וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

640 כ"ס למיני חשמלית!

4.9.2006 / 15:02

חברה בריטית קטנה בשם PML יצרה את המיני החשמלית הראשונה וזו עוד מפיקה 640 כ"ס!

כיצד הייתם מגיבים אילו אמרנו לכם שהמיני החזקה ביותר בעולם תצויד דווקא במנוע חשמלי? לא בנזין, לא מטנול ובטח שלא דיזל אלא חשמל טהור, נקי וחזק ביותר. המפלצת הירוקה והקטנה הזו מצוידת בשיא הטכנולוגיה של עולם החשמל בכלי רכב; בכל אחד מגלגליה מותקן מנוע חשמלי המפיק 160 כ"ס כך שיחדיו הם מפיקים לא פחות מ-640 כ"ס מרטיטים ונקיים. הספק זה מסוגל לחולל פלאים למיני הקטנה. ראשית, הוא מסוגל לשגר אותה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות ומשם לעבר מהירות מרבית של 240 קמ"ש. אבל זה לא מספיק, שכן בנסיעה על החשמל האגור במצברים, ניתן לנסוע ברציפות המשך ארבע שעות בתחומי העיר ואף יותר מכך בנסיעות מהירות יותר בכבישים פתוחים.

חוק שימור האנרגיה

את מצברי הליטיום 700 אמפר ניתן לטעון בשני אופנים; הראשון, לחבר את המכונית לשקע החשמל בבית, או באמצעות מנוע הבנזין הקטן שהיא נושאת בקרבה. זהו מנוע 4 פעימות בנפח 250 סמ"ק בלבד והוא משמש אך ורק לטעינת המצברים. משום שהמנועים החשמליים נמצאים בתוך גלגלי המכונית, בזמן בלימה או הרפיית הדוושה, מנועים אלו מסוגלים להחזיר כמעט את כל האנרגיה שהושקעה בהם לצורך טעינה חוזרת של המצברים. התוצאה היא 0 זיהום אוויר וצריכת דלק בנסיעה בכוח החשמל למשך 4 שעות, או טווח נסיעה של 1,500 ק"מ בצריכת דלק מעולה של 34 ק"מ לכל ליטר, כאשר נדרש סיוע של מנוע הבנזין.

חידוש נוסף שמכונית זו מציגה הנו הסרה מוחלטת של מערכת הבלימה הקונבנציונלית ובמקומה מתפקדים המנועים החשמליים כבלמים. אנשי PML מוסרים כי היות ותהליך הבלימה אינו תלוי בחיכוך ובשל כך גם אינו יוצר חום רב, הבלימה יעילה לאין ערוך מהבלמים הרגילים. המיני הזו מצוידת גם בבקרת משיכה שמונעת מהכוח הרב להתבזבז בסחרור גלגלים. נכון שזו המכונית המושלמת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully