וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי מציגה: הנאה אחורית

ירון אדרי

20.3.2008 / 11:35

הג'נסיס קופה הופכת ממכונית קונספט לסדרתית. האם הנעה אחורית תספיק לה או שהיא צריכה עוד כמה סוסים?

יונדאי משחררת היום את התמונות הרשמיות הראשונות של הג'נסיס קופה, מכונית ה'על' הראשונה שלה לדבריה. ואם היא נראית לכם מוכרת, זה מפני שכבר נתקלנו בה בעבר כמכונית קונספט ומתברר שהיא לא איבדה הרבה בדרך לייצור. אסור כמובן לשכוח כי השם ג'נסיס נקשר עם מכונית הסאלון פרימיום של יונדאי, יותר מרמיזה לגבי איכות ואבזור.

מכונית הקופה עושה שימוש במנוע V6 בנפח 3.8 ליטר המפיק 310 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-36.4 קג"מ ב-4,700. זה מאיץ את הקופה תוך פחות מ-6 שניות ל-100 קמ"ש כשהמהירות המרבית היא 240. ועם הגדרה של "מכונית על", אתם בטח הייתם שמחים לשמוע כי יש עוד מנוע בהיצע, אלא שנכונה לכם אכזבה היות ומדובר במנוע 2.0 ליטר טורבו ולו 223 כ"ס ו-30 קג"מ בלבד.

אולם לא המנועים יעמדו במרכז בכל הקשור לספורטיביות. יונדאי גאים בעובדה כי למכונית הספורט שלהם הנעה אחורית והיא האלטרנטיבה האמיתית לכל אותן ספורטיביות בעלות הנעה קדמית. האם יש כאן משום קריאת תיגר על מכוניותיה של פולקסווגן ואודי? עם דגש על העובדה כי תהיה זאת קופה פרימיום, ייתכן וכן וההשוואה המתבקשת היא ל-A5. מידותיה החיצוניות של הג'נסיס (אורך 463 ס"מ, רוחב 186.5 ס"מ, גובה 138 ס"מ) גדולות בס"מ בודדים מה-A5, אך עם בסיס גלגלים של 282 ס"מ, היא מרווחת מממנה ב-7 ס"מ.

היעד העיקרי של משפחת הג'נסיס הוא ארה"ב והופעת הבכורה של הקופה הסדרתית תיהיה בתערוכת ניו יורק. השיווק עצמו צפוי לתחילת 2009 כשפרט לארה"ב היא תימכר גם בקוריאה. ביונדאי עדיין לא יודעים האם ברצונם לשווקה גם באירופה.

יונדאי בתערוכת אוטומוטור

גם לתערוכת אוטומוטר שתחול בחג הפסח תגיע הג'נסיס. כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, תביא לתערוכה את מכונית הסאלון המפוארת ביותר של יונדאי שבשלב זה מיועדת להימכר בארה"ב וקוריאה בלבד. לג'נסיס מנוע V8 המפיק 375 כ"ס והיא מתהדרת ב-9 כריות אוויר ובמערכת סאונד משוכללת הכוללת 17 רמקולים. עוד באגף הפרימיום יגיע הוורוקרוז, רכב שטח יוקרתי הצפוי להגיע בקרוב לאירופה.

ומה יגיע בכדי להישאר? הופעת הבכורה הישראלית של ה-i10 הקטנה תהיה בתערוכה. למכונית מנוע בנפח 1.2 ליטר ועם שידוך התיבה האוטומטית (4 הילוכים) היא גם תגיע לישראל. תאריך היעד המדוייק עדיין לא ידוע, אך בכל מקרה זה יהיה רק במהלך הנה הבאה. עוד תגיע במהלך 2009 ה-i30 סטיישן.

עוד יוצגו בתערוכה כלי הרכב הנמכרים בארץ כמו גם הופעת בכורה למתיחת הפנים לסונטה שמכירותיה יחלו בחודש מאי. עם הסונטה שואפים בכלמוביל להתמקד חזק בשוק המשפחתיות הגדולות כשתג המחיר ההתחלתי עומד על 147 אלף ש"ח המכניסים אותה לקבוצת רישוי 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully