וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים מהמסלול

ירון אדרי

27.3.2009 / 19:15

פורמולה 1: רגע לפני הזינוק, האם המילטון מחפש קבוצה חדשה?; IRL: תגידו מזל טוב לדניקה פטריק; נאסקאר: עושים הכל לטובת הקהל

בעוד הקבוצות עורכות את הקילומטרים הראשונים של עונת 2009 באוסטרליה, מעל חגיגית פתיחת העונה מרחפת עננה אפורה. על כך ששלוש קבוצות (בראון, וויליאמס, טויוטה) עושות שימוש בדיפיוזר שונה מהמקובל כבר סיפרנו לכם, והפרק החדש בנושא הוא מחאת הקבוצות האחרות. ב.מ.וו, פרארי, 'רד בול' ורנו כבר ערערו על חוקיות האביזר, ואפילו דובר על סיכוי לקרע באיחוד הקבוצות (FOTA). הערעור נדחה, ועם או בלי קשר, בתום מקצה האימון הראשון תופסות הקבוצות הסוררות את שלושת המקומות הראשונים.

בתום מקצה האימון הראשון קובע ניקו רוזברג (וויליאמס) את ההקפה המהירה ביותר, 1:26.053 דקות. 104 אלפיות השנייה ממנו נמצא רובנס באריקלו (בראון) וטרולי עם עוד עשירית וקצת ממוקם שלישי. צמד הפרארי נמצאים יותר משנייה מאחור, כשפליפה מאסה במקום העשירי וקימי רייקונן מייד אחריו. ואיפה מקלארן? הייקי קובליינן במקום ה-17 ולואיס המילטון אחריו. מקצה מדידות הזמנים (שבת, 08:50, ערוץ ספורט 5) יתן תמונה בהירה יותר, לקראת המירוץ ביום ראשון (08:50, ערוץ 5 פלוס).

לאחר התוצאות הראשונות, הגיעו גם תירוצי הנהגים. לא מעט עדיין מתקשים למצוא את ה"סטאפ" המושלם למכונית, ונותר להם זמן מועט מאוד לעשות זאת. טרולי למשל, מודאג מהקצב בו צמיגי הברדג'סטון בטויוטה שלו נאכלים, המילטון ומקלארן עדיין לא מאופסים, ובבראון מאמינים כי פרארי היא היריבה העיקרית.

פורמולה 1: נצחון לאיגוד הנהגים

במלחמת הכוחות שניהל איגוד נהגי הפורמולה 1 (GPDA) נגד ה-FIA, לא השתתף המילטון. הסיבה - אלוף העולם כלל אינו חבר באיגוד. אולם ממש לפני הנעת המנועים באוסטרליה, החליט הבריטי להצטרף כפי שדיווח 'אוטוספורט'. לכך אחראי יו"ר האיגוד ונהג המבחן בקבוצתו של המילטון, פדרו דה לה רוסה.

חילוקי הדעות בין ה-GPDA ל-FIA היו בעניין עלות רישיון המירוץ, ולאחר ששולמו המחירים בלית ברירה הודיעה הפרדציה כי תביא להפחתת המחירים בעתיד. המילטון הוא הנהג שנדרש לשלם את סכום הכסף הגבוה ביותר העונה, ואולי זה בעצם מה ששיכנע אותו להצטרף. לדבריו הסיבה אחרת, "האיגוד הוא משהו שאני יכול לתרום לו".

ולא כאן נגמרים הספינים של אלוף העולם. אולי לנוכח חוסר התחרותיות שהציגה עד כה הקבוצה, מתחיל המילטון לפזול לשדות זרים. סוכנויות הידיעות בבריטניה מדווחות כי הנהג המוכשר שעוד מהיותו ילד זכה לתמיכת רון דניס ומקלארן, קיבל הצעה מאחת הקבוצות המתחרות. בתגובה, מסר המילטון כי אכן נכון הדבר, אך הוסיף "כרגע אני נמצא איפה שאני, אני שמח וזה מה שחשוב". ונשאלות שתי שאלות – האם המילטון אכן שמח במצב קבוצתו, ומי הקבוצה שרוצה לגנוב אותו?

פורמולה 1: להוקנהיים עוד יש סיכוי

העברת גרנד פרי אירופה מנורבורגרינג לוולנסיה, העמיד את גרמניה בדילמה קשה. עד אותו רגע אירחה המדינה שני מירוצים בשנה יחד עם מסלול הוקנהיים. בדיון שהתקיים בין מנהלי שני המסלולים, נקבע לבסוף כי תיעשה רוטציה כשבשנה אחת יארח מסלול זה את הסבב, ובשנה שאחריה השני וחוזר חלילה. אלא שבגרמניה מתקשים לעמוד בתשלום הגבוה אותו דורש אקלסטון, ומסלול הוקנהיים נמצא בסכנת פרישה מהסבב.

התקווה האחרונה של מנהלי המסלול תגיע בחודש מאי, אז יפגשו נציגי הממשל האמונים על הנושא עם אקלסטון. זאת, לאחר שיוזמה קודמת להשגת מימון מיצרניות הרכב המקומיות נכשל. אולם, מרצדס וב.מ.וו תשלחנה גם הן נציגות לאותה פגישה ואם זו תסתיים בהצלחה, הוקנהיים תיארח את הסבב בשנה הבאה.

IRL: מזל טוב

הברכה הראשונה מיועדת לטאקומה סאטו - אקס נהג הונדה, אקס 'סופר אגורי' וכמעט נהג 'טורו רוסו' השנה – שפוזל לכיוון ארה"ב. השבוע פרסם 'אוטוספורט' כי הנהג המובטל מאז פרשה 'סופר אגורי' מהפורמולה 1 בתחילת העונה שעברה, מבקש את עזרת הונדה בכדי להיכנס לליגת האינדיקאר. הונדה היא ספקית המנועים לסדרה, ולמילה שלה לבטח יש משקל. בהתחשב בעובדה כי סאטו גרם ללא מעט אינסידנטים בפורמולה 1, נראה כי הצטרפותו ל-IRL תגרום לחגיגה לא קטנה עבור הצופים צמאי הדם. בינתיים, תשאירו את הברכה על "הולד".

את המזל טוב השני תגידו לדניקה פטריק. ביום רביעי האחרון חגגה האמריקנית את יום הולדתה ה-27, כשנצחון במירוץ פתיחת העונה בשבוע הבא יכול להיות המתנה הטובה ביותר עבורה. פטריק תחל את עונתה הרביעית ב-IRL, השלישית עם 'אנדרטי גרין', כשחוזה ל-2010 טרם הובטח לה. האם זה אומר שקבוצת 'USF1' וקריירה חדשה מובטחים לה לשנה הבאה?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נאסקאר: ככה משנים חוקים

בזמן שבפורמולה 1 ממשיכים להתקוטט כל הגופים הפוליטיים בעניין החוקים, ממשיך סבב הספרינט של הנאסקאר לעשות ל-FIA בית ספר. שואו לקהל עומד בראש סדר העדיפויות בארה"ב, והפעם מדובר במירוץ ה'אול סטאר'. מדובר באירוע שונה מהמוכר, בו מחולק המירוץ לארבעה רבעים כשבסופו חוזר המנצח הביתה עם מיליון דולר בכיס, ותואר – אלוף האלופים.

המירוץ שיערך ב-16 למאי במסלול שבלווה בפעם ה-25, יזכה למספר שינויים שיהפכו אותו לקצת יותר מותח ממה שהוא גם כך. החלק הראשון שכלל עד כה 20 הקפות, צמח ל-50 כשבמהלכם יחויבו הנהגים לערוך עצירת תדלוק והחלפת צמיגים יזומה תחת דגל ירוק. שני הרבעונים הבאים יכללו כל אחד 20 הקפות, כשסדר הסיום שלהם יקבע את סדר הזינוק לרבע האחרון והמכריע.

וכאן מגיע השינוי הגדול ביותר. במקום 20 ההקפות שהיו עד כה, הרבע הקובע יכיל 10 בלבד שיהפכו את המירוץ לקרב התאבדות. חשוב לציין כי אין למירוץ כל השלכה על האליפות עצמה היות ונקודות אינן על הפרק, כך שיש מטרה אחת ויחידה – נצחון. בשנים עברו ההכרעה הניבה קרבות סופר מותחים, ומעניין מה יניבו השינויים.

ואם כבר הזכרנו את הנאסקאר, סבב הספרינט יגיע ביום ראשון הקרוב אל המירוץ השישי לעונה שיערך במרטינסוויל. נכון לרגע זה, מוביל ג'ף גורדון (שברולט) את טבלת האליפות עם 794 נקודות. בפער של 76 נקודות ממנו נמצא קורט בוש (דודג'), וקלינט בוייל (שברולט) שלישי עם חסרון של עוד 3 נקודות. אלוף הסבב בשלוש השנים האחרונות ג'ימי ג'ונסון נמצא במקום התשיעי עם דפיציט של 167 נקודות.

ואם כבר נגענו ב-FIA, שימו לב לנושא הניקוד והנצחונות. מוביל הטבלה גורדון טרם ניצח העונה, ואילו קייל בוש (טויוטה) שניצח פעמיים ממוקם רביעי ומאט קנסת' (פורד) גם לו שני נצחונות, ממוקם עשירי. אם תבדקו, תגלו שבממוצע השיג גורדון 159נקודות למירוץ. את זה, לא משיג אלוף הפורמולה 1 בעונה שלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully