וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צפויה מהפכה בתחבורה הציבורית?

10.10.2006 / 13:24

אוניברסיטת דלפט בהולנד מציגה תוכניות רעיוניות לאוטובוס מהפכני המונע בעזרת חשמל

בעידן שבו הרכבת מתגלה ככלי תחבורה בטוח פחות ופחות, מציגה אוניברסיטה הטכנולוגית בהולנד (בדומה לטכניון שלנו) כלי תחבורה עתידני ומהפכני, אשר לדבריהם עשוי לחולל מהפך בענף התחבורה הציבורית. כבר ממבט ראשון בתמונות ניתן להבין כי ללא ספק מדובר כאן בעוף מוזר ומאורך במיוחד. אולם אורכו של הסופרבוס במציאות אינו גדול מזה של אוטובוס ממוצע של ימינו, אך הוא נמוך בהרבה – כגובהו של רכב שטח עירוני. מכאן ניתן להבין כי נוסעיו של הסופרבוס לא יוכלו להתהלך בו בחופשיות כפי שניתן לעשות באוטובוס, אך הם לא יצטרכו לעשות זאת, שכן לכל נוסע ישנה דלת אישית לכניסה ויציאה.

ההנעה באוטובוס זה נעשית על ידי חשמל שיופק או באמצעות טכנולוגיית 'תא-דלק' (מימן) או באמצעות מצברים וכצפוי הוא לא יזדקק לנהג, אלא ינהג את עצמו. הסופרבוס נעזר במערכת מחשוב מתקדמת אשר מצליחה "לראות ולחוש" את הדרך, לחזות סכנות במרחק של עד 300 מטר לפני האוטובוס ואף "לזכור" את אופי הדרך כולל את השיבושים שבה ולהכין את המתלים לשיכוך בהתקרב הסופרבוס למהמורה. במידה ויסללו נתיבים ייעודיים לסופרבוס, יוכל זה להסיע את נוסעיו ממקום למקום במהירות הקרובה ל-250 קמ"ש. כמו כן, הנוסעים יוכלו להקליד את שם התחנה בה ירצו לרדת והסופר בוס ידאג להביאם לשם. ואם ממש תרצו להתפרע, הסופרבוס יוכל לאסוף אתכם בפתח ביתכם אם רק תזמינו אותו מראש.

10 מיליון אירו תרומה מהממשלה וחברת אוטובוסים

נשמע לכם הזוי מדי? בהחלט ישנו רושם כזה, אבל שימו לב לפרט הבא: ממשלת הולנד אהבה מאוד את הרעיון ורואה בו הזדמנות מצוינת לשינוי פני התחבורה הציבורית, עד כדי כך שהם תרמו 9 מיליון אירו לטובת המשך הפיתוח. מיליון אירו נוסף נתרם לפרויקט מחברת האוטובוסים 'קונקסיון' ההולנדית, אשר מעוניינת להבטיח לעצמה מקום של כבוד בעתיד התחבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully