וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה שומרת לנו על הגב

21.9.2008 / 13:03

הבטחות הבטיחות - החברה היפנית חושפת מספר שכלולים נוספים בתחומי הגנת הנוסעים והולכי הרגל

הונדה היפנית, משקיעה רבות בשנים האחרונות בתחומי הבטיחות. החברה שנודעה בעיקר בזכות סדרות המנועים שלה, ומי שהביאה את השימוש בטכנולוגית ה-V-TEC לעולם המכוניות הסדרתיות כמו גם טכנולוגיות ידידותיות לסביבה, יודעת כי אסור לה להזניח תחום חשוב זה.

עיניים בגב

הונדה תיישם בכל מכוניותיה המצויידות במערכת ניווט, גם מצלמות זעירות הממקומות במעטה המרכב. האינטגרציה הזו מתקדמת בצעדים גדולים ובהונדה מבינים את הנחיצות הבוערת בתחום זה. הטכנולוגיה השתכללה ומציעה אלמנטים אקטיביים המשפרים את האספקטים הבטיחותיים לאין שיעור.

ארבע מצלמות CCD המנטרות את כל המתרחש סביב הרכב מקרינות אינפורמציה לצג הניווט. ניתן לראות על פי התמונה עד כמה טווח המצלמה מכסה כמעט כל פינה ברכב, מצמצם את השטחים המתים ולמעשה מונע מצבים של נהיגה "עיוורת" בתנאים צפופים, או קשים במיוחד.

שלא כמו ניסאן, אשר הציגה משהו דומה הנקרא "מעוף הציפור" – בעיקר עבור בעיות חנייה. הונדה פיתחה ממשק אקטיבי המשדר אינפורמציה קבועה למסך תוך התחשבות בפרמטרים של מרחק וקרבה, עם התחשבות ביחסי זווית הגלגול של המרכב והטיית ההגה.

לעת עתה, מערכת זו נכנסת לשימוש רק בהונדה Odyssey החדשה שאינה משווקת בישראל.

נושמים לרווחה

אם צפיתם פעם בניסוי של כרית אוויר מתפוצצת, הבחנתם וודאי בכמות האנרגיה המתשחררת בעת הפעלתה. כמה מאיות השנייה מאוחר יותר והכרית נראית כמו בלון קרוע ותלוש. יש הגורסים כי העוצמה הזו זקוקה לוויסות או להכלתה המחודשת. הונדה מציגה את תשובתה בעניין זה, שתעשה את טבילת הדרך הראשונה שלה במכונית "Life" הקטנה והעירונית, המיועדת ליפן.

כפי שנאמר, שלא כמו בקרת SRS סטנדרטית, הגז הממלא את כרית האוויר אינו אחיד ומותאם לפי העוצמה, כשמהירות הניפוח עולה תוך שמירה על לחץ קבוע לפרק זמן ארוך יותר. בפועל, משך התגובה מתקצר, העוצמה משוחררת בצורה הדרגתית והגז אינו מתפרץ החוצה בבת אחת, אלא נשלט על ידי שסתום ויסות. כמו בקרת הצילום, גם כאן תגיע הבשורה הבטיחותית המעודכנת לשאר דגמי החברה אך נכון לרגע זה, רק עבור הנהג.

בובה של הגנה

נושא הגנת הולכי הרגל קיבל תוקף חריג בשנים האחרונות. אחוז הקורבנות עלה ואיגודי הבטיחות דוגמת ה-Euro NCAP החלו להחמיר בחלוקת כוכבים במבחנים אלו. דגם ה-POLAR3 של בובת הריסוק של הונדה, משפר משמעותית את יכולת הפקת המידע במבחני ריסוק, קרוב ככל הניתן למתחולל בגוף האדם. תנועת הברכיים שופרה, כמו גם מבנה האגן ואיזור עמוד השדרה אשר ניכר בו רמת עצביות גבוהה במיוחד. זהו הדור השלישי מסדרת הניסויים של החברה והוא ייכנס לשימוש כבר בתחילת 2009.

תוך התחשבות בכל סעיפי העיצוב האנושיים, הונדה עברה על כל מילימטר על מנת ליצור את הזהות בין הבובה לגוף האנושי. בובות הריסוק המודרניות מצויידות בחיישנים רבים ולמרות שבמבחני ריסוק הן נבעטות ונחבטות ללא הרף, לא מדובר במוצר זול במיוחד. עלותה של בובה אחת, מצוידת בכל החיישנים והחיווט - עולה כ-150 אלף יורו (כ-765 אלף שקלים). לא זול, אבל לחיים אין מחיר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully