וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידושי רנו בתערוכת פריז

29.9.2006 / 11:43

רנו חושפת שלוש מכוניות חשובות בתערוכה המקומית בצרפת; טווינגו, קולאוס ונפטה

תערוכת הרכב בפריז מוכרת כאחת מתערוכות הרכב החשובות בעולם ומרבית יצרניות הרכב מתכוננות זמן רב מראש כדי להופיע בתערוכה זו במלוא הדרן. הדבר נכון על אחת כמה וכמה עבור רנו, שעבורה תערוכת פריז נערכת ממש ב'בית', קרוב קרוב אל מרב לקוחותיה. ולכן, היצרנית הצרפתית דאגה להגיע כשבאמתחתה שלוש מכוניות תצוגה חשובות מאוד; הטווינגו קונספט, הקולאוס קונספט והנפטה קונספט. שלו מכוניות, שלוש תפישות.

טווינגו – קטנה ומדהימה

כבר שנים שאנו ממתינים להגעתה של מחליפת הטווינגו הראשונה שהוצגה בתחילת שנות התשעים. קהל הנהגים העירוניים, ובייחוד זה הצרפתי מאוד אהבו את קופסת הנעליים הקטנה והמעוצבת ובהחלט קל להבין מדוע. ממציה הזעירים בשילוב עם תא נוסעים מרווח, הפכו אותה למכונית כמעט מושלמת בערים צפופות. כעת, אחרי המתנה ארוכה, אנו מקבלים אות חיים למכונית הקטנה מבית רנו בדמות הטווינגו קונספט. אולם השנים חלפו ולטווינגו יש כעת הרבה יותר להציע מאשר סתם ממדים זעירים. מכונית המיני החדשה שתגיע אל השווקים בסוף 2007 נראית מסקרנת, צעירה ושובבה מתמיד. אנו נוכל להרחיב ארוכות אודות עיצובה החיצוני, אך הפעם העדפנו לתת לתמונות לדבר. אנחנו על כל פנים אהבנו את התוצאה. אורכה אינו עולה על 3.6 מטר ובחזיתה שוכנת יחידת כוח חדשה בנפח 1.2 ליטר שבאמצעות מגדש טורבו היא מפיקה 100 כ"ס המועברים לכביש דרך תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים.

תא הנוסעים של הטווינגו מסקרן לא פחות מהופעתה החיצונית. אין ספק כי המתכננים והמעצבים עמלו קשה מאוד כדי להפוך את הקבינה הזו לידידותית ביותר לצעירים ככל הניתן ובייחוד לאלו חובבי המוסיקה. בטווינגו קונספט הותקנה מערכת שמע איכותית ביותר עם אפשרות לתפעול כעמדת DJ לכל דבר. למערכת זו ניתן לחבר אייפוד של אפל ושאר אביזרים הפועלים באמצעות שקעי USB ובלו-תות'. בנוסף לכך, תא הנוסעים יודע ליצור אווירה באמצעות מופע אורקולי ייחודי. כאשר המכונית נמצאת במצב חניה ומערכה המולטימדיה פועלת, תא הנוסעים מואר כולו באור כחול וכאשר מניעים את המנוע, משנה תא הנוסעים את צבעו לצהוב.

אלו רק מקצת תכונותיה של הטווינגו קונספט ובהחלט ניתן לומר כי נפתח התאבון למכונית הסדרתית שתוצג ככל הנראה באמצע 2007.

קולאוס – רנו יורדת לשטח

האופנה החדשה-ישנה של רכבי שטח ותואמיהם המשוטטים יותר ויותר ברחובות העיר נראית רחוקה מלחלוף. מרבית יצרניות הרכב דאגו לייצוג הולם בקטגוריה זו וכעת, גם אם באיחור, מודיעה רנו כי עד אמצע 2008 גם לה תהיה נוכחות בפלח ה'כביש-שביל' העירוני. שלו של רכב השטח החדש הוא קולאוס והוא פרי פיתוח משותף של רנו וניסאן.

עיצובו החיצוני מצליח ליישר קו עם מובילי הקבוצה היום ואף להציג מספר חידושים מרעננים כמו פנסי חזית ממנורות 'לד' ומראה אגרסיבי ותפוח במיוחד. תא הנוסעים גם כן נראה עתידני משהו אך גם נעים בעיצובו. הקבינה כולה צבועה בשני צבעים שולטים וחלק מהדשבורד אף עשוי מחומרים שקופים הממחישים בצורה מאוד צבעונית ומקורית את תצוגת בקרת האקלים ומערכת המולטימדיה המתקדמת. למרות גודלו, תא הנוסעים של הקולאוס קונספט נועד לאכלס ארבעה מבוגרים בלבד, אך בנוחות חסרת תחרות לטענת אנשי רנו. עבור כל אחד מהנוסעים יעמוד מושב כורסתי בודד המצופה עור והניתן לכוונונים רבים. בגרסת הייצור הסופית ניתן להניח כי סידור המושבים יהיה יותר קונסרבטיבי.

בחזיתו של הקולאוס קונספט שוכן מנוע dCi חדשני אשר למרות נפחו הצנוע של 2.0 ליטר, מצליח להפיק לא פחות מ-180 סוסים חסונים. את הסיבה לנתונים אלו ניתן למצוא בשימוש במגדש טורבו עם גיאומטריה משתנה, מערכת הזרקה ישירה במסילה משותפת העובדת בלחץ של 1,600 באר, 16 שסתומים וניהול מנוע מתקדם. את הכוח מעביר המנוע לכביש דרך תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים עם אופציה לבחירה בין הנעה כפולה לאחורית בלבד. רנו מציינים כי הקולאוס קונספט מצויד בכל מיטב מערכות הבטיחות כולל כאלו המיועדות לשטח בלבד כמו בקרת ירידה במדרון וכדומה וכמו כן הוא מצויד בבקרת יציבות מיוחדת היודעת גם לחלק את המומנט בין כל אחד מהגלגלים המניעים בהתאם לתנאי השטח עליהם הוא חולף. הקולאוס קונספט לא צפוי להיות גורס סלעים מסוקס, אך עם מרווח גחון של 20 ס"מ ומיגון אלומיניום מקורי, הוא עשוי לספק משפחות בטיולי שבילים עד רמה בינונית.

נפטה – השמיים הם הגבול

מכונית התצוגה האחרונה הרומזת על העתיד היא הנפטה; מכונית חסרת גג מרהיבה ביופיה. רנו אינם מרחיבים במילים אודותיה לכן סביר להניח כי היא אינה מהווה יותר מאשר תרגיל עיצובי ובטח שלא רמז על קרבה למכונית סדרתית מוגמרת. עם זאת, קשה להתעלם מנוכחותה. ממדיה גדולים מאוד, אך בזכות הקווים החלקים ופריטי עיצוב ייחודיים כמו מראות הצד התלויות, הנפטה עשויה להתגלות כאחת האטרקציות העיצוביות של התערוכה הצרפתית.

כאשר דלתות כנפי השחף החשמליות שלה נפתחות, ניתן לראות כי תא הנוסעים שלה מציע מרווח מספק עבור ארבעה נוסעים מבוגרים ומתחת למכסה המנוע שוכנת יחידת כוח אימתנית עם 6 צילינדרים בנפח 3.5 ליטר ושני מגדשי טורבו המפיקה 420 כ"ס ושולחת אותם אל הגלגלים האחוריים דרך תיבה אוטומטית בעלת 7 הילוכים הניתנים לדפדוף באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully