וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לאודי יש מכונית 'על'

3.10.2006 / 17:01

אודי חושפת בתערוכת פריז את ה-R8 – מכונית ה'על' הראשונה של היצרנית הגרמנית

אחרי שהשתתפה באינספור פיתוחים טכנולוגיים עבור קונצרן פולקסווגן בו היא חברה הכוללים גם את פיתוחה של הגייארדו עבור למבורגיני, התפנתה אודי כדי לטפח גם את עצמה עם מכונית 'על' חדשה. על המילה 'חדשה' תוכלו אולי לחלוק שכן לא פעם ולא פעמיים חשפה אודי פרטים אודות המכונית החדשה לגבי כל שלב ושלב בתכנונה. האמת, אפשר להבין את החבר'ה מאינגולשטאט שכן לא כל יום שוקדים המוחות באודי על ייצורה של מכונית שאמורה להתבונן בלבן שבעיניים של שאר יצרניות ה'על' ולא להירתע.

עוד ועוד כוח

ואיך עושים זאת? עם החימוש המקובל בקבוצת המכוניות הבכירה בעולם; שלדת אלומיניום קלילה, מנוע עתיר סוסים הממוקם במרכז הגוף, הנעה כפולה, מראה שלא משתמע לשני פנים וביצועים מסחררים. ובכן, ה-R8 מצליחה לסמן V גדול על כל אחד מהסעיפים הללו ונתחיל עם יחידת הכוח: במרכז גופה של ה-R8 מוקם מנוע V8 המפיק ללא הגדשת טורבו כל שהיא לא פחות מ-420 סוסים חסונים ו-43.8 קג"מ. לשם כך תוכנן המנוע לעבוד בסל"ד גבוה שקצהו העליון מוגבל לכדי 8,250 סיבובים. נתון הספק זה יחד עם משקל קל יחסית של 1,560 ק"ג מביא ליחס הספקמשקל של 269 כ"ס לטון. נתונים אלו מאפשרים ל-R8 להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות ובתנאים הנכונים אף להשיק למהירות מרבית של 300 קמ"ש ללא הגבלה אלקטרונית. זו למעשה האודי המהירה בהיסטוריה. אגב, המעונינים לרכוש אחת הזו יוכלו להתלבט בין תיבה ידנית בעלת 6 מהירויות לעומת תיבת הילוכים סיקוונסיאלית הלקוחה מעולם המרוצים עם הפעלה חשמלית באמצעות מנופים שמאחורי גלגל ההגה.

ושליטה?

כדי להבטיח שהכוח הרב אכן ימצא את דרכו אל האספלט וכדי להבטיח שה-R8 תהיה כצפוי וכמובטח מהנה לנהיגה, ציידו אותה מהנדסי אודי בהנעת הקוואטרו המפורסמת של אודי ותצורת המתלים נבחרה להיות עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור. מתלים אלו מתוגברים ברביעיית בולמים חשמליים הנקראים באודי 'מגנטיק-רייד'. בולמים אלו מכילים בתוכם נוזל מיוחד ובו חלקיקים מגנטיים. כאשר מזרימים זרם חשמלי דרכם, ניתן לקבוע את צמיגות הנוזל ובכך גם את מידת קשיחות הבולמים. מחשב המערכת מודד כל העת את תנאי הדרך ואיכות האספלט וכמו כן את אופי הנהיגה וקובע את מידת הקשיחות הדרושה.

אודי לא שוכחים לציין כי כדי לשמור על החדות בהגה ועל כמות האינפורמציה העוברת דרכו מגלגלי הענק (R19 30/235 מלפנים ו-R19 30/295 מאחור) נבחרה מערכת תגבור הידראולית קונבנציונלית במקום מערכות חשמליות מודרניות. לכל אלו מצטרף גם ספוילר אחורי חשמלי אשר 'יודע' להתרומם במהירויות הנכונות כדי להוסיף מעט כוח הצמדה לאחורי המכונית.

קונים?

ה-R8 החדשה תיוצר בקצב של 15 מכוניות ליום במפעל שלדות האלומיניום ומחלקת הביצועים GMBH של החברה שבעיר נקרסולם שבגרמניה. כאמור, חשיפתה הרשמית לקהל נעשית בימים אלו בתערוכת הרכב שבפריז והיא צפויה להגיע לשוק האירופי כבר בסוף 2006 או בתחילת 2007 לכל המאוחר במחיר של כ-650 אלף שקל (לפני מסים). נציגי אודי בישראל מוסרים כי ישנו עניין רב בהבאת המכונית לישראל, גם לנוכח מספרי המכירות הזעומים אם בכלל הצפויים לה. המחיר אם תהיתם צפו להיות בישראל כ-1.3 מיליון שקל. מתחילים לחסוך?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully