וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא דלק גם לסניק

ירון אדרי

27.6.2008 / 12:11

רנו חושפת את כל הפרטים על הסניק ZEV H2, מכונית תא דלק שכמעט מוכנה לייצור. ויש גם טיפים לנהיגה חסכונית

בזמן שהונדה ומאזדה עושות את צעדיהן הראשונים בשיווק מכוניות תא דלק סדרתיות, מציגה רנו יחד עם שותפה ניסאן את פריצת הדרך שלה בתחום - הגרנד סניק ZEV H2. עוד בחודש שעבר סיפרנו לכם על הסניק הנקייה, וכעת חושפת רנו את הפרטים המלאים אודותיה.

את יחידת תא הדלק, מכל אחסון המימן ומצברי הליתיום מביאה רנו מניסאן שמזה שנתיים עורכת ניסויים בתחום. המהנדסים הצרפתים התאימו את החבילה למיניוואן שרצפתו תוכננה מחדש על מנת שתוכל לאחסן את המכלולים. מרווח הגחון צמח ב-60 מ"מ, אולם מבפנים נותר אותו מרווח פנימי ל-5 נוסעים.

למעשה, העבודה על הסניק החלה כבר ב-2006 וכעת היא כמעט מוצר מוגמר. שלא כמו דגמי אב טיפוס, היא מכילה את כל מה שצריך במכונית בכלל זה מערכות הבטיחות כמו כריות אוויר ו-ESP ואבזור הנוחות כמו בקרת אקלים. את המערכת האלקטרונית המספקת חשמל לכל אלה, מביאה ניסאן גם כן.

מנוע תא הדלק מספק 122 כ"ס שמאיצים את 1,850 הק"ג (כ-300 ק"ג יותר מגרסת הדיזל) תוך 14.6 שניות ל-100 ועד ל-160 קמ"ש מרביים. מיכל המימן בלחץ של 350 באר מספיק לכ-350 ק"מ וכעת עובדים על מיכל בלחץ כפול שיספיק לטווח של 500 ק"מ. להזכירכם, מכוניות תא דלק אינן פולטות מזהמים אלא מים בלבד.

יש עוד דרכים לחסוך בדלק

הסניק ZEV H2 היא חלק מהאסטרטגייה הכוללת של רנו בתחום איכות הסביבה. זאת כוללת גם מנועי בעירה פנימית קטני נפח ומוגדשים המעניקים ביצועים מבלי לשלם בצריכת הדלק, וכמובן פרוייקטים בתחום החשמלי כמו זה המשותף ל'בטר פלייס' של שי אגסי. תחום נוסף בו משקיעה רנו הוא המיחזור במטרה שבסוף חייה לא תהפוך המכונית למפגע אלא יעשה במרכיביה שימוש חוזר.

ולמרות כל הטכנולוגיות, לא שוכחים ברנו לציין כי חשוב לעשות שינוי גם בתפישה. גם במכוניות כיום ניתן לחסוך כ-20 אחוזים מצריכת הדלק ובתנאי שמשנים במקצת את סגנון הנהיגה. עם המחירים של היום לכל ליטר, אולי באמת הגיע הזמן לשנות משהו, אז הנה הטיפים של רנו לצמצום הביקורים בתחנות הדלק:

1. העברות הילוכים – העלאת הילוך במנוע דיזל ב-2,000 סל"ד ובמנוע בנזין ב-2,400 סל"ד, כך שבהילוך רביעי או חמישי תהיו לפחות ב-50 קמ"ש. הורדת הילוך? ב-1,000 סל"ד.

2. מהירות קבועה - שינויי מהירות משפיעים על צריכת הדלק ועל כן להקפיד לשמור על מהירות קבועה. חשוב להקפיד על מבט הרחק קדימה שפרט ליתרון הבטיחות, יכול לעזור בתכנון הנסיעה. האצה יש לעשות בצורה הדרגתית ומתונה ברגע שנמצאים בהילוך הגבוה ביותר, תוך כדי התחשבות בתנועה מאחור כמובן. אם אין צורך בעצירה מלאה, מומלץ לעזוב את דוושת הגז ולתת לרכב להאט לבד. ברקס? כמה שפחות.

3. במעלה ההר - גם כאן להקפיד על אותם הכללים, רק להתחשב שהכל יקרה יותר לאט. בירידה לשמור על מהירות קבועה.

4. המתנה - עצרת לזמן העולה על 30 שניות? כבה את המנוע (לא כולל רמזורים כמובן). חימום המנוע בבוקר אינו משמעותי (גם בחורף) ולכן ניתן להתחיל מייד בנסיעה.

5. תקינות המכונית - לחץ אוויר כפי שממליץ היצרן מאריך את תוחלת חיי הנהג והמכל. חשוב להקפיד גם על התקינות הכללית ועל ביצוע הטיפולים השוטפים בזמן.

6. מזגן - ככל שהבדלי הטמפרטורה מחוץ לרכב ובתוכו יהיו קטנים יותר, כך צריכת הדלק תהיה יותר נמוכה. קל להם באירופה להגיד את זה.

7. משקל והתנגדות - גגונים וספויילרים יוצרים התנגדות אווירודינמית שמגבירה את צריכת הדלק וכן, גם יד מחוץ לחלון עושה אותו דבר. משקל עודף גם הוא אינו תורם, תירוץ טוב לא לקחת את חמותך.

8. רלוונטי פחות לישראל בה 90 אחוזים מהמכוניות הן אוטומטיות (שלא לדבר על תופעת הליסינג).

שאלת היום: מה אתה עושה בשביל לחסוך בדלק?

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully