וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 2: כבוד אחרון להנרי סורטיס

ירון אדרי

24.7.2009 / 10:34

פורמולה 2: כבוד אחרון לסורטיס; פורמולה 1: האיחוד האירופי יחקור; FIA: הקרב על המלוכה; מוטו GP: לורנצו נהיה גרידי?; WTCC: סיאט מפסידה; DTM: אודי עושה צרות

פורמולה 2: כבוד אחרון להנרי סורטיס

ביום ראשון האחרון נהרג נהג המירוצים הנרי סורטיס בן ה-18, במירוץ הפורמולה 2 שנערך במסלול ברנדס האטץ' בבריטניה. גלגל שניתק ממכונית שפגעה בקיר הבטיחות, ניתז ישירות אל ראשו והרגו. במירוץ שנערך יום קודם הספיק סורטיס למלא גאווה את אביו ג'ון, אלוף הפורמולה 1 של 1964, כשסיים על הפודיום. מדובר במקרה מצער מאוד וביש מזל גדול, זאת בעונת הבכורה של הפורמולה 2 במתכונתה החדשה.

מייד אחרי ההודעה הרשמית על מותו, הביעו רבים צערם עם המשפחה בינהם אלוף העולם לשעבר נייג'ל מנסל, נהג פרארי פליפה מאסה, בן קבוצתו לשעבר חיימה אלגוארסוארי, מאמנו האישי ואלוף ה-WTCC לשעבר אנדי פריאו, ועוד שמות מוכרים. ברשת האינטרנט הועלו לא מעט סרטונים החולקים לו כבוד אחרון.

אביו, שהובילו ממירוץ הקארטינג הראשון שלו, ציין כי יכול היה להגיע להישגים גבוהים אבל יותר מכל, יחסר לו אופיו הטוב והחביב של בנו. מארגן הסבב ג'ונתן פאלמר הביע גם הוא צערו והוסיף כי זהו הרגע המצער ביותר עבורו ב-35 שנותיו בספורט. עוד הוא הוסיף כי יפעל לשפר את בטיחות המכונית שמיוצרת על ידי וויליאמס בהתאם לתקנות הפורמולה 1 של 2005.

פורמולה 1: לקראת הגרנד פרי ההונגרי

סבב הפורמולה 1 מגיע אל מסלול הונגרורינג שבהונגריה למירוץ העשירי לעונה. בניגוד לשני המירוצים הקודמים, מזג האוויר אמור להיות חם למרות ירידה משמעותית של כ-10 מעלות בין האימונים ליום המירוץ. שינוי שכזה יקשה על הקבוצות למצוא את הסטאפ הנכון, בעיקר מכיוון הצמיגים.

התנאים החמים יכולים להיטיב עם בראון GP, שבשני המירוצים האחרונים התקשתה להציג יכולת תחרותית ובעיקר מול צמד הרד בול. הבוס רוס בראון מציין את מזג האוויר כגורם העיקרי לבעיות, וכי החום של הונגריה יעמוד לצדם. למירוץ תביא הקבוצה חבילה אווירודינמית משופרת שתעזור לדברי בראון לחזור לדומיננטיות של תחילת העונה. רד בול גם הם בטוחים ביכולתם לאחר שני המירוצים האחרונים בהם לקחו את מרב הנקודות, ובטוחים שהונגריה לא תפנה להם את הגב. בשנה שעברה אגב, ניצח כאן הייקי קובליינן (מקלארן).

אורכו של המסלול 4.38 ק"מ, ובו 14 פניות. בסך הכל יבצעו הנהגים 70 הקפות המסתכמות לכדי 306.46 ק"מ. תוואי המסלול מציב קושי גדול לעקוף ולמעשה ישנה רק נקודה אחת עיקרית לעשות זאת - בסוף הישורת הראשית שם נמדדת מהירות של 300 קמ"ש. מכאן, שלמקצה הדירוג ביום שבת חשיבות גבוה מאוד. שיא מסלול של 1:19.071 דקות נקבע על ידי מיכאל שומאכר ב-2004, אולם היה זה בימי מנועי ה-V10 ולפני השינוי שנערך לתוואי המסלול.

* שידור ישיר של מקצה הדירוג בערוץ ספורט 5, יום שבת החל מהשעה 14:50; שידור ישיר של המירוץ בספורט 5, יום ראשון החל מהשעה 14:50

פורמולה 1: האיחוד האירופי יפתח בחקירה

הדרך בה בחרה ה-FIA בקבוצות החדשות ל-2010 תעמוד לחקירה של האיחוד האירופי, כך מגלה אתר האינטרנט 'פיט-פס'. זאת, בעקבות תלונה שהגישה 'N טכנולוגי', אחת הקבוצות שהשתתפותה בעונה הבאה נדחתה על ידי ההתאחדות. לפני שבועיים סיפרנו לכם כאן ב'על הגריד' כי שימוש במנועי קוזוורת' היה תנאי קבלה הכרחי לסבב, דבר שאושר כנכון על ידי ה-FIA. לטענת הקבוצה המתלוננת, דבר זה עומד בניגוד גמור לתחרות עסקית חופשית אותה מעודד החוק.

חקירה כזו אם אכן תתבצע, ובעיקר אם תגרור פעולות של האיחוד האירופי נגד ה-FIA, לא תעזור להתאחדות לשפר את המוניטין שגם כך נפגע. סקר שבוצע לאחרונה, גילה כי הסבב מאבד קהל בקצב גבוה לנוכח חיכוחי החודשים האחרונים בין ההתאחדות לקבוצות. הקהל אגב, מצדד בקבוצות. ובאותו הנושא, יתכן כי בסוף השבוע הקרוב יחתמו בשעה טובה כל 13 הקבוצות, ההתאחדות וברני אקלסטון על חוזה שיבטיח את עתיד הסבב עד 2012 לפחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

פורמולה 1: הרבה קופצים על הכיסא של בורדה

חיימה אלגוארסוארי יערוך את הופעת הבכורה שלו בפורמולה 1 בגרנד פרי ההונגרי על חשבונו של סבסטיאן בורדה. כך, יהפוך לנהג הצעיר ביותר בהיסטורית הסבב כשגילו יהיה 19 ו-125 ימים. את העונה עד כה העביר אלגוארסוארי בסבב העולמי של רנו בקטגורית מנועי ה-3.5 ל' ואת שני המירוצים שנערכו בסוף השבוע האחרון במסלול לה מאן סיים במקומות 3 ו-4.

למרות המעבר שלבטח יהיה קשה, שואף הספרדי להתחרות בשני הסבבים במקביל. לסבב רנו נותרו שני סופי שבוע (ארבעה מירוצים סה"כ) ואלה אינם מתנגשים עם הפורמולה 1. בינתיים, הוא זוכה לקבלת פנים מאוד צוננת ורבים מיריביו בקריירה החדשה טוענים כי הוא עדיין אינו בשל מספיק. להגנתו יוצא סבסטיאן ווטל, שאף הוא הגיע לטורו רוסו היישר מסבב רנו וכיום נמצא ברד בול. אגב, מצורף קישור לסרט שנעשה לכבוד יום הולדתו ה-18, המגולל את הישגיו עד היום החל ממסלולי הקארטינג. הסרט ליום הולדת 20 יכול להיות מרשים יותר.

בגרנד פרי ההונגרי תשתמש טורו רוסו לראשונה בדיפיוזר הכפול שיצטרף עם שינויים נוספים למכונית, שהגיעו בחלקם מקבוצת האם רד בול. כל האלמנטים הוכיחו עצמם בשני המירוצים האחרונים כך שרצוי שלגוארסוארי ובן קבוצתו סבסטיאן בואמי יביאו נקודות. לא יכולה להיות דרך טובה מזו לפתוח את הקריירה החדשה.

אולם, מקומו של הנהג הצעיר נמצא בסימן שאלה ונכון לרגע זה לא מבוטח לו חוזה ל-2010. למעשה, יתכן והוא יאלץ למצוא קבוצה חדשה עוד בטרם תסתיים העונה בגלל לא אחר מאשר אלוף ה-WRC סבסטיאן לואב שפוזל כנראה לימים שאחרי הראלי בחסות הספונסרית המשתופת רד בול. כרגע, מדובר על הופעה אחת בלבד שתהיה בתום עונת ה-WRC הנוכחית, כלומר מירוץ הנעילה באבו דאבי ב-1 לנובמבר. מה הלאה? בינתיים פוסל הצרפתי "פול טיים ג'וב" ורומז כי יחסיו עם סיטרואן בראלי ימשיכו גם ב-2010.

פורמולה 1: לבורדה יש עו"ד

בורדה כמובן שאינו מרוצה מהמצב אליו נקלע ומייד לאחר הודעת הקבוצה על פיטוריו שיחרר הודעה בה הוא מבהיר את כעסו. "אני בהלם ומאוכזב מהחלטת טורו רוסו שלא לאפשר לי לנהוג עד לתום העונה", כתב בורדה והוסיף כי מוזר שזה נעשה דווקא עכשיו. כפי שצויין באייטם הקודם, שינוי משמעותי ביכולת המכונית צפוי בגרנד פרי הקרוב כך שיתכן והקבוצה הייתה צריכה לתת לו לפחות עוד צ'אנס אחד.

בורדה טוען כי הקבוצה הפרה את החוזה עימו ללא כל סיבה וכי עורכי הדין שלו יבדקו את הנושא במטרה להגיש תביעה נגדה. לגבי המשך הקריירה, הוא מציין כי אינו מתכוון לחזור לארה"ב, מה גם שסבב הצ'אמפקאר בו הוכתר ארבע פעמים כאלוף אינו מתקיים יותר. סוכנו תר כעת עבור מושב פנוי אצל קבוצות הפורמולה 1, בין אם יהיה זה באחת הקבוצות הוותיקות או החדשות.

לסיפור של בורדה יש עוד קצת תבלינים. נהג ה-IRL הקנדי פול טרייסי, לא בדיוק מחבב את הצרפתי שגנב ממנו את תואר אליפות הצ'אמפקאר האמריקני מספר פעמים. באחד המירוצים, תאונה בינהם על המסלול כמעט והסתיימה במכות וטרייסי לא מסוג הטיפוסים שהייתם רוצים להיפגש עימם בסמטה חשוכה. בבלוג שלו, כותב טרייסי "לא פלא שהעיפו אותו, הוא בטח היה בלתי נסבל. הוא היה אומלל אפילו כשהייתה לו המכונית הטובה ביותר על המסלול". האם גם כאן יתבקשו עורכי הדין לעבוד?

FIA: הקרב על הנשיאות

בשבוע שעבר הצהיר מקס מוזלי כי לא יציג מועמדות לקדנציה נוספת עם תום תפקידו כנשיא ה-FIA בחודש אוקטובר הקרוב. אלא שהבריטי לא ירשה לעצמו ללכת מבלי לקחת חלק בבחירת מחליפו ואת תמיכתו הוא נותן למנהל פרארי בעבר ז'אן טוד. זה, במקצועיות האופיינית לו, ניצל את השבוע האחרון לפעילות פוליטית שהחלה עם מכתב לראשי ההתאחדות בו הוא שוטח אג'נדה לפיה הוא מתכוון להוביל את ה-FIA לימים יפים יותר.

המכתב של טוד היה כל כך ישיר, שנכלל בו המבנה הארגוני החדש של מוסדות ההתאחדות אותו הוא מתכנן, כולל שמות האנשים שיעמדו בראשם. אחד מהם יהיה כנראה אלוף העולם לשעבר אלן פרוסט שלדבריו כבר נפגש עם טוד. עוד כוללת התוכנית חיזוק ההתאחדות ושלוחותיה כמו גם שיפור יעילות עבודתה בכל התחומים המוטוריים עליהם היא אמונה. טוד גם מתכוון להביא לקיצוץ בכל ענפי הספורט המוטורי, לו הוא שומר מקום חם בלב עוד מימיו הצעירים. את המכתב חותם טוד במשפט "אני נלהב ונרגש לשרת כנשיא ה-FIA".

אלא שפרט לטוד, גם נהג העבר ארי ואטנן שואף לתפקיד היוקרתי כפי שסיפרנו לכם כאן ב'על הגריד'. וכששניים מייחלים למלוכה, הדרך לבטח תהיה רצופה מהלכים מפוקפקים. השבוע תקף ואטנן את ה-FIA על כך שהיא תומכת בטוד ואף שלחה אותו להשתתף בוועידה לבטיחות בדרכים באפריקה, על חשבונה. טוד ביטל את ההאשמות והוסיף כי הוא מקווה שמסע הבחירות יהיה דמוקרטי והוגן. ב-FIA שמרו פחות על איפוק ותקפו את ואטנן על דבריו. הבחירות בעוד שלושה חודשים, עד אז לבטח נשמע עוד רכילויות מהסוג הנ"ל.

מוטו GP: עלילות לורנצו בליגה הגדולה

על כך שלורנצו הופך אט אט לכוכב הבא של המוטו GP כבר סיפרנו לכם, והנה הוא עובר שלב בדרך להשיג לעצמו חוזה שמן לשנים הבאות. לקבוצתו ימאהה הוא אומר כי ההצעה שעומדת על הפרק לא טובה מספיק עבורו, ושיקחו קצת זמן לשפר אותה. הספרדי ממוקם שני בטבלת האליפות, 14 נקודות מבן קבוצתו ולנטינו רוסי אך עם אמביציה גדולה לנצח אותו.

בסוף השבוע מגיע הסבב בפעם האחרונה אל מסלול דונינגטון הבריטי, שיוחלף בשנה הבאה עם סילברסטון. פודיום נוסף של לורנצו לבטח יביא להצעה משופרת מצד ימאהה או מהיריבה המושבעת הונדה. ומה על רוסי? האיטלקי בשלב זה נמנע מלדבר על יריבו מבית. הוא עסוק בלהשאירו מאחור על המסלול בדיוק כפי שהיה במירוצים האחרונים.

* שידורים ישירים של מקצי האימון, הדירוג והמירוץ בערוץ 5+ לייב בימים שישי, שבת וראשון

WTCC: סיאט הפסידה ל-FIA

מאז הכניסה סיאט את מנועי הטורבו דיזל שלה לסבב, היא דיי מצליחה לשלוט בו. מידי שנה, יוצאות תקנות חדשות במטרה להגביל את המנוע אך אלה מפורסמות לפני תחילת העונה. כעת, רוצים בסבב להגביל את המנועים עוד קצת וזאת באמצע העונה ולא כפי שהיה עד היום. בסיאט כמובן שלא מסכימים למהלך והגישו ערעור בו הם טוענים כי אין לאף אחד סמכות לבצע שינוי בתקנות הטכניות באמצע העונה.

הערעור שהוגש להנהלת הסבב וכן ל-FIA, השיב את אנשי סיאט לספרד כלעומת שבאו. דחייתו לא משאירה לקבוצה ברירה אלא להגביל את מנוע הדיזל. איך זה ישפיע? ניאלץ להמתין למירוץ הבא שיערך ב-6 לספטמבר. לפחות יש לה מספיק זמן לעכל זאת.

DTM: אודי משחקת מלוכלך?

קבוצת אודי תעמוד לדין משמעתי ב-31 ליולי על ידי ההתאחדות המירוצים הגרמנית, מארגנת סבב ה-DTM. אודי מואשמת בכך שהפעילה הוראות קבוצתיות במהלך המירוץ האחרון במסלול זנדוורט ההולנדי, דבר האסור על פי התקנות. הקבוצה כך נטען, הורתה לשלושה מנהגיה להאט בכדי לאפשר לנהג המוביל שלה מתיאס אקסטרום לעקוף. עוד במירוץ נפסלו ארבעה מנהגיה הנוספים בגין אי ציות לתקנות אחרות.

אם תורשע הקבוצה, עונשה יהיה לבטח הפחתת ניקוד שתשנה את טבלאות האליפות. אקסטרום שני בדירוג הנהגים עם 22 נקודות, שתיים פחות מגארי פאפט (מרצדס). באליפות היצרנים מובילה אודי עם שתי קבוצות להן 29 ו-27 נקודות, אחריהן נמצאת מרצדס לה 24 נקודות.

עוד בימים הקרובים

נאסקאר: שידור ישיר של מירוץ אינדיאנפוליס בסבב הניישנווייד בערוץ ESPN, בלילה שבין שבת לראשון החל מהשעה 02:30

נאסקאר: שידור ישיר של מירוץ אינדיאנפוליס בסבב הספרינט קאפ בערוץ ESPN, יום ראשון החל מהשעה 19:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully