וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

308 ידידותית לסביבה ולמשפחה

30.8.2007 / 12:32

פיג'ו מציגה שתי גרסאות כמעט סדרתיות ל-308, האחת סטיישנית למשפחה והאחרת תשמור על הסביבה עם מנוע היברידי

פרולוג, הנו השם שנוהגת פיג'ו הצרפתית להעניק למכוניות התצוגה הקרובות ביותר לייצור הסדרתי, מעט לפני שאלו מוצגות רשמית. גם הפעם העניקה פיג'ו את השם פרולוג למכונית תצוגה והפעם לזו הרומזת על בואה של גרסת הסטישן של ה-308 החדשה. אולם, למרות שמדובר ברכב תצוגה בלבד, אנו מאמינים כי כך ממש תיראה ה-308 SW הסדרתית, או לפחות עם שינויים מינוריים בלבד.

כך למשל נוכל לראות כי גרסת ה-SW פרולוג קיבלה בדיוק את פניה של ה-308, אך כצפוי, גופה הוארך והוגבה, כדי לעשותה שימושית יותר לשבעה נוסעים. אורכה של ה-SW צמח לכדי 450 ס"מ (לעומת 441.9 ס"מ ב-SW היוצאת) ובסיס גלגליה מגיע כעת לכדי 270.8 ס"מ (תוספת של 10 ס"מ ביחס ל-308 הרגילה) כדי שיהיה די מקום לשורת מושבים שלישית.

מושבים אלו מיועדים בעיקר לילדים ואותם ניתן לקפל אל תוך רצפת תא המטען כאשר אין בהם צורך. בנוסף לכך, גם שורת המושבים האמצעית מחולקת לשלושה מושבים נפרדים ואותם ניתן לקפל לצורך יצירת "שולחנות" או להזיזם קדימה ואחורה בהתאם למרחב הדרוש.

הפרולוג שתוצג בתערוכת פרנקפורט מצוידת במנוע HDI (דיזל) בנפח 2.0 ליטרים, הספקו עומד על 136 כ"ס והוא מצויד במסנן חלקיקים מיוחד המפחית רבות את הפגיעה בסביבה. ניתן להניח כי הגרסה הסדרתית שתוצג בקרוב תציע קשת רחבה של מנועי בנזין ודיזל וגם היא תעשה את דרכה לישראל.

חושבים ירוק

בשנת 2007 הציגה פיג'ו את ה-307 ההיברידית, אשר הציעה לראשונה שילוב של מנוע דיזל מן השורה יחד עם מנוע חשמלי, בניגוד למקובל אז. כעת, תחשוף היצרנית הצרפתית את הדור המתקדם ביותר של המערכת ההיברידית והפעם בגופה של ה-308 החדשה.

גם היא כצפוי מתמידה עם שילוב מנוע הדיזל עם המנוע החשמלי כדי להפחית משמעותית את צריכת הדלק ואת הפגיעה בסביבה, וזה עובד – מנוע הדיזל שנבחר למשימה הוא ה-1.6 ליטר HDI של החברה מפיק 110 כ"ס ונעזר במסנן חלקיקים יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 22 כ"ס כך שהספקם המשותף הוא 132 כ"ס, בדומה לזה של מנוע ה-2.0 ליטר HDI של החברה.

הכלאה זו בין המנועים יצרה מכונית חסכונית במיוחד – 35.2 ק"מ לכל ליטר ופליטת מזהמים של 90 גרם CO2 בלבד לקילומטר. לטענת פיג'ו, מדובר בשיפור של 58 אחוזים ביחס לצריכת הדלק ופליטת המזהמים של 308 HDI רגילה. שילוב מנועים זה, מאפשר ל-308 לנסוע בתחום העירוני ובמהירויות נמוכות, בעזרתו של המנוע החשמלי, ורק כאשר נדרש יותר כוח, מנוע הדיזל מצטרף. כמו כן, ה-308 ההיברידית אינה זקוקה למתנע (סטרטר) וכמו כן, היא אינה "מניעה" עם סיבוב המפתח. על התנעת מנוע הדיזל אחראי המנוע החשמלי והוא ממלא את מקומו גם בעצירות, כמו בעת המתנה ברמזור למשל. טכנולוגיה דומה ניתן למצוא בטויוטה פריוס הותיקה והמפורסמת.

ה-308 ההיברידית קיבלה גיר ידני רובוטי בעל שישה הילוכים וכן צמיגי מישלין מיוחדים בעלי התנגדות נמוכה מאוד לגלגול. פיג'ו מצהירים כי מאמצי הפיתוח של הרכב ללא זיהום אוויר (ZEV - Zero Emission Vehicle) ימשכו וכי גרסה היברידית זו של ה-308 תגיע לייצור סדרתי בשנת 2010.

יצא לו פלוקס

בצמוד אל המכוניות שלעיל, תוצג בגאון גם מכונית הקונספט שזכתה בחודש פבואר השנה בתחרות העיצוב השנתית של פיג'ו. הפלוקס, אשר הצליחה לגבור על 4,029 העיצובים אשר נשלחו לפיג'ו, הביאה למעצבה, מיהיי פנאיטסקו בן ה-20 מרומניה הכרה בין לאומית.

כחלק מהזכיה, מיהיי קיבל שיק על סך 6,000 אירו והובטח למיהיי כי מכוניתו תוצג בתערוכת פרנקפורט בגודל מלא וגף תהווה אחד מהדגמים הנחשקים במשחק המכוניות החדש בקונסולת המשחקים Xbox 360.

אמנם הסיכוי שנראה משהו ממכונית חלומית זו מגיע אל אחד מדגמיה של פיג'ו, כולל מנוע המימן שבתוכה, קלוש ואפסי ביותר, נעים לראות איך מתגשם חלומו של מעצב רכב צעיר. האם גם בכם יש כשרון חבוי בתחום הרכב?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully