וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם פיג'ו-סיטרואן רוצות 'קרוס-אובר'

29.10.2006 / 14:56

פיג'ו וסיטרואן חברו למיצובישי היפנית כדי שזו תיצור עבורן את ה'קרוס-אובר' הראשון על בסיס האאוטלנדר הבא

שיתופי פעולה תועלתיים וקצרי טווח אינם עוד מפתיעים בעולם הרכב. הבידול בשוק ומספרן הרב של יצרניות הרכב הוביל להתמחות של כמה מהן בתחומים מסוימים כדוגמת מיצובישי בתחום רכבי ה'כביש-שביל'. הניסיון הרב של מיצובישי משך אליה את שתי היצרניות הצרפתיות הגדולות: פיג'ו וסיטרואן, בבקשה ליצור עבורן את רכב הפנאי הראשון שלהן. ההחלטה של הצרפתיות להיכנס לעולם הפנאי אינה מפתיעה, שכן מדובר באופנה מאוד ותיקה ומליחה בעולם, אך הן בוחרות לעשות זאת באיחור של מספר שנים.

ה'קרוס-אובר' החדש מבית שלוש היצרניות יבנה על בסיס משותף לכולן: המיצובישי אאוטלנדר, הסיטרואן קרוסר והפיג'ו 4007 ומידותיהם יהיו 464 ס"מ לאורך, 181 ס"מ לרוחב ו-173 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים של 267 ס"מ. כולם יצוידו כצפוי בהנעה לכל ארבעת הגלגלים עם אפשרות לנעילת תיבת ההעברה לחלוקה של 50:50 של הכוח בין הצירים. זיג הצרפתים יקבלו בתחילה את מנוע ה-HDI בנפח 2.2 ליטר שהספקו עומד על 156 כ"ס. מאוחר יותר יצטרף להיצע גם מנוע ה-2.4 ליטר בנזין מתוצרת מיצובישי.

ההבדל העיקרי בין השלושה יתבטא כצפוי בעיצוב החיצוני; כל אחד מהם נעזר בסממנים מוכרים כדי להציג קרבה מסוימת לדגמים הקיימים של החברות. הקרוסר של סיטרואן נעזר באותן יחידות תאורה מלוכסנות כשל ה-4C והפיקאסו החדש, הפיג'ו מציג גריל ענק כפי שנראה כבר ב-407 והאאוטלנדר של מיצובישי נראה ממש כהעתק מודרני של אחיו. תא הנוסעים של הצרפתים ייועד לשבעה נוסעים, כאשר את המושב האחורי ניתן להזיח על מסילה לפנים ולאחור בהתאם למרחב הדרוש ואת המשענת ניתן לקפל חשמלית ביחס של 60:40. כמו כן, לטובת קלות התפעול, את הדלת האחורית ניתן יהיה לפתוח בשני חלקים.

שיווקם של שני הצרפתים אמור להתחיל באירופה בקיץ הבא והיבואן מוסר כי מעט אחר כך אנו נזכה לראותם גם בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully