וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה הפולו החדשה

3.3.2009 / 10:36

פולקסווגן חושפת את הדור החמישי לסופר מיני ביום הולדתה ה-34. בפעם הראשונה בהיצע, תיבה רובוטית ומנוע טורבו

קובי ליאני

צילום ועריכה: קובי ליאני

יתכן שמלבד הגולף והחיפושית, הפולו הוא המותג השלישי המזוהה ביותר בפולקסווגן. הסופר מיני שדמתה לאחותה המשפחתית כמעט בהכל, אך נשארה מיוחדת וקטנה במהותה הפונקציונלית, הצעידה את הקבוצה המתפתחת ככל שהדורות נעו קדימה והתבגרו. עתה זהו זמן החידושים, ועל פי הנראה, התכנית עבדה היטב; הגולף הובילה, השירוקו חיממה, והפולו ממשיכה - ואין מקום עדיף מאשר בז'נבה.

הפולו החדשה קורצה משרביטם של מעצבי סדנת הבית של פולקסווגן, בראשם עומד וולטר דה סילבה - מי שהיה אחראי בעבר על חלק מעיצובי אלפא רומאו ומאוחר יותר "העתיק" חלק מכך גם לסיאט לאון ואחיותיה. המראה החיצוני נותר סופר-מיני בכל איבריו, אך תעודת הזהות לא מותירה הרבה מקום לחיפושים; הפרופיל והחזית משדרים גולף וקצת שירוקו, וכל זאת ללא איבוד הממדים הקבוצתיים החיוניים. היא תהיה ארוכה ב-3.5 סנטימטרים מהדגם היוצא עם 3.95 מ' לאורך, ורוחבה 1.68 מ' – צמיחה של 3.2 סנטימטרים על פני הדור הנוכחי. עם זאת, בסעיף הגובה קוצצו 1.3 סנטימטרים, כדי להעניק לה נופך מעט ספורטיבי.

אותה תרכובת חיצונית רכונה, מקנה לפולו שפע מקום בתא הנוסעים הרבה תודות לבסיס גלגלים רחב שצמח גם הוא ומעשיר את תחושת המקום הנפרשת סביב היושבים. באופן טבעי, לא פולקסווגן תזניח את נושא איכותם של הרכיבים, ולכן הקדישה לפולו טיפול הדוק ומחויב לכל הדקורציה, הכולל עדכונים ברמת החומר והנגישות. עוד נציין בממד הצמיחה, כי תא המטען משאיר מאחרי היושבים 280 ליטרים במצב רגיל ו-980 עת המושבים מקופלים.

מנועים חדשים ו-DSG

פולקסווגן מציידת את הפולו בארבעה מנועי בנזין - 1.2 ל' בהספקים של 60 ו-75 כ"ס, 1.4 ל' אטמוספרי המשחרר 85 סוסים קטנים לסרן הקדמי, וגרסת טורבו למנוע ה-1.2 ל' לו 105 כ"ס. עבור אירופה בעיקר, מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ל' יוצע בשני הספקים – 75 או 90 כ"ס. גרסת ה'בלומושן' לזה האחרון תעניק צריכת דלק ממוצעת של 26.2 ק"מ לליטר ופליטת CO2 נמוכה של 96 גק"מ. כל המנועים, פרט לגרסה המוגדשת לה שישה הילוכים טיפטרוניק או גיר ידני, משודכים לתיבת חמישה הילוכים ידניים או תיבה רובוטית DSG עבור גרסת ה-1.4 ל'.

פולקסווגן לא עוצרת כאן ושתי גרסאות קצה תושקנה בעתיד הקרוב. ב-2010 הדור השני למנועי ה'בלומושן' יעניק לפולו גרסה חסכונית אף יותר. זו מוצגת כרגע בתערוכה בתצורת הקונספט, ומספרים מדברים על שלושה צילינדרים, 1.2 ל', 75 כ"ס, 30.1 ק"מ לליטר ו-86 גק"מ. מאוחר יותר תושק ה-GTI, מצויידת במנוע ה-1.4 ל' TSI המוגדש אותו פגשנו בשירוקו ובגולף.

ברשימת הבטיחות החשובה, הפולו תגיע בשילובן של ארבע כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט, בכל קשת הדגמים. עוד מצפים בפולקסווגן לחמישה כוכבים במבחני הריסוק החדשים של ה-Euro NCAP.

פולקסווגן תחל בשיווק הפולו באירופה בקיץ הקרוב. ב'צמפיון מוטורס', יבואנית פולקסווגן לישראל, כבר ממתינים לה ולוואלה! רכב נמסר כי הגעתה לישראל צפויה להיות ברבעון האחרון של השנה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully