וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס לא שמה על האמריקנים

4.11.2008 / 12:22

גם מרצדס מגיעה ל-SEMA ואת כבודה מנציח ה-GLK בכמה גרסאות לא פחות מופרעות מאלו המקומיות

למרצדס יש כמה וכמה אופציות מעניינות במחסן עבור SEMA. אבל מסיבה, בעיקר מסחרית, היא בוחרת דווקא ברכב הפנאי החדש שלה GLK לפאר את הופעתה בתערוכת הרכב האמריקנית. 4 הגרסאות, פרי מוחן הפורה של סדנאות רכב מובילות, עומדות לפניכם וכל שנותר לכם הוא לבחור מה בא לכם.

מרצדס GLK 'פייקס פיק'

אם השם מצלצל מוכר, כנראה שחצי מהעבודה כבר נעשתה. לקחת את ה-GLK ולהצמיד לה שם בעל מסורת הנקשר למירוץ בו הנהג שועט במעלה הרי הרוקי במהירות אדירה, זה בפירוש מהלך שיווקי מבריק, וודאי אם אתם ביבשת האמריקנית. רק שבניגוד להיום, בנזין סולו זה די פאסה כך שה'פייקס פיק' של מרצדס חייב להראות שהוא נמצא כמה צעדים לפני כולם.

יחידת הכוח לה 3.5 ל' V6, מקבלת שדרוג היברידי בדמות מנוע חשמלי המעלה את מומנט הדחיקה ב-5.4 קג"מ. לא משמעותי במיוחד, אבל בהתחשב בכך שעל מלאכת הביצוע חולשת סדנת 'RENNtech' אשר הקנתה מספר שינויים תחת החרטום כגון סעפות יניקה ופליטה משופרות, שינוי במערכת ניהול המנוע ועוד כמה נגיעות קטנות – הדהירה לאורך צלע ההר התלול לא תיעשה בזחילה.

מערכת הבלמים שודרגה גם היא וכוללת קיט מלא תוצרת 'ברמבו' הנושא דיסקים בקוטר 345 מ"מ וקאליפרים עתירי עוצמה להם 8 בוכנות. את הרשימה סוגרים צמיגים רחבים בקוטר של 275/40 מלפנים ו-315/35 מאחור. את אלו יעטרו חישוקי סגסוגת בקוטר 20 אינטש.

מבחוץ ומבפנים, כל מה שנחוץ בכדי להפוך את הGLK- לחיית מסלול הוטמע בנדיבות. זה כולל כלוב הגנה, מושבי מירוץ, כנף אחורית מוגבהת, שינויים אווירודינמיים, הסטות אוויר על ידי שינויים מבניים תחת המעטה ומחוצה לו וצביעה קרבית על מנת להפוך את יומם של הצלמים הסטטים לקצת יותר מעניין.

הלך הגג

אם יש דגם שצריך לערוף לו את הראש בזהירות, הרי שה-GLK יהיה בראש הרשימה. קונצרן דיימלר ערך תחרות בין טיונרים שיהיו מספיק מקצועיים לעמוד במשימה, ורק אחת, 'Boulevard' שמה, הצליחה לספק את רצונותיו. התוצאה לפניכם והשם הרשמי 'Urban Whip' יכול להוציא כמה לקוחות מהשלווה אם אכן משהו מכך עוד עלול להתגשם.

השימוש מובן וצפוי, כך שכל המערך הכוחני לא שונה כמעט כלל. מה הטעם כנראה ברכב שיוט במהירות דאווין המיועד לרחובות LA. למרות זאת, התרחשויות קלות כן נערכו. עם אלו נמנים המתלים אשר הונמכו ב-64 מ"מ וחישוקי הענק בקוטר 26 אינטש שכמובן יקרצו לכמה וכמה אושיות מעולם הנוצץ של המוסיקה והקולנוע.

אך מה חשוב מכל אם לא להראות ולהשמע? ה-GLK מצוייד במערכת שמע תוצרת JL המנפקת 5,700 וואט של עוצמה המתועלים דרך שמונה מגברים ורמקולים המפוזרים בחלל הרכב. הוסיפו לכך שישה סאב וופרים, כששניים ממוקמים מאחור, והנה לכם שגרה יומית המסתיימת בביקורים תכופים אצל רופא אף אוזן גרון.

גם בראבוס בתמונה

ה-GLK של בראבוס נשלח לתערוכה במעטפת די צנועה כי הרי אין להם יותר מידי שאיפות להפוך את המוצרים של מרצדס לקרקס על גלגלים. באופן לא מפתיע, את עיקר תשומת הלב הם מפנים במהלך קבוע למה שקורה מתחת לאפו של הנהג ולא מחפשים רק את עינו של הצלם.

אז למרות כמה חריגות מחוץ להתרחשות התוך-מעית, אפשר להתעכב רק על תוספות מעניינות כגון נורות LED מלפנים, מאחור ועל גבי הכנף העליונה, חישוקים בקוטר 21 אינטש לצד חצאיות צד וקיט בודי מלא ומנופח המרחיב את קשתות הגלגלים בכ-50 מילימטרים וצבע שחור עמוק.

תא הנוסעים מעוטר בשפע אמצעי בקרה וניגון, כולל מסכי LCD ברוחב של 7 אינטש מלפנים ומאחור, ריפודי עור ודיפוני אלקנטרה בכל פינה, שמשות מושחרות, דוושת אלומיניום ספורטיביות והגה עם מוטיב זהה בעל מרבד אחיזה משופר לידיו של הנהג.

ובוודאי שגם המנוע נהנה כמו תמיד ממגוון שיפוריה של בראבוס. הפעם, נלקחה גרסת הדיזל של ה-GLK בנפח 3.0 ל' V6 בעלת טכנולוגית ה-BlueTEC מדגם הסאלון, וממנה חולצו 258 כ"ס וכ-63 קג"מ של מומנט. הנתונים בהחלט יספקו כל בר דעת בקטגורית המשופרות - המיאוץ למאה אורך רק 6.9 שניות, המהירות המקסימלית טיפסה אל עבר 240 קמ"ש וצריכת דלק שופרה משמעותית ונעצרת על נתון ממוצע של 10.5 ק"מ לליטר סולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סלעים לארוחת בוקר

הדגם הרביעי למשפחת ה-GLK המשופרת, קצת יותר קרוב לרעיון המקורי והמרכזי של היצרן ומתכנניו. סדנת LMC מנחיתה בארה"ב את הוורסטילי ביותר מבין ארבעת המוצרים המסקרנים השוהים על במת SEMA. בין אם אתם מתכננים טיול רב-סלעים וקושי, או גיחה לאחד מפסגות אירופה המושלגים, ה-'Rock Crawler' לא יאלץ אתכם להתפשר על תנאים בלתי עבירים בעליל.

קלות תפעול היא מושג יחסי, אך ה-Crawler מתאפיין בפריטים ידידותיים, חסונים, עמידים וכל מה שנדרש על מנת לחזור הביתה בשלום. על שלדת הגג הותקנו צמד זרועות פלדה מחוזקות - להגנה על גג הזכוכית הפנורמי משברים ותנאי מזג אוויר עזים. את מערך המתלים החשוב מכל הנמיכה הסדנה בכ-38 מ"מ וציידה את הגחון המונמך ביריעה מחוסמת וצמיגי Toyo רחבים להם חישוקי סגסוגת בקוטר של 18 או 19 אינטש – תלוי בלקוח.

בשלב די מוקדם יחסית של מלאכת התכנון, החליטו ב-LMC כי אופיו של מנוע ה-3.5 ל' V6 בסיוע מערכת ההנעה הכפולה '4 מאטיק' לא צריך להתברך בעוד כמה סוסים או תוספות. "חיוניות רק לשם פרקטיות", כך הם אומרים. מסיבה זו, מטפס הסלעים מיוצב על מישור העוצמה ולא נע מעלה מעבר לנדרש.

העיצוב החיצוני כאמור נשמר כמו גם מרבית תא הנוסעים, אך הצביעה והחזון הכללי פרי דימיונו של המעצב והצייר רון גיבס, משדרת יצר הרפתקני כשל מחליקי הסקייט והסנואובורד האמיצים. ואם בוחנים את כל החבילה הכוללת אפילו רמפה נשלפת, סביר להניח שייעודה המרכזי יקרוץ דווקא לחובבי המרבד הלבן ולא למשייטי המדבריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully