וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם שואלים, אנחנו עונים

מערכת וואלה! רכב

15.1.2009 / 17:20

קיריל רוצה צ'יפ לרכב, דני מחפש הבדלים בין ספורטאז' לטוסון, ירון שואל על אמינות ה-306, שאולי שואל על ייבוא אישי ועוד

סוף השבוע שוב מגיע, ועמו השאלות שלכם שנחתו אצלינו בתיבת הפניות. השבוע, נמליץ לכל אלו מכם שמבקשים את עזרתנו בבחירת המכונית המתאימה, לצרף גם את רשימת הצרכים שלכם (מספר נוסעים, סוג מנוע, תיבת הילוכים וכו') ומה סדר העדיפויות שלכם מתכונותיה (אמינות, בטיחות, ביצועים, הנאה, גודל, מחיר, שנתון וכו').

אז אם גם לכם יש שאלות, התלבטויות, תלונות, בעיות, הצעות או שחשוב לכם להביע את דעתכם? אנא השתמשו באפשרות ה"כתבו לנו" בצד ימין או בקישור המצורף ואנו נשתדל לענות לכם בהקדם.

האם יש דבר כזה שמאפשר להעלות את כוחות הסוס של האוטו כשמשנים לו את ההגדרות המקוריות של מחשב הרכב? אפשר למצוא עכשיו בשוק צ'יפים חיצוניים ואיך זה פועל? קיריל.

אכן תוכנות מסוג זה קיימות בשוק וניתן לקנות ולהתקין אותן במגוון כלי רכב. ישנן בעולם חברות שיפורים וטיונינג רבות שאנשיהן מסוגלים לפרוץ אל מחשבי ניהול המנוע של כלי הרכב ולשנות את הגדרותיו כדי להפיק יותר כוח. שינוי התוכנה אמנם אפשרי ברוב כלי הרכב, אך לרוב הוא יהיה יעיל יותר בכלי רכב ספורטיביים, ובמיוחד באלה עם מנועי טורבו. באלה האחרונים, העלייה בתפוקת המנוע צפויה להיות משמעותית מאוד. יש לציין כי פעולה שכזו אינה חוקית בישראל וכי בכלי רכב חדשים, שינוי תוכנה שכזה לרוב יגרום להסרת אחריות היבואן.

לאן נעלמים אצלכם המבחנים הישנים כמו למשל של ה-CRV? אין ארכיון? אורי.

מבחני הרכב אכן "נעלמים" עם הזמן, אך בימים הקרובים, כל מבחני הדרכים שערכנו יופיעו בצמוד לדגמים הרלוונטיים במדריך הרכב ויהיו זמינים תמיד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מה היתרון בלהזמין רכב בייבוא אישי ולא מהיבואן (במידה וזה רכב שקיים ליבואן בארץ)? שאולי.

היתרון הראשון והעיקרי הוא כמובן המחיר. מרבית האנשים שייבאו לישראל כלי רכב (בעיקר מארה"ב) עושים זאת במחיר הנמוך בעשרות אחוזים מהמחיר שדורש היבואן המקומי. כמו כן, לעיתים מדובר בכלי רכב מאובזרים יותר מאלו המשווקים בישראל או כאלה שניתן להם אישור יבוא, אך לא מיובאים באופן סדיר כמו שברולט קורבט למשל.

רציתי לדעת מהם ההבדלים המדויקים בין הקיה ספורטאז' לבין היונדאי טוסון ואיזה אחד מהם עדיף לקנות? דני.

קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון הם למעשה אחים תאומים, כמעט זהים לגמרי. יונדאי היא חברת האם ובעלת הבית של קיה ולכן הם חולקות מכלולים רבים עד כדי זהות ביו כלי הרכב שלהן. ההבדלים בניהם נוגעים לעיצוב ולשם כמובן. כל השאר, זהה לגמרי. ההצעה שלנו, מאחר ומדובר בכלי רכב זהים, כנס לשתי הסוכנויות ותראה ממי תוכל לקבל אותו במחיר נמוך יותר.

שלום לצוות וואלה! רכב. אתם רשמתם שהקרייזלר C300 SRT8 לא נמכרת בארץ , מדוע? (ויש כאלה בארץ) עומר קלדרון.

עומר, קרייזלר C300 SRT8 אכן נמצאת בישראל במספר עותקים, אך אצלנו נרשם שהיא לא נמכרת בישראל משום שהיא לא מיובאת באופן רשמי וסדיר על ידי היבואן, 'מכשירי תנועה' במקרה זה. למיטב ידיעתנו, כל גרסאות אלה הגיעו לארץ ביבוא אישי בלבד.

אני מחפשת רכב שיוכל לשרת אותי ל-30,000 ק"מ מינימום בשנה, לנסיעה יום-יומית מדרום למרכז. סיריון כבשה את לבי, אך המוסכניק שלי המליץ על מאזדה לנטיס או טויוטה קורולה מ-98 עד 2001. האם אכן להישמע לעצתו של המוסכניק? והאם צפויה ירידת מחירים של רכבים משומשים? מונה

מונה, לא ברור לי מדוע המכונאי שלך בחר להמליץ לך על מכוניות אחרות מהסיריון. אם את מתכוונת לדור הנוכחי של הסיריון, הרי שמדובר במכונית טובה מאוד, בטיחותית וחסכונית מאוד בדלק. ההמלצה שלנו, היא שאם אינך זקוקה למרחב הגדול יותר של המאזדה לנטיס או של הקורולה ומכונית בגודל הסיריון משרתת אותך באופן מספק, אזי היא מומלצת ביותר. אולם, אם הסיריון המדוברת שייכת לדור הקודם, נמליץ לך להעדיף את הטויוטה יאריס מאותן שנים, או אכן ללכת על אחת משתי ההמלצות של המכונאי שלך. כמובן רק לאחר בדיקה טכנית מעמיקה לפני הקניה אצל מכון או אצל המכונאי שלך.

מחירי כלי הרכב המשומשים נמצאים כמובן בירידה מתמדת. אולם, ככל שאלה מבוגרים יותר ונעשים לזולים יותר, הירידה מתמתנת. אבדן הערך הגדול יותר צפוי להיות מורגש בכלי רכב בני שנה עד שנתיים.

שלום לכם, הגיע הזמן לחדש את רכב הליסינג (לבחירתי). אני מעוניין ברכב SW, קבוצה 2/3. על הפרק - קיה סיד, אוקטביה או פוקוס (כבר הגיע?). האם נעשתה איזושהי השוואה בניהן? מה דעתכם? גילוי נאות - אני ממועדון מעריצי האוקטביה - נסעתי 6 שנים על 5 דלתות דיזל. עידו.

עידו, אם היית מרוצה מהאוקטביה הקודמת במשך שנים רבות כל כך, אזי סביר מאוד שהאוקטביה החדשה תתאים לך אף יותר. בדור האחרון שלה, היא נוחה, איכותית ושימושית אפילו יותר מקודמתה, אז בהחלט שווה להציץ בה לפני ביצוע ההחלטה. לטעמנו, היא גם טובה יותר בתמורה שלה מכל האחרות שציינת בזכות השימושיות והאיכות שלה. ובכל מקרה, בחודש מרץ עתידה להגיע האוקטביה לאחר מתיחת פנים.

רציתי לשאול שאלה בקשר לרכב שרכשתי לאחרונה. קניתי פיג'ו 306 XT שנת 95 1.8 אוט' ורציתי לשאול על האמינות של הרכב הזה. חשוב לי להזכיר שהמנוע הוחלף לפני שנה והגיר לפני שבוע. תודה מראש. ירון בולשנקי.

פיג'ו 306 היא אחת ממכוניות ההנעה הקדמית הטובות והמהנות שיוצרו, אך מצד שני היא לא נודעה בשל אמינותה המופלגת וכך גם המקבילה הזהה לה מכאנית, סיטרואן ZX. יחד עם זאת, אנו מכירים לא מעט יחידות ששמרו על רמת אמינות טובה לאורך השנים. בכדי להרחיקה ככל הניתן מביקורים לא קרואים במוסך, רצוי להקפיד לבצע את הטיפולים בזמן וכמו כן לשים לב ולא להזניח תקלות שעשויות לגרור אחריהן תקלות נוספות. תשומת לב מעמיקה יש לתת למערכת קירור המנוע, שכן חימום יתר עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים. המלצה התקפה לכל רכישת רכב חדש, ולא משנה מאיזה דגם או שנה, היא לבצע "יישור קו". ביקור במוסך המתמחה בדגם, יביא לתיקון כל הבעיות הקיימות וישפר פלאים את רמת האמינות בעתיד.

האם במכוניות שהדלק שלהם הוא 95 אפשר לשים במקום דלק 98. אם כן אז במה דלק 98 טוב יותר בביצועים של המנוע? פחות זיהום אוויר? והאם לאורך זמן תדלוק 98 לא גורם נזק למנוע, הרי נקודת ההצתה של הדלק שונה. בברכה דני.

דני, כפי שאמרת, ההבדל בין דלק 95 לדלק 98 אוקטן הוא העמידות של חומר הבעירה בלחץ. דלק 98 אוקטן מיועד לעמוד בלחצים גדולים יותר ובכך למנוע הצתה ספונטנית מוקדמת במהלך דחיסת תערובת האוויר והדלק במנוע (צלצולים, נקישות או דטונציות). ולכן, אין סיבה להשתמש בדלק 98 במנוע שאינו זקוק לדלק שכזה. זה לא ישפר את הביצועים, לא יפחית את זיהום האוויר ולא ישנה דבר בפעולת המנוע. אנו ממליצים לך להשתמש רק בדלק שהיצרן קבע למנוע, וכמובן לכלי רכב שהיצרן דרש מהם להשתמש בדלק 98 לעשות זאת. בעלי כלי רכב ספורטיביים אשר שודרגו במידה כזו או אחרת נוהגים להשתמש בדלק שכזה משום שנתוני המנוע שונו ביחס למקור וישנו צורך להעלות את עמידות הדלק בפני התלקחות בזמן לא רצוי.

יש לי רכב מסוג סיטרואן C5 ואני שואל למה יש לו שוק גרוע. זה רכב מנהלים בין הטובים שיש בארץ . קובי.

קובי, סיטרואן C5 היא אכן אחת מהמכוניות הטובות שבנמצא, וכן, היא סובלת מביקוש מאוד נמוך כמשומשת ולכן גם מחיריה בירידה דרסטית. את האשם ניתן לתלות בשני גורמים. הראשון, קשור לסטיגמה – כל מכוניות סיטרואן סובלות מביקוש נמוך ביד השניה. הסיבה השנייה, גם כן "לא מדעית" שגורסת שמכוניות סיטרואן סובלות מבעיות אמינות קשות ולכן לא רבים מוכנים ליהנות מדבשה, כדי לא להיתקל גם בעקצה.

שלום אני מתלבט ארוכות בין שתי מכוניות אולי אתם תעזרו לי להחליט הראשונה היא מרצדס סי קלאס 280 אוונגארד לבין ב.מ.וו 330. אני לא יכול להחליט. תעזרו לי בבקשה. ארווין.

קודם כל, הרשה לנו לומר שזו יופי של התלבטות וגם לנחם אותך בעובדה שמדובר בשתי מכוניות מעולות שככל הנראה לא יאכזבו אותך ולא משנה במי תבחר. אולם, ההבדלים עדיין קיימים בניהן, כאשר המרצדס מרגישה מעט יותר מבוגרת ויוקרתית בעוד שהב.מ.וו מציעה התנהגות כביש חדה ומהנה יותר. ללא ידיעה מה הן דרישותיך ומה סדר העדיפויות, קשה לי לצמצם עבורך את הבחירה, אך אם זו הייתה בידנו, היינו הולכים על הב.מ.וו 330.

אני מתלבט בקניית רכב עד תקציב של 200 אלף שקל, מחפש רכב לצעירים ומנוע חזק יחסית וההתלבטות היא בין A3, גולף TSI חדשה , BMW סדרה 1, שירוקו, פולו GTI, לאון FR. או בכלל ללכת על מכונית משומשת אבל חזקה יותר כמו גולף GTI או אודיA3 2.0T או בכלל יבוא אישי. רז.

רז, אכן ניכר שלא השארת אף אופציה בשוק. וודאי יש לך נטיית לב לאיזו אחת או שתיים מהמוצעות. אך בכל זאת, כדאי לזכור כי הגולף, הלאון, השירוקו והאודי A3 הן מכוניות דומות מאוד, שכן כולן מבוססות על אותה פלטפורמה. אולם כל השאר שונות מאוד זו מזו. חלקן עם הנעה קדמית (גולף, אודי, לאון, שירוקו, פולו), חלקן עם אחורית (ב.מ.וו סדרה 1, מוסטאנג, קאמארו, סולסטיס) , חלקן מהנות יותר (גולף GTI, סדרה 1) וחלקן מהנות פחות לנהיגה (מוסטאנג, קאמארו) וחלקן חזקות לעומת חלשות אחרות. הכוונה שלנו היא, שללא סדר חשיבות שלך ודרישות מינימליות מהרכב, קשה יהיה לנו להמליץ לך על אחת מאלה בצורה הטובה ביותר.

שלום לכם. השירוקו החדשה מבוססת על פלטפורמה של הגולף 5 או 6? אם היא על ה-5, מדוע היא עדיפה לקנייה מאשר הגולף 6? בתודה סיוון.

סיוון, התשובה שלנו מעט תפתיע אותך, אך תעשה סדר בבלבול. הגולף 6 מבוססת על אותה פלטפורמה כשל הגולף 5 ולכן, השירוקו מבוססת על הפלטפורמה הזהה לשתי המכוניות יחד. השירוקו אינה מתחרה בגולף 6, משום שמדובר בגרסה ספורטיבית עם 160 או 200 כ"ס ובעלת עיצוב מעט שונה. היא עדיפה לקניה על הגולף ה"רגילה", רק אם את מחפשת מכונית בעלת מראה אחר ומעט יותר כוח ונטייה ספורטיבית. השירוקו משווקת לעת עתה, במקום גרסת ה-GTI, אם ועד לכשזו תגיע לקראת סוף 2009.

שלום! ברשותי נמצאת פיאט פונטו מודל 2006 ידנית, אני מרוצה עד אלף אחוז מהאוטו, ממש! אני מעוניין בקרוב להחליפה ורציתי לדעת אם ומתי תגיע לישראל הפיאט בראבו החדשה, ואם כן האם תהיה אופציה ידנית? רועי.

רועי, אני נאלץ לצנן את ההתלהבות שלך. מיבואן פיאט לישראל (סמל"ת) נמסר לנו כי פיאט בראבו לא צפויה להגיע בקרוב, לפחות לא במהלך שנת 2009. אתה אולי מעוניין באופציה הידנית, אך להערכתנו, עד שזו תקבל תיבה אוטומטית קונבנציונלית (ואולי גם תמחור ראוי), היא תישאר מסורבת עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully