וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיזל לאלופים

5.9.2006 / 12:02

אודי קרובה להיות יצרנית הרכב הראשונה בעולם לזכות באליפות ה'לה-מאנס' עם מכונית דיזל

המושג דיזל נקשר עד לא מזמן אצלנו לחיסכון וכן גם לצדדים פחות זוהרים כמו רעש, עשן ועצלות, אבל ימים אלו מאחורינו. מנועי הדיזל הפכו למתקדמים, חזקים ועמידים אפילו יותר ממקביליהם לוגמי הבנזין, ואודי הוכיחה זאת על מסלול ה'לה-מאנס'. לפני כ-6 חודשים, כל העולם הרים גבותיו בפליאה, בשל בחירתה של אודי להשתתף במרוץ היוקרתי עם מכונית 'על' המצוידת בלא אחר מאשר מנוע דיזל, חזק ככל שיהיה.

ואכן, אודי הייתה יצרנית הרכב הראשונה להעיז לעלות לאספלט המרוצים מכונית דיזלית. המכונית נבנתה במיוחד למאורע ושמה R10 ובאחוריה נדחף מנוע טורבו דיזל 12 צילינדרים בתצורת V ובנפח של 5.5 ליטר והספקו חוצה את קו 650 הסוסים.

הנהגים מקניש, קאפלו וטום קריסטנסן פתחו את עונת ה'לה-מאנס' במרוץ הסברינג 12 שעות ומאז הכל היסטוריה, שכן השלושה הביאו ליצרנית הגרמנית ניצחון אחר ניצחון בכל הסבבים, כולל בזה האחרון שהתקיים בקנדה. אמנם עומדים לפניהם שני מרוצים נוספים בטרם תסתיים העונה, אך ניצחונה של הקבוצה הגרמנית נראה מובטח. זהו פתח חשוב לדעתנו בגיוון הספורט המוטורי ועמוק בפנים אנו מקווים לראות במרוצים אלו גם מכוניות היברידיות וחשמליות. מעניין מי מיצרניות הרכב תאזור את האומץ ותרים את הכפפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully