וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכונים חמים ממסלול המירוצים

ירון אדרי

15.1.2010 / 9:43

פורמולה 1: חוגגים 60; סופרליג: לכדורגל כן יש גלגלים; WTCC: סיאט פורשת; IRC: קוביצה מצטרף; WRC: הירדנים מתחשבים בנו; נאסקאר: פיקה מצא מי שייקח אותו; ישראלי: דאי ספורטאי מצטיין; וגם: מי הנהג הטוב בעולם?

פורמולה 1: האלופים עושים כבוד

סבב הפורמולה 1 יחגוג השנה 60 להיווסדו. כדי לציין את המאורע באופן מכובד, הוזמנו כל אלופי העולם שטרם הזדכו על הציוד לקחת חלק במירוץ פתיחת העונה שיערך ב-14 למרץ בבחריין. במסלול מצפים לראות את כל העשרים, כאשר ארבעה מהם יהיו על הגריד - ג'נסון באטון, לואיס המילטון, פרננדו אלונסו ומיכאל שומאכר. מי שעשוי להצטרף אליהם הוא ג'אק וילינייב שעדיין לא התייאש מחיפושיו אחר קבוצה שתסכים לאמץ אותו ויש כמובן את קימי רייקונן שאולי עוד יחזור בעתיד.

עבור מי שלא הכיר את אלופי העולם האחרים שעדיין בחיים, קיבצנו את כולם מהצעיר למבוגר ביותר מבחינת שנת האליפות - מיקה האקינן, דיימון היל, אלאן פרוסט, נייג'ל מנסל, נלסון פיקה, ניקי לאודה, קקה רוזברג, אלאן ג'ונס, ג'ודי שכטר, מריו אנדרטי, אמרסון פיטפלדי, ג'קי סטיוארט, ג'ק ברבהאם וג'ון סורטיס.

אלוף הפורמולה 1 הראשון שהוכתר ב-1950 הוא נינו פארינה האיטלקי ופרט לו ישנם עוד 30 נהגים מתוך המאות שהתחרו בסבב שמחזיקים בתואר הנכסף. את מרב התארים מחזיק כמובן מיכאל שומאכר - שבעה, ואחריו חואן מנואל פאנחיו המנוח עם חמישה ואלאן פרוסט עם ארבעה.

פורמולה 1: אקלסטון מדבר מתוך שינה

קולו של אלוהי הפורמולה 1 כמעט ולא נשמע לאחרונה, להוציא התייחסות כזו או אחרת פה ושם. כעת מביע ברני אקלסטון את דעתו הנחרצת על שיטת הניקוד החדשה שהציעה ההתאחדות עם טענות שזה עדיין לא זה, בערך כמו הטענות שהעלנו כאן ב'על הגריד' מייד עם חשיפתה.

הבריטי, כמונו, טוען כי הרפורמה בניקוד לא יוצרת שום שינוי מהותי בעיקר כי הפער בין כל אחד מארבעת הראשונים בכל מירוץ קבוע על 5 נקודות. הצעתו היא לבצע שינוי כך שפער הנקודות בין הראשון לשני יהיה גדול יותר מזה שבין השני לשלישי וכן הלאה. לדבריו, זה מה שיגרום לנהגים להתגושש כדי להרוויח עוד מקום ולא סתם לצבור נקודות.

ולצד ההצעה ההגיונית, מביא אקלסטון רעיון אחר שאפילו בנאסקאר הסופר יצירתיים עוד לא חשבו עליו. כדי לשפר את השואו לקהל, הוא מציע להתיר לנהגים לקצר את המסלול במספר מוגבל של פעמים וכך ליצור מתח ועניין היות ועקיפות של ממש הן מצרך נדיר. אם השינויים של השנתיים האחרונות - תקנות מוזרות, קבוצות חדשות וחזרתו של מיכאל שומאכר - לא יעבדו, כנראה שבאמת לא תהיה ברירה אלא לשקול הצעה מטופשת זו בחיוב.

פורמולה 1: מה יהיה עם פרארי?

"אנחנו חייבים קודם כל להציג אמינות", זה מה שאומר השבוע מנהל קבוצת פרארי סטפנו דומיניקלי לכל עיתונאי ששאל לשלומו. 2009 לא תהיה שנה שירצו לזכור במארנלו ו-2010 חייבת להציג שינוי משמעותי. בינתיים, התקוות תלויות ברכש החדש פרננדו אלונסו ובפליפה מאסה שחוזר מפציעה קשה. בצל עומדת עזיבתו של מיכאל שומאכר כיועץ לקבוצה ומתחרה על המסלול ומכאן, שהעומס הפיזי והנפשי גדול מאוד.

אחרי שעיקר מאמצי הקבוצה נגעו לשיפור האמינות עד כה, מאמץ משני נוגע לשיפור המכונית ובעיקר המעטפת האווירודינמית שלה. אם כל זה יצליח, תושג המטרה העיקרית והיא אליפות כפי שנוטים בפרארי להאמין. בינתיים הם מודיעים כי יחשפו את המכונית החדשה ב-28 לינואר במטה הקבוצה.

השבוע גם ציינה פרארי נקודת דרך חשובה לעתיד. לראשונה הוצג אלונסו כשהוא לבוש אדום ועליו סמל הסוס הצוהל. האמת, אפילו כשצולם לראשונה במדי מקלארן זה לא היה כזה מוזר. בפרארי לא אומרים זאת בפה מלא, אך אלונסו יהיה כמובן הנהג המוביל על חשבונו של פליפה מאסה ששוב לא ירשום אליפות. הספרדי לעומת זאת טוען כי היחס יהיה שווה, אך ראינו כבר מה קורה כששמים אותו ליד נהג שלא כל כך מסכים לזה.

פרמולה 1: שוב פולקסווגן?

בזמן שהמכוניות שלו נותנות לכולם בראש בדקאר, מתפנה קונצרן פולקסווגן לדבר קצת על פורמולה 1. בעבר כבר דובר על רצון הגרמנים להצטרף לסבב החשוב בעולם וזאת לאחר שכל מקום אליו הגיעו הם רשמו אליפות - אודי בלה-מאן, סיאט ב-WTCC ופולקסווגן בדקאר. אולם, זה כנראה לא יקרה בשנתיים הקרובות כפי שאומר מנהל חטיבת הספורט המוטורי כריס ניסן.

ניסן טוען כי סבב הפורמולה 1 עדיין צריך לשנות את אופיו כדי שמי ממותגיו יצטרף אליו וכמו כן, עדיין נדרשות הורדות עלויות. אם זה אכן יקרה, הכי מוקדם מבחינתם היא 2013 אז תכנסנה לתוקפן תקנות מנועים חדשות. ככל הנראה, קבוצה אם תקום לא תורץ תחת השם פולקסווגן אלא תחת אודי, בוגטי, למבורגיני, סיאט ואולי אפילו פורשה. הקונצרן מחזיק בעשרה מותגים ככה שהאפשרויות הן רבות, הכל תלוי בהחלטות מחלקות השיווק. בינתיים, יש להם דקאר לנצח וארגון מחדש לפעילות ה-WTCC כפי שתקראו בהמשך.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

פורמולה 1: מי, לאן?

טורו רוסו: ברונו סנה נקשר עם טורו רוסו השבוע לאחר רמיזות כי קבוצתו קאמפוס לא תצליח להגיע לגריד. הוא מבחינתו מכחיש.

קאמפוס: הקבוצה החדשה עדיין לא מצאה שותפה אסטרטגית. מועמדים להכנס הם הבוס של סבב ה-A1GP טוני טישיירה או הבעלים של קבוצת סטפן GP זורן סטפנוביץ' שכבר רכש חלקים מקבוצת טויוטה ומתעקש להצטרף לסבב עוד העונה. אם קאמפוס לא תפרוש, לצידו של סנה ינהגו קאזוקי נאקג'ימה, ויטלי פטרוב או פסטור מאלדונדו.

מרצדס: ניק היידפלד מתרחק מתפקיד הנהג ספייר שנקשר כעת השוודי מרקוס אריקסון, אלוף סבב הפורמולה 3 היפני שבמקביל ינהג השנה בקבוצת ה-GP2 סופר נובה שאצלה מתאמן כעת שומאכר.

סאובר: דיווחים באירופה מספרים כי פדרו דה לה רוסה הוא הנהג שחתם בקבוצה. אם זה נכון, הוא מדיח את פיסיקלה שהיה המועמד המוביל עד כה. אמש (חמישי) חגג פיסיקלה 37 שנות חיים ומתנה הוא כנראה לא יקבל פרט לכיסא השלישי של פרארי. את המכונית תחשוף הקבוצה בוולנסיה ב-31 בינואר.

USF1: חוזה מריה לופז יוחתם כנראה סופית לאחר שממשלת ארגנטינה הסכימה לתמוך בו כספית. הבריטי ג'יימס רוסיטר נרמז לכיסא השני.

רנו: המכונית החדשה R30 תחשף בוולנסיה ב-31 בינואר. מי ישב לצידו של רוברט קוביצה? טאקומה סאטו, היידפלד, רומן גרוסז'אן, הו-פין טונג או ג'רום דאמברוסיו.

מקלארן: הקבוצה כבר אישרה נהגיה מזמן, אז רק נספר כי את המכונית החדשה MP4-25 היא תחשוף ב-30 לינואר.

לוטוס: תחשוף את המכונית ב-12 לפברואר.

סופרליג פורמולה: מתחברים לפורמולה 1

למי שלא מכיר את סבב הסופרליג פורמולה, כדאי לקרוא את הקישור המצורף שמסביר כמעט הכל. לעצלנים בינכם נספר כי מדובר בסבב מירוצים שבו למעשה המתחרות הן קבוצות כדורגל מכל העולם. על ההגה יושבים אמנם נהגי מירוץ ולא כדורגלנים, אולם אל לכם לטעות - גם כאן חשיבות גדולה למקום ממנו הם באים. אלופת 2009 אגב, היא ליברפול.

2010 תהיה העונה השלישית של הסופרליג, שמתחילה להכנס למוד עבודה מלא. כך למשל, השנה יערכו 12 מירוצים במקום שישה עד כה וגם הפרסים צמחו לסכום כולל של חמישה מיליון יורו - מיליון לאלוף, חצי מיליון לסגנו ו-250 אלף לנהג שידורג בסוף העונה שלישי. שאר הכסף יפוזר בין ששת הראשונים בכל מירוץ כשהמנצח יגרוף 100 אלף דולרים, 75 אלף לסגנו וכך הלאה. אם במקרה האלוף ינצח את כל מירוצי העונה, 2.2 מיליון יורו ישולשלו לכיסו וזאת פרט למשכורת אותה הוא גם כך מקבל. רק בשביל הסכסוך נספר כי בנאסקאר מרוויחים הרבה יותר.

פרס נוסף שמבטיחים מארגני הסבב לאלוף הוא סדרת מבחנים באחת מקבוצות הפורמולה 1 בתום העונה. עם איזו קבוצה לא נקבע עדיין, אך סביר כי תהינה כמה שתקפוצנה על המציאה לחבר עצמה לענף הספורט הפופולרי ביותר בעולם. זה גם מתחבר לכך שבסופרליג רוצים לצאת ממחוץ לגבולות אירופה ובעתיד לערוך מירוצים גם בדרום אמריקה והמזרח התיכון. יענקל'ה שחר, אולי הגיע הזמן להצטרף?

תאריכי סבב הסופרליג פורמולה ל-2010
03-04/04 - סילברסטון, בריטניה
15-16/05 - אסן, הולנד
22-23/05 - מאני-קור, צרפת
19-20/06 - חארמה, ספרד
26-27/06 - נורבורגרינג, גרמניה
03-04/07 - אושרסלבן, גרמניה
17-18/07 - זולדר, בלגיה
31/08-01/09 - ברנדס-האץ', בריטניה
18-19/08 - אסטוריל, פורטוגל
02-03/10 - מונזה, איטליה
13-14/11 - חרז, ספרד
תאריך ומסלול למירוץ סיום העונה טרם נקבעו

WTCC: סיאט בחוץ

הקבוצה המצליחה ביותר בשנתיים האחרונות בסבב ה-WTCC פורשת. סיאט הודיעה כי תחדל להתחרות באופן רשמי בסבב המירוצים בו הוכתרה לאלופה עם איבן מולר ב-2008 וגבריאל טארקיני ב-2009, ובמקום זאת היא רק תעזור לקבוצות הפרטיות שתמשכנה לנהוג במכוניות הלאון שלה. למרות פרישתה מה-WTCC, תמשיך היצרנית מספרד להריץ את שני הסבבים הפרטיים שלה - 'סיאט יורקאפ' ו'סופרקופה סיאט לאון'.

פרישתה של סיאט היא עוד מכה לסבב, שבחודש שעבר איבד ארבע משש מכוניותיה הקבועות של ב.מ.וו. יחד עם שלוש מכוניות רשמיות של שברולט ולפני שלאדה הודיעה אם תמשיך או תפרוש, כעת מדובר בחמש מכוניות יצרן רשמיות בלבד וכל השאר פרטיות.

IRC: קוביצה יתחרה במירוץ פתיחת העונה

סבב הראלי IRC יצא לדרך במונטה קרלו ב-19 לינואר ובין עשרות המשתתפים יהיה גם רוברט קוביצה, שבהתאם לקבוצתו החדשה ינהג במכונית רנו (קליאו R3). קוביצה כבר מכיר את הרכב משני מירוצי ראלי שערך לאחרונה, באחד סיים הרחק מאחור ובשני התרסק. קוביצה אמור היה להתחרות במירוץ פולין של ה-WRC בשנה שעברה, אולם נעדר לבסוף מהמסלול. האם גם הפעם הוא יבחר שלא להגיע לארוע ברמה גבוהה?

מי שתצטרף על תקן יצרנית לסבב ה-IRC היא סדנת M ספורט, המריצה את מכוניות פורד ב-WRC. לסבב המקביל היא תביא את הפיאסטה S2000, כנראה שבעיקר למטרות פיתוח עבור ה-WRC. מאחורי ההגה ישב לא אחר ממיקו הירבונן, מה שמאשר זאת.

עוד נהג פורמולה 1 ששמו נקשר עם מירוצי ראלי הוא הייקי קובליינן, שהקשר לקבוצתו החדשה לוטוס הוא דרך בעלת הבית המלזית שלה פרוטון, שמריצה מכונית בקטגוריות הסופר 2000.

WRC: רייקונן לראשונה ב-C

אם כבר נגענו בנהגי פורמולה 1 שמנסים מזלם בראלי, חשוב שנזכיר את מי שהימר על כל הקופה. השבוע ערך קימי רייקונן את טבילת האש הראשונה שלו במדי קבוצת סיטרואן, עת בחן את ה-C4 WRC של קבוצת המשנה ג'וניור. הפיני הגיע לצרפת, שם נהג לראשונה במכונית במסלול הניסוי של הסדנה עליו השלים 50 ק"מ.

פרט לרכב, רייקונן ניצל את ההזדמנות להכיר את כל אנשי הצוות בקבוצה עימם הוא צריך לעבוד בשנה הבאה ואולי גם בשנים שלאחר מכן אם נאמין לו שהוא לא רוצה לחזור לפורמולה 1. ב-28 לינואר יתחרה רייקונן לראשונה עם ה-C4 ב'ארקטיק ראלי' בארצו ושבועיים אחר כך יתייצב למירוץ ה-WRC הראשון לעונה שיתקיים בשוודיה.

סיטרואן נוספת שתתייצב לראלי השוודי שייכת לפטר סולברג שהשבוע הודיע סופית כי רכש שתי מכוניות יד שנייה משנת 2009. סולברג יתחרה כמובן במסגרת קבוצתו הפרטית שהוקמה בשנה שעברה אולם לא נמסר אם לצידו יהיה נהג נוסף.

WRC: הירדנים מתחשבים בנו

לנו הישראלים, ממש לא טוב שמירוצים מתקיימים בימי ראשון. אמנם לגויים זהו יום חופש, אך לנו זה יום העבודה שפותח את השבוע ככה שהוא כבר מתחיל בביאוס רציני. במפתיע, מי שמתכננת לעזור לנו שלא במודע היא ירדן הסמוכה שב-1 לאפריל תארח את המירוץ השלישי לעונת 2010 של ה-WRC.

מארגני המירוץ המקומיים מתכננים לקצר את המירוץ כך שיערך בימי שישי ושבת שאלה גם ימי החופש של המוסלמים המקומיים כפי שהסבירו ל-FIA. למי שמתכנן לסור למדינה השכנה כדי לראות את המירוץ, זו בטח בשורה חיובית שכן יוכל לצפות גם בטקס הסיום.

נאסקאר: מסלול ההתרסקות של פיקה

זה סופי. נלסיניו פיקה יעביר את עונת 2010 (לפחות) בסבב הנאסקאר האמריקני. מאז פוטר מקבוצת הפורמולה 1 של רנו בבושת פנים ולאחר חשיפת פרשת ההתרסקות בסינגפור, ניסה הבריזלאי לפתוח דף חדש עם קבוצה חדשה אולם ללא הצלחה. את המזור הוא מצא בטנדר טויוטה שפתח לו עתיד חדש בסבב הנאסקאר.

סבב 'קמפינג וורלד' יחל ב-12 לפברואר בדייטונה ופיקה עשוי למצוא עצמו על הגריד כפי שהוא רומז. לפניו עומדים 25 מירוצים בתנאי שלא יצטרף לאחד משני סבבי הנאסקאר האחרים - 'ניישנווייד' או 'ספרינט קאפ' הבכיר. לדבריו הוא לא ממהר לשום מקום ויש לכך סיבה היות וההתקדמות כאן היא לא קלה. מומחי נאסקאר גורסים כי שלוש שנים הן זמן מינימלי להתאקלמות וזאת בתנאי שיש לך כשרון. לפחות כאן התרסקויות הן חלק אינטגרלי מהמירוצים.

ישראלי: דאי הוכר כספורטאי מצטיין

נהג המירוצים הישראלי אלון דאי קבע תקדים עם היותו הראשון בישראל המוכר כספורטאי מצטיין בתחום זה. את ההודעה על כך מוסר לנו אביו אברהם שמצפה בקוצר רוח לחודש מרץ אז אמור בנו להתגייס. עדיין לא ידוע אם דאי יחל מייד בטירונות היות ובחודש זה הוא אמור להתחיל את אימוניו בפורמולה 3 במסלול סילברסטון הבריטי ולאחר מכן להמשיך להולנד ולגרמניה שם תחל העונה בחודש אפריל. במשפחה יבקשו כי הטירונות תדחה לחודש יוני כדי שלא תפגע בתקדמותו המקצועית.

בינתיים, ממש בימים אלה מציגה קבוצת 'פרפורמנס רייסינג' בתערוכת 'אוטוספורט אינטרנשיונל' הבריטית את המכונית עליה שמו של דאי ודגל ישראל. לדברי האב, זהו כבוד גדול עבורו שבנו ישמש כסוג של שגריר למדינה תחת שירותו הצבאי שבעינו לא פחות בחשיבותו מזה שעשו שלושת אחיו הגדולים ביחידות קרביות.

אנו שוב מנצלים הזדמנות זו כדי לאחל לאלון דאי הצלחה בדרכו החדשה.

מי הנהג הטוב בעולם?

השאלה שמעסיקה כל חובב ספורט בין אם מדובר במירוצים או בבדמינגטון, היא מי הוא הטוב מכולם. 'אוטוספורט' בשיתוף יצרנית השמנים קסטרול, ינסו לתת תשובה עם שיטת דירוג חדשה שנחשפה בתערוכת 'אוטוספורט אינטרנשיונל'. הדירוג החדש יבחן ביצועיהם של מעל לאלפיים נהגים בכל סבבי המירוצים החשובים בעולם, כדי להחליט מי הוא הטוב מכולם.

עונת 2010 אמנם טרם החלה, אבל אפשר לסכם את העונה שהייתה. את הדירוג כעת מוביל ג'נסון באטון (פורמולה 1) ואחריו סבסטיאן ווטל (פורמולה 1), סבסטיאן לואב (WRC), רובנס באריקלו (פורמולה 1) וג'ימי ג'ונסון (נאסקאר ספרינט קאפ).

אופן הדירוג לוקח בחשבון את מספר המירוצים בעונה (36 בנאסקאר ספרינט קאפ למשל מול 19 בפורמולה 1 או 13 ב-WRC) ועוד כל מיני פרמטרים אחרים. אבל, אל תסתבכו יותר מידי כי אנחנו בטוחים שגם בשנה הבאה יהיה שם נהג פורמולה 1 בראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully