וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: דיווח רביעי ואחרון

31.12.2009 / 9:58

בסיום החודש הרביעי למבחן ורגע לפני שאנחנו נפרדים מהאיביזה, מד המרחק מראה 20,219 ק"מ עם ביקור אחרון במוסך

רגע לפני פרוץ השנה החדשה, הגיע מבחן הארוך טווח שלנו לאיביזה החדשה לסיומו. הסופר מיני של סיאט בילתה תחת ידנו ארבעה חודשים מלאים שבמהלכם צברה עד יומה האחרון אצלנו 20,219 קילומטרים, אשר נצברו בביקורים לא מעטים בקצות המדינה, אך גם תוך כדי שימוש יומיומי בנסיעות בית-עבודה-בית בכרך הסואן של גוש דן.

כפי שגילינו כבר בחודש שעבר, השימוש האינטנסיבי בה נמשך אמנם רק ארבעה חודשים, אך משקף הרבה מעבר לממוצע השנתי למכונית פרטית בישראל (16,700 ק"מ על-פי הרשות הלאומית לסטטיסטיקה). במהלך ארבעת החודשים הללו, הגענו עמה ארבע פעמים אל מוסך החברה. בחודש הראשון, בעקבות התפרקות ציפוי הפלסטיק לקורה הקדמית שמאלית (כתוצאה מהתקנת מיקרופון הדיבורית) ותיקון ליקוי בחגורת הבטיחות של הנוסע הקדמי ימני. בביקור השני במוסך הוחלפה חגורת הבטיחות בחדשה (בעקבות מנגנון מתיחה שלא פעל כשורה) וברכב בוצע טיפול תקופתי (15,000 ק"מ). בחודש השלישי נדרשנו לטפל במתג הטמפרטורה של מערכת המיזוג שלא פעל, שוב כתוצאה מהתקנה לא קפדנית של מערכת השמע.

קשיי התעוררות

החודש הרביעי של המבחן התחיל ברגל ימין ולמעשה, כמעט לכל אורכו, נראה שהאיביזה לא תראה מוסך. אבל ימים אחדים לפני מועד החזרתה בסיום מבחן ארוך הטווח, היא כנראה פיתחה חרדת נטישה שגרמה לה לא לרצות להניע בוקר אחד. הסטרטר סובב את המנוע, אבל זה פשוט לא רצה להתעורר. רק אחרי סדרת ניסיונות, המנוע החל לפעום, אבל לא חלק, עם מעט קרטועים תוך פליטת עשן כהה מהאגזוז. ללא שהות, חייגנו אל מוקד התיאומים לביקור במוסך החברה.

למרות שעת הבוקר המאוחרת, לא הצלחנו להשיג מענה אנושי והתבקשנו להמתין שוב ושוב, עד אשר בחרנו באפשרות של השארת הודעה למחלקת השירות, כאשר ההודעה המוקלטת מבטיחה שנציגי השירות יחזרו אלינו לתיאום בהקדם. בהודעה השארנו את מספר הרכב, מספר טלפון להתקשרות ותיאור קצר של הבעיה וכן את שעת ההגעה המועדפת עלינו למחרת. אולם, איש לא חזר אלינו ולמרות זאת, התייצבנו במוסך בבוקר המחרת בשעה 10:00.

השארתם הודעה?

בדלפק הקבלה הודיעו לנו שמשום שלא תיאמנו ביקור, נצטרך להמתין מפני ש"יש אנשים אחרים בתור, שכן תאמו" וזה לא משנה שהשארנו הודעה במשיבון - ככל הנראה איש לא שמע אותה. אחרי 20 דקות של המתנה, נציג שירות קיבל אותנו, רשם את סיפור התקלה והרכב יצא אל המוסך.

האיביזה נכנסה מייד לעבודה וחוברה אל מחשב הדיאגנוזה. אחרי סקירה של מספר דקות, הוא מציג קוד תקלה במנוע. העמקת הבדיקה גילתה כי מדובר לדעת מחשב הדיאגנוזה בבעיה באימובילייזר, אולם בבדיקה פיזית, לא נמצאה בו או במכשיר הקודנית תקלה כל שהיא.

מכונאי החברה המשיך לנבור בתא המנוע ובדק את המצבר, הטעינה, פריקת המתח (לוודא שאין זליגת חשמל) וכן הלאה, אך הגורם לתקלה לא נמצא. בסופו של דבר, הוחלט לבצע חיזוק על כבלי הארכה (מינוס) בתא המנוע, מחשש שמא קצר כל שהוא גרם לתקלה המדוברת. בסיום העבודה (ללא עלות, במסגרת האחריות), הרכב נשטף והוחזר אלינו ובימים שנותרו למבחן, התופעה לא חזרה על עצמה כלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מבחן ארוך טווח סיאט איביזה דיווח רביעי. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סיאט איביזה דיווח רביעי/קובי ליאני

ארוך טווח: זמן סיכום

ברגעים בהם נכתבות שורות אלה בהם האיביזה הזו כבר המשיכה בחייה אצל היבואן, אנחנו יכולים לומר שבקלות התרגלנו לחיים איתה. המרחב הפנימי שלה מפגין יתרון לעומת הסופר מיני המקבילות וזו אפשרה לנו להסיע בה ללא קושי רב משפחה קטנה של 4 נפשות, כשמאחור שני מושבי בטיחות לילדים ובתא המטען ציוד לסופ"ש צפוני כולל עגלת תינוקות.

אין ספק כי נקודת החוזק הבולטת ביותר של האיביזה בגרסה זו, היא צריכת הדלק. זו נעה אצלנו בממוצע בין 13 ל-15.5 קילומטרים לליטר הודות לשילוב המוצלח של מנוע 1.6 ליטר עם תיבת הילוכים מסוג DSG שלה לא פחות משבעה הילוכים. וכמובן, גם השרידות שלה כפי שהתגלתה במבחן שלנו, לא אמורה להציק לבעליה. מלבד צמד ביקורים שהיו קשורים להתקנה של מערכת השמע, רק את תיקון חגורת הבטיחות והאירוע היחיד של התנעת הבוקר, ניתן להפנות באמת אליה.

לטעמנו, מבחן הארוך טווח שערכנו לה הוכיח את אשר הסקנו במבחן הקונבנציונלי שערכנו לה מייד עם הגעתה לישראל – אכן מדובר בפרטנרית טובה לחיים, מהסוג שבהחלט כדאי להשאיר ברשימת המועדפות.

בתחילת השנה החדשה, אנו נחזור אליכם עם מבחן ארוך טווח נוסף, אך את שמו וסוגו של כלי הרכב, נשמור בסוד, בשביל המתח, אתם יודעים.

מבחן ארוך טווח סיאט איביזה דיווח רביעי. קובי ליאני
ובכל זאת הגיע הזמן להיפרד/קובי ליאני

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully