וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אומרים גג נפתח בגרמנית?

ירון אדרי

18.8.2007 / 10:51

מחפשים אחר קבריולה עממית, רודסטר אקזוטית או קונברטיבל מפוארת, לקונצרן פולקסווגן התשובה

בשבוע שעבר, במסגרת פרוייקט קיץ של פורטל וואלה!, עשינו סקירה קלה בה בחרנו באקראי 5 מהמכוניות הפתוחות שנמכרות בישראל. ייתכן מאוד שלקונצרן פולקסווגן יש מרגל שעוקב אחרינו כיוון ששבוע לאחר מכן עושה הקונצרן סקירת קיץ דומה. אבל מה, מותר להם. בכל זאת, לפולקסווגן יש את היצע הפתוחות הגדול בעולם. קבלו את 8 מכוניות הקבריולה של קונצרן VAG.

פולקסווגן חיפושית קונברטיבל

ברחבי העולם, ובארה"ב במיוחד, נחשבת החיפושית למכונית שיקית ומיוחדת, בעיקר ביחס למכוניות פתוחות אחרות. חלק גדול מהפופולאריות שלה ניתן לזקוף לזכותה של החיפושית המקורית, שגרסת הקבריולה שלה נחשבת לפריט מבוקש עד היום. החיפושית היא הזולה בהיצע של פולקסווגן מה שהופך אותה למבוקשת בקרב צעירים ובעיקר צעירות. לחיפושית ארבעה מנועי בנזין (בין 75 ל-110 כוחות סוס) ומנוע טורבו-דיזל 105 כוחות סוס. לא חזק, אבל בהחלט מספיק.

פולקסווגן איוס

על האיוס כתבנו בסיקור הקיץ שלנו. עבור פולקסווגן, מדובר בדגם חשוב מאוד הפונה לשווקים רבים בעולם והוא אכן נוחל הצלחה רבה. האיוס מגיעה במרכב קופה-קבריולה (גג קשיח) והיא תשובתה של פולקסווגן למתחרות כדוגמת ה-307CC והוולוו C70 בינהם היא ממוצבת. 25 שניות זה פרק הזמן הדרוש לה לשנות צורה ולנהג לשנות אווירה. והמנועים? שם תעמוד הבחירה בין 140, 150, 200 או 250 סוסים.

אודי TT רודסטר

ה-TT היא הנציגה הראשונה לבית אודי וכאן הסיפור כבר שונה. מדובר במכונית ספורט טהורה שמבוססת על אחת ממכוניות הקופה המתקדמות ביותר בעולם כיום. כפי שהיה בדור הראשון, גם בדור השני של ה-TT רודסטר אין לטעות והיא נראית כחיה שלמרות העדר ראשה משחרת לטרף. היצע המנועים גם הוא מוכיח זאת עם 200 כוחות סוס בגרסה ה"חלשה" או 250 בחזקה. לחיזוק הקשר עם הקרקע מוצעת גם גרסת קוואטרו כפולת הנעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אודי A4 קבריולה

הקצב המסחרר בו עולה מעמדה של אודי בקרב מכוניות הפרימיום, מחייב אותה להציג מכונית פתוחה שתעמוד בראש מורם (או מורד) מול ה-3 של ב.מ.וו וה-CLK של מרצדס. מכיוון שהאיכות מחייבת, מתגאה ה-A4 בגג האקוסטי שלה שדואג לשקט מוחלט בתא הנוסעים, כמעט כמו בגרסת הסדאן. לרשותם של הרוכשים עומד היצע רחב מאוד של מנועים בטווח שבין 103 כוחות סוס ועד ל-250. מי שרוצה קצת יותר, יוכל לבחור ב-S4 שם מדובר על 350 כוחות סוס וכמובן יותר יוקרה. המשוגעים באמת לדבר יוכלו להסתפק ב-RS4 שלה הרבה יותר יוקרה, אך בעיקר 420 כוחות סוס.

למבורגיני מורצ'ילגו LP640 רודסטר

לפני יותר מעשור, ניסתה פולקסווגן להיכנס לשוק האקזוטי של מכוניות העל. הנארדו אמנם הציגה נתונים יפים ושברה לא מעט שיאים, אך לבסוף הפרוייקט נגנז. הישועה הגיעה לבסוף מאיטליה עם רכישתה של למבורגיני. אם ממונך ורצונך מאפשרים לך, סביר כי המורצ'ילגו LP640 רודסטר תהיה בחירתך. בכל זאת, עם 640 כוחות סוס מדובר ברודסטר החזקה בעולם. אלא שעם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ומהירות מירבית שנושקת ל-330 קמ"ש, סביר עוד יותר שהגג יהיה סגור רוב הזמן. אחרת, הקרחת תגיע מוקדם משתוכנן לה.

למבורגיני גאיירדו ספיידר

אז הגענו למסקנה שהמורצ'ילגו לא תאפשר לך להינות הרבה משילובם של הגג הפתוח והביצועים. בשביל זה בדיוק יצרו את הגייארדו ספיידר שלה רק 520 כוחות סוס, 4.3 שניות ל-100 ו-300 קמ"ש מירביים. נכון, גם היא לא תאפשר לך לשלב ביעילות בין מהירות להתקרחות אולם בעבור חופן דולרים שיישארו בכיסך, תוכל עדיין להנות מסמל השור הזוהם שמפאר את חזיתה.

בנטלי קונטיננטל GTC

בנטלי הבריטית היא עוד רכישה של פולקסווגן שרצתה לקחת חלק בשוק המכוניות המפוארות. בתחילה היא רצתה גם את רולס-רויס, אך הפסידה במירוץ לב.מ.וו. וכך הגענו היום למצב בו יכול העולם לבחור בין שתי מכוניות קונברטיבל מפוארות כשהקונטיננטל GTC היא אחת מהן. בין כל ההוד, הפאר וההדר מסתתר לו מנוע ה-W12 בעל צמד מגדשי הטורבו המפיק 560 כוחות סוס. בניגוד ללמבורגיני, רובם המכריע של הסוסים יופקד על הזזתה של ספינת הפאר שמשקלה כ-2.5 טונות, אולם עדיין תעמוד מהירותה המירבית עם הגג המופשל על קצת יותר מ-300 קמ"ש.

בנטלי אזור

כמו עם הלמבורגיני, גם בנטלי מציעה גרסה פתוחה נוספת שתשאיר מעט מזומנים בכיסו של הרוכש. אם ידך לא משגת את הסכום הדרוש ועדיין חפצה נפשך במותג פאר, האזור נועדה במיוחד בשבילך. נכון, יהיו מעטים שירגישו את הקיפוח שבדגם זה אל מול ה-GTC אבל כמו שכבר הספקנו ללמוד, כשיש - תמיד רוצים יותר. 456 סוסים יעמדו לרשותו של הנהג (או הנהג של הנהג) שיוכל להנות גם ממושבי העור המפנקים, גם מאור השמש וגם מ-274 קמ"ש.

ומה אנחנו אומרים? אנחנו מסתפקים במועט. אם יש סאן-רוף, קנינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully