וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר, הווה ועתיד חשמלי בניסאן

25.10.2006 / 12:45

ניסאן מציגה שלל מכוניות חשמליות בתערוכת הרכב השנתית לכלי רכב בעלי הנעה אלטרנטיבית

ניסאן היפנית נחשבת ליצרנית ותיקה ופעילה מאוד בתחום כלי הרכב בעלי הנעה אלטרנטיבית. למעשה, כבר ב-1947 הציגה ניסאן את ה-טאמה; מכונית זעירה וחשמלית אשר הייתה מסוגלת לנוע במהירות של 35 קמ"ש ולמרחק 65 ק"מ לאחר טעינה מלאה. אמש, כמעט 60 שנים אחר כך, חושפת ניסאן חידושים נוספים בתחום בתערוכה השנתית לכלי רכב בעלי הנעה אלטרנטיבית.

השנה בתערוכה 22EVS מציגה ניסאן את ה'הייפרמיני'; מכונית דו מושבית זעירה וקלת משקל הנעזרת בסוללות ליטיום כמקור כוח. המכונית הירקרקה מיועדת במיוחד עבור אנשים הנוסעים בתוך העיר אולם היא עדיין מצליחה להציע ביצועים נאים למדי עם מהירות מרבית של 100 קמ"ש ומרחק נסיעה של 115 ק"מ כאשר היא טעונה לגמרי.

לצידה עומד הניסאן X-טרייל הנעזר בטכנולוגיית תא דלק. רכב זה הוצג כבר לפני כשנה, אך כעת הוא עבר שדרוג של מכל המימן ונפחו גדל ב-30 אחוזים, דבר המאפשר לו לגמוה 500 ק"מ בין תדלוק מימן אחד למשנהו. בנוסף לאלו, ניתן לראות שם גם את ה'פיבו' הכדורית משנת 2005 אשר מסוגלת לסובב את תא הנוסעים שלה לכיוון הנסיעה הרצוי וכן הציעה שימוש נרחב בטכנולוגיית 'אלחוט'. אחרונה וחביבה היא ה'פריירי-ג'וי' שהוצגה בשנת 1996 והייתה הראשונה להשתמש בסוללות ליטיום לאגירת החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully