וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרמוטו חי

רועי פסי

3.8.2009 / 9:21

יום המירוצים הראשון לעונת 2009 של סבב הסופרמוטו הישראלי התקיים בסוף השבוע האחרון בחשאי. מתי ניתן יהיה לשבור את הסודיות?

ביום שבת, עם תחילת חודש אוגוסט, התקיים יום המירוצים הראשון של רוכבי הסופרמוטו בישראל, תחת שרביטו של טומי, שאירגן את האירוע. מאחר ואין עדיין אפשרות לערוך את המירוצים תחת מטריית הספורט החוקית, נאלצים המארגנים והמשתתפים לערוך אותם המירוצים תחת מעטה חשאיות, אי שם בדרום הארץ.

על אירגון המירוצים הופקד טומי כאמור, שניצח על המלאכה ביד רמה. למרות שלא ניתן לומר שהארגון היה מן המעלה הראשונה והעמידה בזמנים הייתה נר לרגלי המארגנים, אי אפשר שלא להעריך ולתת לו את מלוא הקרדיט לו הוא ראוי.

15 הרוכבים חולקו לשתי קטגוריות: עד 400 סמ"ק ומעל 400 סמ"ק והוזנקו לשני מקצים בכל קטגוריה לסירוגין. סדר הזינוק למירוצים נקבע בהגרלה, אין כמו משיכת פתקים מכובע, במירוץ בו אין אפשרות למדוד זמני הקפה. סדר הזינוק למקצה השני הפוך לראשון, סוג של דרך ליצור שוויון בין המתחרים. אחרי שני מקצי חימום בני 10 דקות כל אחד, יצאו המירוצים לדרך.

עד 400 סמ"ק

סדר ההזנקה:
1. גלעד ניר (SUZUKI DRZ400)
2. יוסי כהן (SUZUKI DRZ400)
3. אריאל דדיה (YAMAHA YZ250F)
4. עומרי בנדטי (KTM125)
5. שי וילק (SUZUKI DRZ400)
6. מוראל גיספן (SUZUKI DRZ400)
7. רון אלקין (SUZUKI DRZ400)
8. אייל ישמעאל (KTM250exc)

עם הנפת דגל ההזנקה, יצא המירוץ הראשון לעונת 2009 לדרך. עומרי בנדטי מזנק היטב וניתן היה לראות כי אופנועו, הדו-פעימתי היחיד על קו הזינוק, מתאים למסלול ההדוק. בנדטי החל לפתוח פער כבר מההקפה הראשונה, שלא הותיר לשאר המתחרים כל סיכוי. עד תום המקצה הוביל בנדטי כמעט בהקפה מלאה.

אייל ישמעאל מסיים את המקצה שני ואת המקום השלישי תופס אריאל דדיה שבניגוד לשאר המתחרים רכב כשאופנועו נעול בצמיגי שטח שאינם מתאימים כלל לרכיבה ספורטיבית על אספלט.

למקצה השני מזנק ישמעאל טוב יותר ומצליח להשאיר את בנדטי מאחוריו למשך מספר הקפות. אולם, מהלך עקיפה נועז של בנדטי פותח לו את הדלת ומשם שוב ראשון אל דגל השחמט. ישמעאל נותר במקום השני ואת המקום השלישי שוב תופס דדיה.

מעל 400 סמ"ק

סדר ההזנקה:
1. אור רפפורט (KTM450)
2. אלי שולגה (הסקוורנה 450SMR)
3. לורן שייפר (KTM690)
4. לי ברדה (הסקוורנה 450SMR)
5. עידו כרמון (הונדה CRF450)
6. יוחאי חכם (הונדה CRF450)
7. צחי גזל (KTM525)

הזנקת המקצה הראשון אצל הגדולים, מצא את עידו כרמון פורץ קדימה, נוטל את ההובלה כבר מהפתיחה כשהוא פותח פער גדול על שאר הרוכבים. הקרב על המקום השני היה גולת הכותרת של המירוץ כאשר יוחאי חכם מזנב בלי ברדה. שתי הקפות לסיום, דרמה גדולה כאשר כרמון שהוביל בפער גדול, סובל מתקלה טכנית בבלם הקדמי של אופנועו ונאלץ להאט את הקצב. ברדה וחכם עוקפים את כרמון ללא כל קושי ובסדר זה מגיעים כולם אל קו הסיום.

גם למקצה השני מזנק כרמון היטב, תוך שהוא מוביל את שדרת הרוכבים עם ברדה במקום השני וחכם בשלישי. דרמה התחוללה גם הפעם, אלא שהיא הגיעה מוקדם יותר - חכם החליק ביציאה מפניה שמאלית הדוקה ועם רגלית הילוכים שבורה נאלץ לפרוש מהמשחק. המירוץ המשיך ללא אירועים מיוחדים וסדר הרוכבים בראש נשמר עד הסיום כשאת מקומו של חכם יורש אור רפפורט.

תוצאות סופיות

עד 400 סמ"ק:
1. עומרי בנדטי - TheRide
2. אייל ישמעאל - הפיגוזיה
3. אריאל דדיה

מעל 400 סמ"ק:
תוצאות סופיות:
1. לי ברדה - קמור
2. עידו כרמון - פרו סייקל
3. אור רפפורט

סצנת הסופרמוטו קיימת ותוססת גם היום, בלי תקנות רישמיות ובלי חוק הספורט המוטורי המדשדש לו בעצלתיים אלא שהיא נאלצת לעשות הכל בהיחבא. התקווה שעם עוד קצת לחץ על הרשויות נראה מירוצים מסודרים עם חסויות ומפרסמים, רק עולה בעקבות המירוץ שפתח את העונה גם אם מאוחר מידי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
  • עוד באותו נושא:
  • סופרמוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully