וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו 7 לוגמת מימן

21.9.2006 / 14:09

ב.מ.וו חושפת לפני תערוכת לוס אנג'לס את מכונית הפאר הראשונה להציע מנוע מימן באופן סדרתי

הנעת מימן הנה ללא ספק החלום הרטוב והרחוק של כל יצרניות הרכב. למי שלא מכיר, מדובר במנועים נקיים לגמרי אשר נעזרים במימן לבערה ואינם פולטים מזהמים כלל אל האוויר. למעשה, תוצר הפליטה היחידי הנם אדי מים טהורים הנוצרים כתוצאה מתהליך השריפה הטבעי הכרוך בהתרכבות כימית עם חמצן. מדי פעם אנו מגלים כי יצרנית זו או אחרת עשתה צעד נוסף בפיתוח המערכת והבאתה לכדי כדאיות ייצור ורכישה מצד הציבור, אך הפעם אנו מתבשרים כי ב.מ.וו הקדימה את כולן. היום חושפת היצרנית הבווארית את מכונית הפאר הראשונה (סדרה 7) אשר מציעה יכולת עבודה על מימן באופן סדרטי.

מהנדסי ב.מ.וו בחרו ללכת בדרך מעט שונה מהמקובל בתחום הזנת המימן; במקום טכנולוגיית 'תא הדלק' המוכרת, פותח מנוע בערה פנימית חדש אשר מסוגל לפעול גם על ידי בנזין רגיל וגם על ידי מימן נוזלי, כאשר הנהג יכול לבחור בניהם באמצעות כפתור שעל גלגל ההגה. שיטה זו אפשרה למהנדסים לקצר תהליכים בפיתוח יכולת הזנת המימן ובכך גם להקדים את מתחריהם. נתוני המנוע בעת השימוש במימן חלשים מעט מאלו שמפיק המנוע בעזרת הבנזין, אך הם מספקים למדי; 260 כ"ס ממנוע 12 צילינדרים, האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.5 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 230 קמ"ש. טווח הנסיעה שמאפשר מכל המימן במשקל 8 ק"ג עומד על 200 ק"מ ואליו מצטרפים גם 480 הקילומטרים שמאפשר מכל הבנזין.

קצב הייצור מתוכנן לעמוד על 100 מכוניות בשנת 2007. אלינו היא לא תגיע משום שבישראל לא קיימות תחנות תדלוק המציעות מימן נוזלי. אולי מעט אחרי ביאת המשיח...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully