים משמעותיים.

על פי חוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד), התובעים רשאים לבקש מבית המשפט למנות מומחים רפואיים, על חשבון חברת הביטוח, אשר יבדקו את נכותם, ויקבעו את שיעור נכויותיהם הבריאותיות והתפקודיות.

על פי רוב, קביעת מומחה מטעם בית המשפט מתקבלת ללא עוררין. בעקבות הגשת התביעה נגד כלל, ועקב היעדר פשרה בין הצדדים, מינה בית המשפט מומחה רפואי מטעמו על מנת שיבדוק את התובע, ויקבע את נכויותיו, ואת תרומת תאונות הדרכים לנכויות אלה.

המומחה קבע כי הנכות ממנה סובל התובע נובעת ממצבו הרפואי הקודם ומהניתוח אותו עבר בצווארו. יחד עם זאת, קבע כי הנפילות באוטובוס פגעו בתהליך השיקום והחמירו את מצבו של התובע, ועל כן חברות האוטובוס נושאות באחריות מסוימת לנכותו, ואמורות לפצותו בהתאם.

על פי הסכם הפשרה בין הצדדים, ומבלי להודות באחריות כלשהי למצבו של התובע, הסכימה חברת כלל לפצותו בסכום כולל של 100 אלף שקלים.

השופטת הבכירה ריבה שרון מבית משפט השלום בפתח תקווה, אישרה את הסכם הפשרה בין הצדדים, ונתנה לו תוקף של פסק דין מחייב.

לדברי עו"ד איתמר בן עמי "המקרה ממחיש כיצד גם בלימה של אוטובוס, שכלל לא נראית לנוסעים כתאונת דרכים, יכולה להיחשב ככזו, ואף לגרור פיצויים נכבדים מצד חברות הביטוח המבטחות את האוטובוסים בביטוח חובה".

  • עוד באותו נושא:
  • סופרבוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully