וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטח המחייה של אודי

ירון אדרי

7.3.2009 / 7:26

אודי ניצלה את ז'נבה בכדי להציג את ה-TT RS לה 340 כ"ס. למשפחות המטיילות בשטח יש את ה-A4 סטיישן אולרואד

קובי ליאני

צילום ועריכה: קובי ליאני

אחרי כל ההשערות והספקולציות, חשפה אודי בתערוכת ז'נבה את ה-TT RS. בואו נתחיל כבר בנקודה העיקרית ברכב שכזה, והיא יחידת הכוח. תודות לשימוש במיטב החומרים והטכנולוגיות השמורות למכוניות כביש, מפיק מנוע ה-2.5 ל' טורבו מחומש הצילינדרים, 340 כ"ס בין 5,400 ל-6,500 סל"ד, ו-45.9 קג"מ הזמינים בין 1,600 ל-5,300 סל"ד. התאוצה ל-100 אורכת 4.6 שניות בלבד, והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 או 280 קמ"ש אם ירצה הלקוח. ההנעה היא כפולה (עם העדפה לציר האחורי), לתיבה הידנית החדשה 6 הילוכים (אודי לא מאמינים בשידוך גיר ה-S טרוניק / DSG ל-RS הזו), ובאולם התצוגה תוכלו לבחור אותה במרכב קופה או קבריולה.

משפחת ה-RS של אודי, אימצה עד היום רק את מכוניות הכביש של החברה ולמעשה זו הפעם הראשונה בה מוצמד התג למכונית ספורט ייעודית. כולכם שמעתם לבטח על ה-RS6 שהספקה גבוה משל ה-R8, מה שאומר שמדובר על יותר מסתם אותיות אנגליות. הבסיס זהה כמעט לחלוטין ל-TT הסטנדרטית, עם כמה שדרוגים מחוייבים.

בכדי לשמור על משקל נמוך ככל הניתן, אודי עשתה שימוש נרחב באלומיניום תוך הקפדה על חלוקת המשקל בין הציר הקדמי לאחורי. על המאזניים קובעת המחט 1,450 ק"ג לקופה, או 60 ק"ג נוספים לקבריולה. מערכת המתלים מנמיכה את השלדה ב-10 מ"מ, לא לפני שגם הבולמים הוחלפו לספורטיביים וקשיחים יותר. מערכת הבולמים המגנטית בעלת שני מצבי השיכוך, נמצאת ברשימה האופציונלית.

בדף הבטיחות, בין שלל המערכות האלקטרוניות וכריות האוויר, ניתן למצוא צמיגים במידה 245/45 היושבים על חישוקי סגסוגת 18 אינטש (עם אופציה ל-19 ו-20). בין החישורים, ניתן לזהות דיסק בלימה מחורר בקוטר 370 מ"מ מלפנים אותו לופת קאליפר אלומניום לו ארבע בוכנות, ו-310 מ"מ מאחור.

גם מכונית מעוצבת כמו ה-TT, אינה מספיקה כשמדובר בגרסת על. העיצוב החיצוני עודכן לטובת המראה, וגם לטובת היעילות האווירודינמית על הדרך. אל תא הנוסעים המושחר הגיעו פריטי עור ואלומיניום, ואפילו שעון עצר למדידת זמני ההקפה במסלול. מערכת מולטימדיה משוכללת, תנעים את הזמן כאשר לנהג יימאס מלשמוע את גרגור המנוע.

בתערוכת ז'נבה, תיפתח אודי את פנקס ההזמנות. ההשקה כמו גם המסירות הראשונות באירופה צפויות להיות ברבעון השלישי, בדיוק לפתיחת עונת הקיץ. בשלב זה, לא מתכוונת אודי לשגרת את המכונית לצפון אמריקה. את שיווקה אצלנו, בוחנת כרגע היבואנית 'צ'מפיון מוטורס'.

לטיול יצאנו

משפחתית גדולה במרכב סטיישן, תפורה על משפחות עם ילדים. אם כן, למה לא נשלב לה גם הנעה כפולה, מרכב מוגבה קלות ומראה תואם, בכדי שההכנות לטיול השבועי יכילו יותר אופציות?

מנוע בנזין אחד בלבד מציעה אודי עם ה-A4 אלורואד - 2.0 ל' TFSI, לה 211 כ"ס ו-6.9 שניות ל-100 קמ"ש. לחסכניים יותר, אותו נפח מוצע בגרסת הדיזל שם ההספק הוא 170 כ"ס. אמנם המיאוץ יהיה איטי ב-2 שניות, אך צריכת הדלק (13 ק"מ לליטר) תהיה חסכונית ב-30 אחוזים. בקצה העליון מצויה יחידת דיזל נוספת, V6 בנפח 3.0 ל' המאכלסת 237 כ"ס. לשני מנועי הדיזל תיבה ידנית או אוטומטית בת שישה הילוכים, ותיבת S טרוניק רובוטית כפולת מצמדים לה 7 הילוכים תשודך לבנזין.

אך לפני שאתם מתחבטים בשאלה איזו המתאימה לכם ביותר, נציין כי 'צמפיון מוטורס' אינה מתכוונת להביאה אלינו בשלב זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully