וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשורות של פיוראוואנטי

ירון אדרי

4.3.2008 / 13:34

איך צריכה אלפא רומאו להיראות? לסדנת פיוראוונטי התשובה. ועוד משהו, וישרים לשמשה זה פאסה

קובי ליאני

צילום: קובי ליאני

סדנאות איטלקיות תמיד גרמו לעניין בתערוכות הרכב בעולם, בעיקר אם על הדרך הן חוגגות יום הולדת. כזאת היא סדנת פיוראוואנטי שמציינת 20 שנים להיווסדה. לתערוכת ז'נבה מביאה הסדנה האיטלקית 2 מכוניות, רודסטר ספורטיבית ומכונית קונספט מצויידת בטכנולוגיה עתידנית.

עבור מעריציה המושבעים של אלפא רומאו מציעה פיוראוואנטי את הוולה, מכונית רודסטר ספורטיבית "כמו מעריצי אלפא רוצים". הוולה כבר הוצגה בשנה שעברה וכעת היא מגיעה יותר מוכנה ובשלה להגיע לייצור. אך כנראה שנצטרך לחכות עוד קצת זמן עד שזאת תגיע לכביש כי בסדנה מדברים על ייצור מוגבל מאוד של יחידות בודדות.

ייתכן מאוד שבפיוראוואנטי לא כל כך מרוצים ממכוניותיה של אלפא רומאו בשנים האחרונות. פרט לעיצוב, אומרים אנשי הסדנה כי הוולה תעניק למעריצים האמיתיים את התכונות הדינמיות להן הם רגילים. אגב, הגג השקוף הנפתח דומה לזה שמשרת את הפרארי 575 סופר אמריקה במהדורתה המוגבלת. האם באמת כך צריכה אלפא רומאו להיראות? את זה תחליטו אתם בהסתמך על סרט הוידאו.

ללכת על המים

לגשם, בוץ ויתושים יש חיבה מיותרת לשמשה הקדמית של המכונית ותודות שלוחות לזה שהמציא את המגבים. אך כפי שאתם בטח יודעים, לסדנאות תמיד יש משהו נגד דברים פשוטים וההידרה קונספט מצויידת במגבים חדשים. בעצם, להידרה קונספט אין כלל מגבים.

עבור אותם מיטרדים מגבילי ראות, פיתחה פיוראוואנטי את מערכת הגייזר. בשילוב של נאנו טכנולוגיה, אווירודינמיות ומים שמקורם בפליטת מנוע התא דלק, מזרימה מסגרת השמשה זרמי סילון ששומרים את השמשה נקייה לחלוטין. תוך 5 שנים תהיה המערכת בשלה לשימוש סדרתי ונשאלת השאלה מי תהיה יצרנית הרכב הראשונה שתעשה בה שימוש.

פרט לטכנולוגית הגייזר, לא נראה כי יהיה עוד משהו שיגיע ממכונית הקונספט לייצור סדרתי מכיוון שעיצובה החיצוני לא מציג דבר חדשני. בסדנה מסיקים אחרת ומכונית 5 הדלתות מצויידת בתא מיוחד בו ניתן לאחסן את מיכל המימן של מנוע תא הדלק ואם תרצו אותה כבר עכשיו, יתאים התא גם לסוללות מנוע היברידי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully