וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה למכונית הנמכרת ביותר בישראל במבחן בטיחות באירופה

עודכן לאחרונה: 26.10.2024 / 0:13

ארגון מבחן הריסוק האירופי אינו ממליץ לסמוך על המערכת של BYD אטו 3 בכביש מהיר, לאחר שלא זיהתה נכון תמרורי מהירות, לא האטה את הרכב לקראת סיבוב ולא לקחה שליטה מנהג שלא הגיב. מחמאות למרצדס, ב.מ.וו פולקסווגן ו-וולוו

BYD אטו 3. תומר פדר/יח"צ, עיבוד תמונה
BYD אטו 3. פער גדול בביצועי מערכת העזר לנהג לעומת הדגמים האירופים/עיבוד תמונה, תומר פדר/יח"צ

המכונית הנמכרת ביותר בישראל, BYD אטו 3 החשמלית, נכשלה במבחן שערך ארגון מבחן הריסוק האירופי למערכות הבטיחות האקטיביות שלה בכביש מהיר. זאת בניגוד לציונים גבוהים שקיבלו דגמי יצרנים גרמניים לצד וולוו השבדית.

בלטה בהיעדרה בבדיקה נציגות של טסלה, חשמלית פופולרית באירופה, שמפגינה שוב ושוב פער בין הבטחה לביצועים בפועל של מערכת האוטופיילוט שלה, מה שכבר הביא בארה"ב לעשרות תאונות קטלניות ולחקירות של מנהל הבטיחות הפדראלי האמריקאי.

בעוד שבמבחן הריסוק הרגיל קיבלה האטו 3 ציון של 5 מ-5 כוכבים לפני שנתיים, במבחן מערכות העזר לנהג בכביש מהיר היא זכתה לציון של "לא מומלץ להשתמש". זאת לאחר שאנשי היורואנקאפ בדקו את תגובות המערכת בכל הקשור לשמירת הנתיב, תגובה לשינויי תוואי, עבודות בכביש ונהג שלא מגיב במה שעשוי להיות מקרה חירום רפואי.

בקרת השיוט האדפטיבית החכמה של האטו 3 פירשה תמרורים זמניים מהסוג שמוצב באתרי עבודות כביש כתמרורים קבועים, לא הגיבה טוב מספיק לכלי רכב נייחים, וכאשר הנהג לא הגיב לאזהרותיה ותיקוניה, במקום לעצור את הרכב בבטחה בצד הדרך כי ניתקה את בקרת ההיגוי והשאירה את הנהג שאולי איבד הכרה בגלל בעיה רפואית לגורלו, ולסכנה שיפגע באחרים.

ביקורת נוספת עסקה בכך שהמערכת לא האטה את מהירות הרכב לקראת סיבוב, ולא תמיד שמרה על נסיעתו בנתיב - רק בעת נסיעה ב-80 קמ"ש, אך לא ב-100 וב-120 קמ"ש. כאשר הרדאר או המצלמה המשמשים אותה נחסמו, מה שפוגע בדיוק שלה, היא לא התנתקה, אלא המשיכה לפעול, יוצרת אשליית בטיחות בקרב הנהג.

ב.מ.וו i5 מבחן הריסוק האירופי בדיקת מערכות ADAS. יורואנקאפ, אתר רשמי
הב.מ.וו i5 במבחן זיהו רכב דו גלגלי/אתר רשמי, יורואנקאפ

הביקורת החריפה נגד הקרוסאובר הסיני בולטת לעומת המחמאות שקיבלו ב.מ.וו i5 החשמלית ומרצדס C קלאס באותן בדיקות, בעיקר המרצדס שכשאר הנהג הפסיק להגיב ירדה לשולי הכביש וביצעה עצירה מבוקרת של הרכב. שתיהן קיבלו את הציון "טוב מאוד".

פולקסווגן ID.7 ו-וולוו EC40 החשמליות (שמה החדש של ה-C40 Recharge) קיבלו ציון 'טוב' בסדרת המבחנים, לאחר שהרשימו פחות ממרצדס והב.מ.וו.

מבחינת ציונים קיבלה המרצדס 85% בביצועי מערכות הסיוע לנהיגה ו-97% בגיבוי הבטיחות. הב.מ.וו קיבלה 76% ו-90%, בהתאמה, הפולקסווגן 70% ו-80% ואילו הוולוו 66% ו-78%.

"רוכשי רכב חייבים להיות מודעים לכך שאמנם שמערכות הסיוע מאפשרות חווית נהיגה נוחה, אך יש בהן פגמים בתנאים מסוימים והן עלולות ליצור סיכונים חדשים בעת שימוש לרעה - ולכן יש להבטיח פיקוח נהג ומודעות למצב בכל עת בעת הפעלת מערכות אלו", אמר אדריאנו פאלאו ברנאל, המנהל טכני של תחום מערכות הסיוע לנהג ביורואנקאפ.

ובקיצור: למרות שהן לעתים נראות כסוג של מערכות נהיגה אוטונומית, מערכות העזר לנהג הן רק מערכות עזר. האחריות היא של הנהג, שלא יכול עדיין להוריד עיניים מהכביש, ולסמוך על המערכות האלה בזמן שהוא מתפתה להציץ בנייד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully