וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשקות של ה-1 באפריל

1.4.2009 / 7:24

יונדאי, קיה, ב.מ.וו וסיאט בטוחות שה-1 באפריל הוא יום מתאים להשקות וארבעתן חושפות גרסאות למכוניות קיימות. בדרך לייצור?

בדרך להפוך את הקיה סול הרדיקלית למכונית הכי מגוונת בשטח, היצרן הקוריאני מראה לנו עוד גרסה משוגעת מבית והפעם עם שופל מלפנים וכנף מאחור, רגע לפני ההמראה. אם קשה לכם לעקוב אחר כמות הווריאציות שיצאו מפס הייצור של הסול, אתם לא לבד במערבולת. לא פחות מ-6 גרסאות שונות יעשו את דרכן לאולמות המכירה, כולל הקונספט הביזארי שלפניכם.

עושה הרושם כי קיה מחפשת גבולות חדשים שטרם נפרצו כמעט חודש בחודשו. הסול מתעתדת להיות אחת המכוניות החשובות ביותר ביצרן בשל הפרופורציות העירוניות, השימושיות הבלתי מוגבלת, וכנראה לא מעט יחידות הנעה מסקרנות. אבל מה שחשוב יותר, הוא כמובן נושא זיהום האוויר. וכאן, קיה תנסה להפיק את המקסימום בעלות מינימלית ובגישה ידידותית לסביבה.

הסול AERO היא גרסה חדשנית שתוכנס לשימוש בכל הליין המתגבש של החברה. הכנפיים הדרמטיות מאחור ומלפנים, נשלפות החוצה עת מזהים חיישנים השזורים בפגושים פוטנציאל לרתום את נשיפת הרוח לטובת ייעול נסיעת המכונית. במצב בו מזוהה רוח גבית, הכנף הקדמית מחזקת את המנוע והמרכב. כאשר נדרשת בלימה, הכנף האחורית מסיטה את המשקל ומצמידה את הסול לקרקע.

במהלך ניסויים, גילו המפתחים כי השימוש בכנפיים מביא לירידה דרסטית בצריכת הדלק בשיעור של 25 אחוזים, ועד 15 אחוזים בהפחתת פליטת המזהמים לאוויר. ללא תלות במזג האוויר, ניתן לחסוך בתחלופת רפידות הבלמים בכ-50 אחוזים, ואף להגיע לאפס אחוזי CO2 במקרים גבוליים. שמה של המערכת הוא Air Propulsion and Retardation Installation Line, וראשי התיבות שלה ירמזו לכם אם היא תגיע לייצור.

i10 למנהיג החסכן

להלן דוגמה למנהיגות מידתית וראויה. יונדאי פיתחה עבור ראשי המדינות והמנהיגים הדתיים, גרסת 'אפיפיור' למכונית הקטנה בקבוצת המיני, ה-i10. מתוך מגמה להמחיש את התחשבות הממשלות בעולם בהתאם לרמת ההכנסה של האוכלוסיה, תחלנה הרשויות להצטייד במכונית כתחליף למכונית הראווה הייצוגית באירועים וכנסים מסביב לעולם. חלילה, שלא יחשבו שכספי המסים מבוזבזים על מותרות ופינוקים.

ל-i10 המכונה כעת 'פרוייקט מיוחד', יש מנוע קאפה בנפח 1.2 ל' הפולט רק 119 גק"מ לאוויר. דבר שימושי בתוך התקהלות – קצת פחות כשצריך להמלט ממארבים של חמושים פורעי חוק. הארגז המוגבה המוצמד לה לטוסיק, מסוגל לאכלס את הרודן/מנהיג/איש הדת הנבחר על ידי העם בכל תנוחה, ומגן על חייו באדיבותם של חומרים מחוסמים הניתנים למחזור. על פי יונדאי, חומרי הרכב נארגו על ידי נזירים קדושים מהעיר ההודית Utta Bullacs, אשר כינו את חומרי הטקסטיל בחלל הנוסעים ‘holy sheet’, כמחווה למסורת הטהורה והבתולית הנגזרת ממורשתם.

זאת ועוד, אם ממשלות מתחלפות גורמות לצרבת אצל מחממי הכסאות,יונדאי תצמיד לחבילת הפרוייקט אחריות יצרן למשך חמש שנים, כך שניתן להעביר את כיסוי האחריות גם לממשלה הבאה ולמנוע זריקת כספינו לפח ללא תמורה. אשרי המאמין.

בריזה מאיביזה

עד כמה שזה נשמע מפתיע, ללהבי הוונטה (מאוורר) המסתובבים ברחש פונטציאל בלתי נדלה - כך לפחות מצדדים גורמים בסיאט. אחרי שטחנו לדעת את טכנולוגיית ה'אקו-מוטיב' והפאנלים הסולאריים שהוטמעו בגג-השמש באיביזה והאקסו, הם מתפנים למשהו שונה במעט. יש שיאמרו פרימטיבי, אבל אופטימי ברוח האקטואליה.

ממש כמו כל מורדי התקופה, גם לחברים מספרד יש תכנית חדשה כיצד לסחוט יותר אנרגיה ולהוריד את שאיבת הבנזין ופליטת המזהמים מקצרת החיים. רק שמבחינתם, לא צריך לשנות יותר מידי או להשקיע סכומי עתק בתוך המעבדות או מנהרות הרוח. עדיף, אם כבר, לקחת משהו מאיתני הטבע, גלי הרוח למשל, ולעשות בהן שימוש נכון ללא התפשרות בנושא הביצועים.

את זאת משיגה סיאט באמצעות תחנת רוח ניידת הניתנת להתקנה על גג המכונית. ככל שזו חדורה יותר, כך נאגרת אנרגיה לשימוש עתידי. בין היתר, המנגנון האמון על תיעול האנרגיה מסוגל לשלוח את חלקו לאלומות התאורה, ובכך לצמצם את ניצול המצבר, או לחילופין מאפשר ניתובו אל מקורות אחרים כמערכות החשמל. בכל מצב שלא יהיה, הנהג מרוויח משהו מהנשיפה הטבעית.

מצד שני, עם כל הרצון הטוב לחשוב על הסביבה, יש לא מעט עופות ומכונפים השועטים בגובה נמוך זה ועלולים להיות מעורבים במגע לא נעים עם הוונטה. למזלם (ואולי גם מזלנו?), שהיום זה הראשון באפריל.

ב.מ.וו ממגנטת

על כך שב.מ.וו מפתחת בנמרצות את תכניתה לנקות את האוויר ולצמצם הוצאות, סיפרנו לכם במהלך השנה. התשובה הנגדית שלה מול דיימלר בתחום איכות הסביבה תוייגה כ- EfficientDynamics על מנת להבהיר את הכוונות לנשימה המצוקתית. אלא שהאחרונה, בעצמה לא נחה לרגע בתחום האקולוגי ועמלה רבות על הכללת טכנולוגיית ה-BlueEFFICIENCY בכל דגמי מרצדס החדשים. אולם כעת, נראה כי ב.מ.וו מרחיקה לגלקסיה רחוקה מאוד, ומשאירה אותה מאחור, פעורת פה.

היום מודיעה ב.מ.וו, כי תחשוף חידוש עולמי בשיתוף עם סוכנות החלל האמריקנית 'נאסא' (לא פחות) המשתמש בכוח מגנטי להדבק למכוניות אחרות: MTT. - Magnetic Tow Technology. בפשטותו של הדבר, מדובר על קרן "שנוררות" מגנטית הנשלחת קדימה ונאחזת במכונית שלפנים. מדע בדיוני? ייתכן. אבל אם ב.מ.וו רוצה להשאיר ללקוח כמה גרושים בארנק, היא מצאה את הדרך הנכונה לעשות זאת – להתעלק על מישהו אחר.

המנגנון פועל בדומה למערכת 'עצור וסע' המכבה את המנוע בעת עמידה, ונתונה לפקודותיו של הנהג. כאשר מעוניין הלה להתנתק מכוח הגרירה, הוא משלב את ההילוך חזרה ל-D, או בתיבה ידנית - לוחץ על דוושת המצמד ומשתחרר מהמשיכה. הצוותים בב.מ.וו משוכנעים שניתן להשיג עד 30 אחוזים בשיפור צריכת הדלק ולא מן הנמנע שתחול גם ירידה דרסטית בפליטת המזהמים לאוויר. צעד גדול להומור, הרבה פחות לתעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully