וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו הולכת על כל הקופה

חושפת רשמית את ה-RCZ לה 200 כ"ס והבטחה לתכונות דינאמיות נדירות. יש גם הבטחה למשפחות ולשוחרי הסביבה

על פי ניסוחיה מרחיקי הלכת של פיג'ו, אפשר להניח שחזרנו 25 שנה אחורנית. אחרי שבשנים האחרונות קיבלנו מנות גדושות בטעם לוואי והגה מנותק מהגלגלים, היצרנית מצרפת משיקה את מה שלטענתה, יסלול את הדרך ליורשת האמיתית ל-GTI שמאז ה-205 המיתולוגית הסתפקה בדורות ביניים ל-106 ול-306.

ה-RCZ תעמוד בחודה של הסערה המתוכננת, ותייצר במהלך השנים יורשות מותאמות עבור שארית המשפחה הקרובה (308). שנתיים אחרי שפגשנו בה בתערוכת הרכב הגרמנית בפרנקפורט תחת הכותר 308 RC-Z, החליטו הפעם לוותר על המיתוג הנומרי והמספרים המסורתיים הושמטו לטובת השילוש לעיל. השאלה שנותרה היא, עד כמה המכונית המעוצבת הזו מסוגלת לעשות את מה שההיא עשתה, ולעמוד מאחרי ההצהרות היומרניות בקרב מתחרותיה?

מבחינה תכנונית ה-RCZ שומרת את תצורת הקונספט המקורי. מדובר אם כך במכונית קופה בפורמט מקובל. כלומר שתי דלתות, סידור הושבה לארבעה אנשים (בדוחק מאחור יש להניח) וגג שקוף דואלי ושחרחר באופציה למרקם סיבי פחמן קל-משקל עם פתיחה אלקטרונית מתא הנוסעים. גובהה בסך הכול 1.36 מ' וקווי המתאר שלה מקנים לה מקדם גרר נמוך במיוחד ואווירודינמיות משופרת בסיועה של כנף מתכווננת לשני מצבי נהיגה הנשלפת מחלקה האחורי.

תא הנוסעים יהיה לא פחות מסוגנן מחזותה כך שלנהגים צפויה חוויה מחבקת, מבריקה ופרקטית בחבילה אחת. בין השאר נעשה שימוש במגוון מרקמי עור וחיפויים בגוונים בהירים כדי לעורר את חושי הנהיגה. שני המושבים הקדמיים יהיו דמויי 'באקט', קרי חובקים אבל לא בצורה כולאת כמו במכונית תחרותית וכמובן שניתן יהיה למצוא בסביבת הנהיגה את כל האביזרים והשקעים האפשריים לממשקי מולטימדיה שונים.

שורת המנועים ב-RCZ תכלול ארבע יחידות, כולן מציגות CO2 מופחת וצריכת דלק משופרת באופן יחסי. לחזקה שבהן 200 כ"ס מנפח של 1.6 ל' טורבו (THP) שמקורה מב.מ.וו ולזו משודכת תיבת 6 הילוכים ידנית. שיא ההספק מתקבל ב-5,800 סל"ד ושיא המומנט כ-25 קג"מ מתקבל כבר ב-1,700 סל"ד. בסעיף הביצועים איפוא, בהחלט יש לה מה לשלוף. את המיאוץ הקלאסי ל-100 היא מסיימת לאחר 7.6 שניות ואילו ההאצות הביניים 80-110 קמ"ש מסתיימות תוך 6.5 שניות בלבד. מהירותה המרבית תעמוד על 225 קמ"ש.

פרט למנועים אלו, תחמש פיג'ו את ה-RCZ בעוד שלושה מנועים בשלב זה: 1.6 ל' עם 156 כ"ס ואופציה לתיבה אוטומטית רגילה (חמישה הילוכים), 2.0 ל' טורבו-דיזל (HDi) עם 163 כ"ס ועוד מנוע טורבו-דיזל קטן נפח שיגיע בהמשך דרכה. תג המחיר שנקבע ל-RCZ ינוע באיזור ה-20 אלף פאונד, שהם כ-150 אלף שקלים לפני מסים מקומיים. האם תגיע לישראל? מחברת 'דוד לובינסקי' יבואנית פיג'ו לישראל טרם התקבלה תשובה, אך אנו מקווים מאוד שכן.

פיג'ו RCZ. אתר יצרן
פיג'ו RCZ/אתר יצרן

בשביל המשפחה

הסגמנט השלישי בפופולריות שלו באירופה הוא מיניוואנים ואחרי שסיטרואן הצליחה לא רע עם ה-C4 פיקאסו, מגיע גם זמנה של פיג'ו להציג גרסה משלה. אחרי ה-3008 שהוגדר על ידה כקרוסאובר, ה-5008 תהיה מובילת המשפחה הקומפקטית של משפחת האריה השואג.

את המיניוואן הקומפקטי תציג פיג'ו בהופעת בכורה בפרנקפורט, והשקתו לשוק האירופי תהיה עוד השנה. היצרנית מצרפת תציע אותה בשתי תצורות – חמישה נוסעים או שבעה, בדיוק כפי שנעשה עם הפיקאסו. יחד עם ה-3008, תכסה פיג'ו את הסגמנט הפופולרי ממנו נעדרה בשנים האחרונות.

פרטים רבים על ה-5008 אין, אולם לא צריך ללכת רחוק. זו לבטח מבוססת על פלטפורמת ה-308 ובקירבה פועמים שלל המנועים המוכרים, דיזל או בנזין. ההבחנה בין הגרסאות השונות פרט ליחידות הכוח תהיה ברמת האבזור, כשפיג'ו תציע גם אופציה יוקרתית. בתחום הבטיחות, למערכות העזר לבלימה והיציבות שהפכו לסטנדרט ביצרנית, תצטרפנה בחלק מהדגמים מערכת לשמירת מרחק ומערכת עזר לנהג.

הצלחתה של ה-C4 פיקאסו בישראל, בגרסתה המוארכת, לבטח תשכנע את היבואנית 'דוד לובינסקי' להביא גם את ה-5008 עם הבידול הנחוץ. בינתיים, טרם נמסרו לנו התוכניות שנרקמו עבורה אצלנו, אם אלו קיימות.

בשביל הסביבה

ה-RCZ אמנם תהיה מלכת התערוכה בביתן פיג'ו וסביר כי גם ה-5008 תמשוך לא פחות תשומת לב, אולם היצרנית תביא לפרנקפורט גם את שלל דגמיה העכשוויים (32 סך הכל) כשעל הפרק נושא זיהום האוויר. כך למשל, תכלול התצוגה את ה-207 הנקייה ביותר לה 99 גק"מ CO2, ה-107 לה 106 גק"מ, 308 לה 120 גק"מ, 407 לה 129 גק"מ ו-3008 לה 130 גק"מ. כל זה, לפני הצגת הדגמים ההיברידיים.

פיג'ו כידוע משקיעה הרבה בפיתוח מנוע ה-HDi הדיזליים שלה. אלה לבדם מציגים רצועת כוח מכובדת ופליטת CO2 נמוכה יחסית כאמור. תחת הכותר Hybrid4, תשדך פיג'ו למנוע יחידת עזר חשמלית והשילוב הנקי לו צריכת דלק הנמוכה ב-35 אחוזים, יותקן ב-3008. מכונית הקונספט שפולטת רק 99 גק"מ, תגיע לייצור באביב 2011. יחידה זו גם תותקן ב-RCZ המוזכרת לעיל שם תעמוד הפליטה על 95 גק"מ, אולם ייצורה של זו לא בתכנון.

בניגוד למוכר ממכוניות היברידיות סדרתיות הנמצאות כיום בשוק, היחידה החשמלית מותקנת על הציר האחורי ומניעה אותו, מה שיוצר למעשה הנעה כפולה מבלי כל התמסורות הדרושות. פיג'ו מבטיחים כי זה יתרום משלו גם לנושא ההנאה מנהיגה אולם עד להשקה, נראה אם הבטחה זו מתקיימת גם ב-RCZ הסדרתית שכאמור, מבטיחה שינויים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully