וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיבת הילוכים רובוטית לאסטון מרטין ונטג'

4.10.2006 / 10:53

אסטון מרטין מרחיבה את היצע הונטג' V8 על ידי הוספת תיבת הילוכים רובוטית מהירה וחכמה

בצל הצהרות בעלת הבית של אסטון מרטין – פורד, אודות הרצון למכור את אחזקותיה ביצרנית מכוניות הספורט הבריטית, בבימת החברה בתערוכת פריז מסתפקת אסטון מרטין בהצגת חידוש יחיד: תיבת הילוכים ידנית רובוטית לונטג' V8. למעשה מדובר בתיבת הילוכים הזהה במאפייניה לזו הידנית המקורית, רק שעל מלאכת העברת ההילוכים והפעלת המצמד פוקדים מנועים חשמליים והידראוליים. אופן העברת ההילוכים הנו זהה לרוב התיבות הרובוטיות שאנו מכירים התחום, רק שבחברה הבריטית הוסיפו לה מספר אפשרויות תפעול חדשות שאמורות להפוך את השימוש בה לקל ונעים יותר באמצעות מנופי משיכה מאחורי וכיול מיוחד שמאפשר גם נסיעה במהירות איטית במיוחד לצורך חניה וכדומה, מה שהווה את המכשלה המרכזית בתיבות רובוטיות אחרות.

בנוסף לכך, מצהירים אנשי אסטון מרטין כי בניגוד לתיבות הרובוטיות המוכרות, זו שלהם מסוגלת לעבור בין ההילוכים מהר למדי – תוך 2 עשיריות השניה. המתכננים טוענים כי תיבה זו מצליחה לבצע העברת הילוך מהר יותר מהתיבה הידנית המקבילה. כמו כן, במרכז הדשבורד מוקם מתג המאפשר לנהג לבחור גם במצב רגוע בו העברת ההילוכים איטית יותר ואף במצב אוטומטי הקובע בעצמו, בהתאם לאופי הנהיגה את מהירות ההעברה וההילוך המתאימים. תקופת פיתוחה של תיבה זו ארכה כ-18 חודשים והיא נוסתה ללא הרף על מסלולי המרוצים נירבורגרינג שבגרמניה ונארדו שבאיטליה עד לקבלת התוצאה הרצויה לפיה נתון המהירות הסופית נותר זהה למקור עם 280 קמ"ש וההאצה מעמידה ל-100 התקצרה בשבריר השניה בלבד מה-5 הדרושות לידנית לבצע את אותה האצה.

הגרסה הרובוטית החדשה תגיע לשיווק באירופה לקראת אמצע שנת 2007 ומיותר לציין שכמו כל מכוניות אסטון מרטין בעבר ובהווה, גם זו לא תגיע אלינו, למרות האופציה האוטומטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully