וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו בכל הכוח

ירון אדרי

12.9.2007 / 12:43

רנו מגיעה לתערוכת פרנקפורט עם שישה דגמים המוכנים לייצור. שניים מהם יגיעו בקרוב גם לישראל

התחרות ההולכת וגוברת בין יצרני הרכב באירופה ובין הצרפתיות בפרט, הביאו את רנו לתקוף בכל החזיתות. רשימת המלאי כוללת שישה דגמים חדשים המוכנים לייצור בינהם הלגונה והקנגו שיגיעו לישראל ושתי מכוניות קונספט המבוססות עליהם. דגם חשוב נוסף הוא הקליאו במרכב הסטיישן שהוצג כקונספט משוכלל בתערוכת ז'נבה וכעת מוצג בגרסה הסדרתית.

קנגו קומפקט קונספט

כפי שראינו בעבר ולא רק מרנו, שימוש בטנדרונים לא חייב להיות לצורכי עבודה ועם קצת יצירתיות ניתן להופכם למכוניות פנאי משעשעות. זה בדיוק מה שעשו אנשי רנו שכנראה חיפשו מפלט בזמן עבודתם על הקנגו הסדרתי החדש. והתוצאה – 'קנגו קומפקט קונספט' שמצליח להסתיר בקלות את רכב העבודה שבו.

עם שני צבעים - 'כתום אש' ו'אלומיניום מבריק' – ושמשה קדמית במקשה אחת עם הגג הפנורמי, האמירה של הקנגו היא אחת והיא כולה קשורה לכיף חיים. פתיחת הדלת האחורית מאשרת זאת עם שני זוגות רולרבליידס שממתינים לנהג ושותפיו לנסיעה. את תחושת הביחד מעניקה אפילו שורת המושבים השנייה המסתובבת על צירה, שעיצובה מזכיר שני חברים מחובקים.

למרות הפינות התפוחות והמעוגלות, השימוש בשתי דלתות בתצורת קופה והעיצוב השונה של חלונות הצד, אין לטעות במקור. אנשי רנו השתמשו בדרך מקורית להציג את הקנגו הסדרתי.

הקנגו החדש

שוק הטנדרונים באירופה חשוב לא פחות משוק הקומפקטיות והסופר מיני ועל כן מייחסת רנו חשיבות רבה לקנגו שלה. הנציג הראשון במשפחה נולד בשנת 1997 ועשור אחר-כך, עם 2.2 מיליון יחידות שנעות על הכביש, מוצג הדור החדש.

התפישה המרכזית שהובילה את אנשי רנו היא כי הרכב מיועד קודם כל להובלתם של חמישה נוסעים ושימושיו המסחריים הם משניים. על כן, נבנה הקנגו על רצפתה של הסניק והוא ארוך מקודמו ב-18 ס"מ. תוספת זו נוצלה לטובת שיפור מרחב הפנים בתא הנוסעים שם נעשה גם שימוש בחומרים מתקדמים לשיפור הנוחות.

לטובת אנשי המסחר, פתיחת הדלתות מאחור חושפת נפח הטענה של 660 ליטרים וקיפול שורת המושבים מאחור (ובחלק מהדגמים גם כיסא הנוסע מקדימה) תגדיל את הנפח ל-2,866 ליטרים. תרומה נוספת מהסניק מגיעה בדמותם של תאי אחסון בתוך תא הנוסעים בנפח כולל של 77 ליטרים.

לרשותם של לקוחות הקנגו יעמדו לבחירה שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד בעל שלושה הספקים שונים. מנוע ה-1.5 dCi המוכר יוצע בהספקים של 70, 85 או 105 כוחות סוס כאשר בכולם תעמוד פליטת ה-CO2 מתחת לרף 140 הגק"מ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רנו לגונה קופה קונספט

לצידה של הלגונה החדשה, עומדת גרסת הקופה-קונספט שלדברי החברה תגיע לייצור. זאת תהיה למעשה התשובה של רנו למתחרה מבית, הפיג'ו 407 קופה, שמצליחה מאוד בפלח השוק של מכוניות הקופה הגדולות. בניגוד לפיג'ו, עיצובה החיצוני של הלגונה קופה יותר מאופק ומעודן מה שמקנה לה מראה חלק וזורם יותר. רק פתיחת הדלתות המיוחדת מרמזת בקריצה לכך שמדובר במשהו מיוחד בסגנון מכוניות העל האיטלקיות.

כצפוי, מחביאה הקופה בקרביה מנוע דיזל חסכוני. מדובר במנוע V6 dCi חדש בנפח של 3.0 ליטר אשר פותח יחד עם ניסאן, שותפתה של רנו. הספקו של המנוע עומד על 265 כוחות סוס והמומנט על 56.1 קג"מ הזמינים כבר ב-1750 סל"ד. בשונה ממנועי הדיזל המוכרים, רצועת הכוח של מנוע זה תאפשר לעלות עד ל-5,200 סל"ד. על צריכת הדלק של המנוע עדיין לא מדברים ברנו, אולם אנשי החברה ציינו כי תודות למסנני חלקיקים חדשניים במערכת הפליטה, עומד המנוע בתקן זיהום האוויר 'יורו 6' ואף בסטנדרטים האמריקניים המחמירים. האם זה אומר שרנו מכוונת לשוק שמעבר לים הגדול?

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully