וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי מכניסה פלפל לסוויפט

5.9.2006 / 18:00

כהקדמה לתערוכת פריז, סוזוקי חושפת את גרסת הספורט החמימה של הסוויפט עם 125 כ"ס

ההצלחה של הדור החדש והנאה של הסוויפט עשה המון מלוכסני עיניים מרוצים והתוצאה של שמחה זו היא הולדת גרסת הספורט של היפנית הקטנה. סוזוקי מספרים כי הם חברו למחלקת הספורט והמרוצים של החברה במטרה לייצר את גרסת המרוצים של הסוויפט ו'על הדרך' הוחלט לייצר גם גרסה עממית וספורטיבית למכונית הקטנה. גרסת הספורט תיבנה נכון להיום רק בתצורת 3 דלתות והיא תוצע עם רשימה ארוכה של אבזור מפנק וספורטיבי, אבל בזאת ניגע מאוחר יותר.

קודם נתחיל עם מה שפועם שם מתחת למכסה המנוע. בגרסה העממית מותקן מנוע בנפח 1.5 ליטר עם 103 כ"ס ואילו הגרסה הספורטיבית בה אנו דנים כעת הושתל מנוע 1.6 ליטר חדש שפותח במיוחד עבורה ועבור גרסת המרוצים. יחד עם 16 שסתומים בתזמון משתנה, יחס דחיסה של 1:11 וסעפות יניקה ופליטה מוגדלות, מגיע הספקו של מנוע חובב סל"ד זה ל-125 כ"ס ב-6,800 סל"ד והמומנט ל-15 קג"מ ב-4,800 סל"ד. נתונים אלו, יחד עם גיר ידני 5 הילוכים קצרצרים, מביאים את הסוויפט ספורט ל-100 מעמידה תוך 8.9 שניות ומשם לעבר מהירות מרבית הנושקת ל-200 קמ"ש. כל זה כאשר היא עוד שומרת על צריכת דלק מעולה של 13.3 ק"מ לליטר.

מושבי ספורט, חישוקי 17 ומה לא

סוזוקי יודעים לספר לנו כי גם בשלדה ובכיול המתלים נעשו השיופים וההקשחות המתבקשות גדי לחדד את אופי התנהגותה. בלמי הזעזועים והקפיצים כאמור הוחלפו באחרים קשיחים יותר וכעת את בתי הגלגלים ממלאים חישוקי 17 אינטש הנועלים גומי במידות 195/45. כדי להעצים את התחושה הספורטיבית, הסוויפט צוידה בשלל צעצועים כמו מושבי ספורט, הגה שמנמן, דוושות אלומיניום מחוררות, בלמים מוגדלים וכדומה. גם סעיף הבטיחות לא נשכח ובסוויפט ספורט הותקנו לא פחות מ-6 כריות אוויר ומערכת ESP שיודעת לפעול ברגע הנכון כדי למנוע הן תת היגוי והן היגוי יתר.

הסוויפט ספורט תעשה את הופעת הבכורה שלה בתערוכת פריז ומייד אחר כך יחל שיווקה באירופה, היישר ממפעל יצורה שבהונגריה. עם גרסה זו, מעונינים סוזוקי לתפוס את ההובלה בקטגוריית הסופר מיני הספורטיביות, שלאחרונה נראית ריקה ממתחרים. אצלנו למשל נמצא את הסיטרואן C2 VTS הזהה לה בהספק, שכבר מצאה לה מספר לקוחות מאושרים. עם זאת, היבואן לא יכול לומר עדיין אם ומתי אכן הספורט תמצא את דרכה גם אלינו, אך ניתן לומר כבר כי במידה ומחירה יהיה גבוה מ-120 אלף שקל, הסיכוי שנראה אותה על כבישי הארץ קטן מרגע לרגע.

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully