וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם שואלים, אנחנו עונים

28.4.2009 / 13:10

ביתה הצעירה של דורית קיבלה דו"ח, שי רוצה רכב קטן במחיר שפוי, תומר רוצה לדעת אם מותר לנסוע באופנוע בשולי האיילון

מדור השאלות שלכם והתשובות שלנו חוזר אליכם השבוע וגם הפעם התיבה הייתה מלאה בפניות רבות מצדכם, כאשר חלק גדול מהפונים מבקש עזרה והמלצה ברכישת כלי רכב חדש או משומש. אולם לרבים מכם איננו יכולים לסייע משום שאין אתם מציינים את הדרישות, הצרכים ובחלק מהמקרים גם את מסגרת התקציב שלכם לרכישה. מכאן, שבעת בקשה לעזרה, אנא ספקו כל פרט אפשרי שיסייע לנו לצמצם את הבחירה עבורכם בצורה המדוייקת ביותר.

כמו כן, בהמשך לטיפול שלנו במפגעי הדרכים, אתם מוזמנים לשלוח אלינו סיפורי מקרים אודות מפגעי דרך שונים וכן ביקורת על הרשויות ואו גורמי האכיפה ואנו נשתדל לסייע בנושא.

פניה למערכת ניתן לבצע דרך אפשרות ה"כתבו לנו" מימין או באמצעות הקישור המצורף. תודה על פנייתכם.

רציתי לדעת מאיזה גיל יכול שוטר לרשום דו"ח להולך רגל שחצה צומת מרומזר באור אדום? בתי בת ה-14 קיבלה דו"ח ואינני בטוחה שמותר לה לעשות כן, כשהילדה ללא ליווי מבוגר. דורית בורשטיין.

עניין חוקיות הדו"ח מורכבת מאוד כך מסתבר. פנינו אל דוברות המשטרה, אך אלה לא יכלו לסווג עבורנו את חוקיות הדו"ח ואת תנאיו שכן במקרה ומדובר בקטין, ישנם פרטים וסעיפים רבים שיש לוודא את קיומם כדי לאפשר את מתן הדו"ח. במידה ולא חלף חוד ימים מרגע קבלת הדו"ח וכן הוא לא שולם עדיין, אנו ממליצים לך לגשת לתחנת המשטרה ממנה הונפק הדו"ח ולדרוש בדיקה מעמיקה אודות חוקיותו, אם ברצונך לעשות זאת כמובן שכן ציינת את הערך החינוכי בו.

הגיע הזמן לשנות הרגלי רכישת כלי רכב בישראל. לא רק שמחירם אינו ריאלי אלא שאם עושים חשבון, המחיר אף גבוה ממה שהאוצר מכריז. הגיע הזמן להצטרף למדינות המערב, ולהציע כלי רכב קטנים במיסוי זהה לאירופה. רוצים אוטו של 2.5 מטר במחיר שפוי! שי.

שי, אנחנו איתך. פעם אחר פעם אנו נתקלים בבעיית התמחור הישראלית שנובעת בעיקרה מהמיסוי הגבוה. אולם, לא נראה פיתרון לכך, אפילו לא הרחק באופק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תגובה לכתבת תאונות בליסינג: אני משמש כקצין בטיחות ומנהל האגף הטכני של חברת "אלדן תחבורה" ואני מודיע לכם חגיגית כי כל מי שנפגע ע"י רכב חברתנו זכאי לקבל שרות תיקוני פח בכל מוסך, רכב חליפי, רחיצת הרכב ובדיקה של איכות התיקון. מנשה פרידמן

מנשה, אנו שמחים על כך שהחברה בה אתה מועסק פועלת בהגינות כלפי בעלי רכב שנפגעו מכלי רכב של החברה. גם בסדום היה צדיק אחד.

אני מעוניין לייבא רכב ביבוא אישי באופן עצמאי, מהי הפרוצדורה לייבא רכב? והאם זה משתנה אם אני מייבא מאירופה או מארה"ב? אייל

המדינה מאשרת לכל אזרח לייבא לישראל באופן אישי שני כלי רכב בשנה לשימוש אישי שאינו מסחרי. הסבר מלא על הפרוצדורה, המיסוי והדרישות תוכל למצוא בקישור המצורף של רשות המסים.

שלום ! רציתי לדעת מהו דיפיוזר? מה הוא עושה ולמה משמש? ליאור

דיפיוזר הנו אחד מאמצעי העזר בכלי רכב המשמש להזרמה טובה יותר של האוויר מתחת ומסביב לרכב כדי לשפר את כוח ההצמדה אל הכביש ואו להפחית את התנגדות האוויר ברכב, מה שגם משפר את ביצועי המכונית במהירויות גבוהות וכדומה. נוסף לדיפיוזר, ישנם גם את הספוילרים המוכרים ועוד, אולם אין הדבר אומר שהתקנה עצמאית של אמצעים אלה בכלי הרכב משפרים את התנגדות האוויר. מלבד ה"תועלת" הויזואלית, התקנתם צריכה להעשות לאחר מחקר מעמיק של זרימת האוויר סביב הרכב, כלומר על ידי יצרן הרכב. התקנה עצמאית כזו עלולה לרוב לפגוע בזרימת האוויר, להכביד על הביצועים ואף להגדיל את צריכת הדלק.

בכתבה שעשיתם על המיני קופר והפיאט 500 ראיתי שיש שם אזכור לחברת car 2 go. האם אתם יכולים להרחיב מה זו החברה הזו? ראיתי גם כמה מכוניות כאלה נוסעות בתל אביב ויש אפילו אחת שחונה לא רחוק ממקום העבודה שלי. ירדן.

חברת car 2 go הנה חברה לשיתוף רכב המשכירה כלי רכב לקהל מנויים לפי שעה. אכן, שתי המכוניות שהופיעו בכתבה הגיעו מחברה זו והן מהוות חלק מצי כלי הרכב שלהם, אשר פזורים ברחבי תל-אביב. פרטים מלאים אודות car 2 go תמצאי בקישורים המצורפים.

כמו הרבה אנשים אחרים בגוש דן, גם אני גיליתי את נפלאות הנסיעה בקטנוע בעיר. זה חוסך זמן ולא מתעכבים בפקקים וכאן גם שאלתי. האם מותר לנסוע עם הקטנוע בשוליים של האיילון? תומר

שאלת חוקיות הנסיעה בנתיבי איילון היא אחת השאלות הנפוצות בתיבת הפניות אל וואלה! רכב. תשובת דובר משטרת התנועה הנה כי הנסיעה אינה חוקית בשום אופן, אך במקרה של עומס בכביש, ישנה העדפה לכך שכלי הדו גלגלי יעקפו את התנועה בשולי הדרך ולא בין כלי הרכב המזגזגים בין הנתיבים, פעולה מסוכנת לעצמה. הסבירות לקבלת דו"ח על נסיעה בשוליים נמוכה ביותר, אך אין להבין מהדבר כי ניתן לרכב במהירות גבוהה בשוליים. יש לעשות זאת באיטיות ובזהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully