וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף מגיע – מחלות, תרופות ונהיגה

25.10.2006 / 14:21

בחורף הקרוב, 54 אחוזים מהנהגים ינהגו חולים או תחת השפעת תרופות ויסכנו את עצמם והסובבים אותם

מיליוני נהגים יחשפו לסכנה גדולה יותר למעורבות בתאונות בחורף הקרוב, אך לא בגלל הכבישים הרטובים, אלא דווקא בעקבות נהיגה תחת השפעת מחלות החורף הצפויות והתרופות להקלתן. את הקביעה הזו מספק מחקר חדש של חברת ביטוח בריטית בשם "פריבליג'" לאחר שערכה סקר מקיף בקרב לקוחותיה.

מסקר זה עולה כי 54 אחוזים מכלל הנהגים בבריטניה יעלו החורף לכבישים כאשר הם סובלים מסימפטומים של מחלות חורף שונות ונמצאים תחת השפעה של תרופות ותכשירים שנועדו להקל על המחלות. הבעיה המוצגת כאן נוגעת בכך שנהיגה בזמן חולי או תחת השפעת תרופות הנה מסוכנת מאוד. הסימפטומים של המחלות השונות עלולות להשפיע באופן דרמטי על רמת ריכוזו וכשירותו של הנהג לאחוז בהגה ובכך לגרום לתאונות קשות. חמור מכך, רבע מהנשאלים הודו כי הם נוטים שלא לקרוא או אף להתעלם מהאזהרות שעל גבי אריזות התרופות המורות על איסור נהיגה לאחר נטילתן.

אמנם סקר זה נערך בבריטניה, אך עלינו, אוכלוסיית הנהגים בישראל לקחת את הנושא לתשומת ליבנו. חילופי העונות בישראל מהירים ועמם גם שינויי טמפרטורה קיצוניים, מה שעלול לגרום לתחלואה מוגברת בזמן חילופי העונות. לכן, אם הנכם חשים ברע מכל סיבה שהיא, אנא הימנעו מנהיגה למען בטיחותכם ובטיחות הסובבים אתכם. כמו כן, הקפידו לקרוא את הכתוב על אריזות התרופות ובמידה מצוינת שם אזהרה על איסור נהיגה לאחר נטילתה, פשוט אל תנהגו. אתם אף פעם לא יכולים לדעת כיצד תיגמר הנסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully