וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכשלון של רגב ובן גביר: ההרוגים בתאונות ב-2024 - כמו בכל 2023

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 8:34

בפחות מ-10 חודשים נהרגו בכבישי ישראל 361 בני אדם, עלייה של 22%. המשטרה מחזירה לשימוש מצלמות נגד שימוש בסלולרי ונהיגה מסוכנת. עמותת אור ירוק: "הכישלון השנה נובע מצמצום תקציבי הבטיחות בדרכים"

זירת התאונה בה נהרג רוכב האופנוע סמוך למחלף ראשון דרום, 15 באוקטובר 2024. מד"א
תאונה קטלנית של רוכב אופנוע לפני שבועיים/מד"א

על הנתון הזה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב לא תפרסם הודעה לעיתונות ולא תפיק טקס לאומי. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא ימהר לזירת ובה מכוניות מעוקמות: 361 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת 2024, בפחות מ-10 חודשים, כמו מספר ההרוגים בכל שנת 2023.

אם לא הספיקו האבידות במלחמת חרבות ברזל ובגל הטרור, לפי נתוני הרלב"ד מספר ההרוגים השנה בכבישם גבוה ב-22% מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. מספר ההרוגים ב-12 החודשים האחרונים עומד על 426 בני אדם, מספרים שמוכרים מתחילת שנות ה-2000.

בתקופת ממשלת שרון הוקמה ועדת חקירה פרלמנטרית לתאונות הדרכים, ממשלת אולמרט אישרה את מסקנותיה, ובתקופתו של ישראל כץ כשר התחבורה יושמו חלקן. הרלב"ד הוקמה מחדש, המדינה הגדילה את ההשקעה בטיפול במוקדי סיכון בכבישים, בחינוך ובהסברה, וב-2012 ירד מספר ההרוגים למספר הנמוך ביותר מזה שנים, של 236 בני אדם, כמו שבעה חודשים ב-2024. לפני 20 שנה, ב-2004, נהרגו בכבישי ישראל 428 בני אדם, שנת 2024 תסתיים עם נתון דומה.

כך חזרנו 20 שנה אחורה: מספר ההרוגים בישראל לפי שנים

הרוגים בתאונות דרכים בישראל לפי שנים. עמותת אור ירוק, אתר רשמי
הרוגים בתאונות דרכים בישראל לפי שנים/אתר רשמי, עמותת אור ירוק

בן גביר לא דאג להגדלת תקציב אגף התנועה במשטרה שתחת אחריותו, ובזמנו התדרדר מספר הניידות בכל משמרת ל-60 בלבד, בכל הארץ, מספר שלא מאפשר אכיפה משמעותית והרתעה של נהגים מסוכנים.

מירי רגב לעומת זאת, שידעה לקדם פרויקטים קרובים לליבה כמו רפורמת מחירי התחבורה הציבורית, לא נאבקה נגד קיצוץ תקציבי בטיחות הדרכים, לא בטיפול במוקדי סיכון, לא בתקציב הרלב"ד ולא בתקציב החינוך התעבורתי בתיכונים. היא גם לא קידמה יישום ואישור של תכנית ממשלתית למלחמה בתאונות. התוצאות:

גידול של 28% במספר רוכבי הקטנועים והאופנועים ההרוגים: מתחילת השנה נהרגו 83 רוכבים, בדרך לשיא של כל הזמנים.

גידול של 22% במספר הולכי הרגל ההרוגים: 95 בני אדם מצאו את מותם בעודם חוצים כביש, קצב של כ-120 הרוגים בשנה.

גידול של 500% במספר רוכבי הקורקינט ההרוגים: 6 הרוגים מתחילת השנה, דווקא באחד בתחומים הבודדים שבהם פעל משרד התחבורה לטובת הבטיחות בדרכים, עם תחילת יישום חובת לוחית רישוי לכלים החשמליים הזעירים, שאמורה לשפר את האכיפה נגד רוכבים משתוללים ולהרתיעם.

"יותר מחודשיים לפני סיום שנת 2024 וניתן לקבוע כי מדובר בשנת כשלון בצמצום ההרוגים בתאונות דרכים. לא רק שמדובר בשנה של עליה בהרוגים אלא בשנה הקטלנית ביותר מזה כשני עשורים", אומר עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק. "כאשר מדינות אירופה מתקדמות ומצליחות להפחית במספר ההרוגים, אנחנו חוזרים עשרים שנים לאחור. הכשלון השנה הוא תוצאה ישירה לצמצום הכסף שמועבר לטיפול בקטל בדרכים - פחות ניידות ופחות שוטרים, פחות כסף לטיפול במוקדי סיכון ואדישות ממשלתית. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לקדם את התוכנית הלאומית הרב שנתית אשר מונחת על שולחנה זמן רב".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מצלמה טקטית של המשטרה בכביש מספר 1. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מצלמה טקטית של המשטרה כפי שתועדה השבוע בכביש מספר 1 ליד מחלף שורש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

ובתוך כך החזירה המשטרה לשימוש אחרי כשנתיים את מצלמות הדרך הטקטיות, ששימשו אותה לאיתור נהגים העושים שימוש אסור בטלפון סלולרי. לפי המשטרה המצלמות משמשות לא רק לאיתור עבירות סלולר, אלא גם לתיעוד עקיפות בפס לבן ונהיגה מסוכנת. החסרון: הצורך בשוטר אנושי שיצפה בצילומי המצלמות כדי להפיק דוחות.

זאת בזמן שבבריטניה כבר משתמשים בבינה מלאכותית כדי לנתח סרטים ממצלמות טקטיות, לזהות עבירות תנועה שתועדו, והסרטונים שסומנו עוברים לאישור שוטר להחלטה על רישום דוח. כך יכולה כל מצלמה להפיק יותר דוחות ממספר רב יותר של עבירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully