וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגונדה - האגדה חוזרת

4.3.2009 / 14:33

אסטון מרטין מפיחה רוח חיים במותג הפאר הבריטי מהעבר שהופך לקרוסאובר עכשווי. וגם - חשיפה רשמית ל-One-77

קובי ליאני

צילום ועריכה: קובי ליאני

השמועות על החייאתה של הלגונדה מילאו את דפי הרשת בשנה האחרונה. הפרטים הרשמיים כשהגיעו, היו כה מועטים והסתכמו בסמליות בלבד. לרגע, היה נדמה כי היצרנית מהתלת בנו ואין סיכוי כי אכן תצא מדייסת הרכילות מכונית קונספטואלית שתמשיך את האגדה הבריטית. הרי מאז הופעת החלוצה ב-1906, רק תהפוכות עברו על המותג. בשנת 1947 היא נרכשה על ידי אסטון מרטין, והגלגול האחרון שלה היה כשם של דגם לבעלת הבית החדשה בין 1976 ל-1989.

עתה בתערוכה השוויצרית, חושפת אסטון מרטין את הלגונדה החדשה מבלי שום רמז או טיזר מוקדם. אולם באופן בלתי צפוי, גם היא נדבקה בחיידק הקרוסאוברים והגביהה את הפרופיל הסלוני בעשרות סנטימטרים. למרות זאת, הקפידו המעצבים לשמור על המסורת עם אלמנטים הלקוחים מהלגונדה של שנות ה-30. גם המנוע זהה לתקופה ההיא- V12, רק מודרני מין הסתם.

חרף הופעתה המתעכבת של הראפיד, מכונית ה-4 דלתות, נראה כי אסטון מרטין תפזול לשווקים נוספים הרוצים מכוניות שתג המחיר שלהן אינו מהווה מכשול. מעיצוב וחומרי הפנים ניתן להבין לאן לגונדה מכוונת, ורק נשאלת השאלה – האם הלגונדה היא התירוץ של אסטון מרטין לייצר קרוסאוברים?

77 סיבות לרצות את האחת

למצוינות יש מחיר – 1.4 מיליון דולרים ליתר הבהרה, וזה בדיוק הסכום אותו תאלצו לשלוף מהחשבון כדי להניח את ישבנכם באסטון מרטין One-77. מאיפה השם? רק שבעים ושבע יחידות תרדנה מפס הייצור, ובטוח שכל מי שקורא ירצה אחת. בכל זאת, מנוע V12 בנפח 7.3 ל', ו-700 כ"ס.

ה-77 תהיה, על פי אסטון מרטין, המכונית הטובה והמתקדמת ביותר מאז היווסדה ב-1913. לא נחסך ממנה קמצוץ מאמצעי הפיתוח העכשוויים וביצועיה יגמדו את כל המתחרות הפוטנציאליות ואת אלו שעוד בתכנון. אורליך בנץ, הבוס המכהן, טוען שה-77 כבר מבוקשת בקרב קהל היעד ולא צפויים עיכובים במסירת המכוניות.

כשצוותי העיצוב וההנדסה ניגשו למלאכה, הם ביקרו לעתים תכופות במירוצי ה-DTM. המטרה הייתה להחדיר ב-77 אלמנטים המתבססים בכבדות על מכלולים קיצוניים של מכוניות מירוץ. דבר זה הביא לשימוש נרחב בקרבון, מנועים בעלי אופי משתנה (פיתוח משותף עם קוסוורת'), ומערכת מתלים אדפטיבית. ביצועים? אפשר לצפות ל-3.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 320 קמ"ש. תודו שאתם רוצים אחת.

לצידה של ה-77, אסטון מיצבה גם את ה-DBS שגגה נקרע ונעלם לו לאחרונה. הבריטית שהפכה לא כל כך חשאית תחבור למשפחת הוולנטה – קבריולה באסטון מרטינית, ותעשה שימוש במנוע שישה ל' V12 המנפק 510 כ"ס ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות. אותו מנוע בדיוק, שוכן גם בקרביה של הוואנטג' העומדת בסמוך ומתריסה בנו, את מי תבחרו?

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully