וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס מציגה – אקסיג' נקיה וחזקה יותר

4.9.2006 / 14:30

המודעות לאיכות הסביבה מגיעה גם ללוטוס ותוצאותיה היא אקסיג' מחוזקת שלוגמת אתנול

משבר הדלק של שנות השבעים נחשב לרוצח מכוניות הספורט של התקופה. מחירי הדלק המאמירים גרמו ליצרני מכוניות הספורט להציע במקרה הטוב מכוניות צנועות נפח והספק בלבד או במקרה הרע, לוותר כליל על ייצור מכוניות אגרסיביות אלה. יש אומרים כי התקופה האחרונה דומה מאוד במאפייניה לזו של משבר הדלק, אך הפעם ישנו הבדל מוחשי – הטכנולוגיה לצדנו. וכך, במקום לצמצם, לחתוך ולקצץ בצילינדרים ובנפחי המנועים, יצרניות הרכב בוחרות בשיפורים טכנולוגיים שנועדו לצמצם את צריכת הזהב השחור ופליטת מזהמים. במקרה של לוטוס, הם אפילו הצליחו לשפר את נתוני המנועים עם זניחת הבנזין המוכר.

מחלקת המחקר והפיתוח של היצרנית הבריטית לקחה את מנוע הטויוטה בנפח 1.8 ליטר שפועם בגרסאות האליז, ובייחוד את זה המותקן בגרסת האקסיג' והמתוגבר במגדש 'על' והזינה אותו בדלק חלופי. דלק זה מורכב למעשה מ-85 אחוזים של ביו-אתנול ורק 15 אחוזים של דלק קונבנציונלי. לשם כך נדרשו שינויים כמו מזרקים גדולים יותר כולל שניים נוספים בצינור היניקה של מגדש ה'על'. כל זה, יחד עם תכנות מחדש של ניהול המנוע, הניב 265 כ"ס, שזה 25 יותר מהמצב בו הוזן המנוע בבנזין רגיל. נתונים אלו מטיסים את האקסיג' 265E מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות קצרצרות ול-160 קמ"ש תוך 9.2 שניות.

נכון לרגע זה, לוטוס אינה מתכננת להביא את האקסיג' 265E לייצור, משום שמדובר כאן ברכב ניסוי, אך ניתן להניח כי בעתיד נראה שימוש גובר בטכנולוגיות מסוג זה, גם במכוניות ספורטיביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully