וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו טוויזי הופכת למסחרית זעירה

הטוויזי קארגו החשמלית מוותרת על מושב ומצטיידת בתא מטען בנפח 180 ל' להובלת ציוד בתוך העיר הפקוקה. הפתרון המושלם לשליח האקולוגי?

עם כל כך הרבה שליחים נמרצים בערים הסואנות לאורך כל שעות היממה, רנו יודעת שאפשר למצוא קליינטים, או מדויק יותר לומר - חברות, שתוכלנה לעדכן את צי כלי הרכב בדגם חשמלי בעל יכולת נסיעה ממושכת, ושאינו מטנף את הסביבה. הפתרון המוצע: טוויזי קארגו, גרסת וואן זעירה לחשמלית הירוקה.

המכונית הצרפתייה, לה משקל של 450 ק"ג, מציעה סידור הושבה לשני אנשים בתוצרת טאנדם, כלומר אחד מאחרי השני. אלא שעבור הסבתה לגרסת הוואן, היא מוותרת על הנוסע ובמקומו מתקינה תא מטען בנפח 180 ל' ובעל כושר נשיאה של עד 75 ק"ג לכל היותר. "זאת מכונית מושלמת לחברות שזקוקות לשירותי IT, מסעדות, משלוחי פיצות והובלות קצרות ומהירות ברחבי העיר", כך היצרנית.

המערכת החשמלית של הטוויזי קארגו מפיקה רק 17 כ"ס, המהירות המרבית עומדת על 110 קמ"ש, אולם טווח נסיעה של 100 קילומטרים וזמן טעינה של שלוש וחצי שעות משקע רגיל, יכולים לספק לחברה מרחב שימושים בעלות יחסית נמוכה; היא זולה מהטוויזי הרגילה ב-600 יורו, מוגדרת כמכונית מסחרית, ועל כן ניתן גם לקבל עבורה החזר מס מה שמציב את העלות הסופית על 6,300 יורו (31,500 שקלים לפני מס). בנוסף לכך, רנו טוענת שכל טעינה מהחשמל עולה לצרכן יורו אחד (5 שקלים).

עבור חברות הופועלות בערים כמו לונדון, שם ניתן פטור מאגרת גודש (10 יורו ביום) למכוניות לא מזהמות, זוהי אלטרנטיבה מצוינת, שכן מדובר בחסכון של אלפי יורו בשנה. בתל אביב אגב, בוחנת העירייה בחודשים אלה הפעלת טוויזי רגילה במסגרת תכנית 'שיתוף כלי רכב'. בהחלט יהיה מעניין לראות אם ניתן לאמץ גם את הגרסה המסחרית של הטוויזי.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully