וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגורות בטיחות 4 נקודות עיגון בפורד

31.8.2006 / 17:00

30 שנה שמרה חגורת הבטיחות על צורתה כעת רוצה פורד לאבזר את מכוניותיה בחגורות בטיחות 4 נקודות עיגון. בשם הבטיחות

חגורות הבטיחות הקונבנציונליות, כלומר אלו בעלות השלוש נקודות עיגון, נותרו כמעט ללא שינוי מאז שוולוו המציאה אותן לפני כ-30 שנים, למרות שכל סעיפי הבטיחות ברכב עברו אינסוף פיתוחים מאז. למרות כל ההשקעה במערכות כמו בקרות אלקטרוניות למיניהן, כריות אוויר ומערכות 'קדם תאונה' במכוניות יוקרתיות, אביזר הבטיחות החשוב ביותר היה ונשאר חגורת הבטיחות. כך אומר ד"ר פריה פרסד, מהנדס הבטיחות הראשי של פורד.

מחלקת הבטיחות של פורד החלה בתקופה האחרונה לעבוד על שדרוגה של אותה חגורה מצילת חיים, כך שבמקום העיגון המסורתי לשלדה דרך שלוש נקודות, תעוגנה חגורות הבטיחות החדשות לארבע נקודות בשלדה. חגירת החגורה תעשה מעל לשתי כתפי הנוסע ומתג הנעילה והשחרור יונח במרכזה, בדומה למקובל במכוניות מרוץ. ניסויי החברה הראו כי שיטה זו לחגירה התגלתה כנוחה יותר עבור כל מבנה גוף וכן עבור גברים ונשים כאחד.

אולם, ישנה מכשלה אחת העומדת בפני הפיתוח הבטיחותי והוא קבלת אישור מחלקת הבטיחות האמריקנית, בטרם תוכל פורד להתקין את חגורה זו בדורות הבאים של מכוניותיה. אך ניתן לומר כי בפורד שומרים על אופטימיות שכן יתרונותיה הבטיחותיים ניכרים מאוד על פני החגורה הרגילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully