וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: מבזק מיוחד

ירון אדרי

1.2.2010 / 18:34

לרגל אימון הבכורה של הפורמולה 1 לעונת 2010 וחשיפתן של שבע מכוניות חדשות, קבלו את תמונת המצב בסבב המירוצים היוקרתי בעולם

בשבוע שעבר חשפה מרצדס את מכונית הפרומולה 1 שלה באופן חלקי יחד עם הרכש החדש מיכאל שומאכר וניקו רוזברג. ביום שישי עשתה זאת פרארי עם המכונית הרשמית ה-F10, ולצידה פליפה מאסה הוותיק והמצטרף הטרי פרננדו אלונסו. את סוף השבוע ניצלנו שתי הקבוצות יחד עם חמש נוספות להכנות אחרונות לקראת פתיחת אימון הבכורה לעונת 2010 שחל היום (שני) במסלול ולנסיה שבספרד, כאשר חלקן הקדימו אותו עם חשיפות משלהן.

שבע מתוך 13 הקבוצות שתתחרנה השנה הגיעו לאימונים בוולנסיה, וכדאי שנכיר אותן ואת יכולתיהן נכון לרגע זה.

מקלארן MP4-25

אחרי עונה כושלת, במקלארן ירצו לראות עצמם שוב נלחמים על תואר האליפות. לטובת המטרה הוצנח אלוף העולם המכהן ג'נסון באטון אשר ינהג לצידו של אלוף העולם הקודם לו לואיס המילטון, בתקווה לשיתוף פעולה פורה וחסר אינטריגות פנימיות כפי שהיה ב-2007 עם פרננדו אלונסו.

מכונית הפורמולה 1 החדשה תכונה MP4-25 והיא תשמור על הצבעים המוכרים למרות הפרידה ממרצדס כשותפה מלאה (היא תמשיך לספק לה מנועים). כמו פרארי, גם מקלארן החלו לעבוד על המכונית מוקדם יחסית במהלך העונה שעברה לנוכח אי הצלחתה להתמודד מול בראון GP ורד בול, להוציא מספר הברקות של המילטון פה ושם.

כבר מהתמונות ניתן להבחין במספר אלמנטים ייחודיים ל-MP4-25, ובעיקר הסנפיר המחודד הממשיך ממרכז המרכב ומתחבר לכנף האחורית. לעיצוב האווירודינמי משמעות חשובה ומעניין יהיה לראות אם דבר זה ישפר את ביצועיה על המסלול.

סאובר C29

ממשיכת דרכה של ב.מ.וו הציגה מכונית מעניינת לא פחות, אולם לנוכח המחסור בספונסרים על גביה כמו גם על חליפותיהם של צמד הנהגים פדרו דה לה רוסה הוותיק וקאמוי קובייאשי הכשרוני, העיצוב לא נראה מלבב במיוחד. למרות עזיבתה של ב.מ.וו והשימוש במנועי פרארי, שומרת המכונית על הצבעים המוכרים כולל האיורים המוכרים עם היצרנית הבווארית על החרטום. גם השם ישאר בשלב זה 'ב.מ.וו סאובר'.

ה-C29 מציגה מראה חיצוני סולידי יותר באופן יחסי, אולם גם היא עושה שימוש בסנפיר שממשיך עד לכנף האחורית. לעומת שאר הקבוצות, בקבוצה לא כל כך ידעו מה יעלה בגורלה לאחר הפרישה של ב.מ.וו ומעניין יהיה לראות אם וכיצד זה השפיע עליה. חשוב לזכור כי בשנה שעברה היא הציגה יכולת חלשה, כך שכל תוצאה טובה יותר תיחשב כהישג עבורה.

רנו R30

לוותיקים שבינכם ה-R30 מזכירה בוודאי נשכחות. אחרי הפרידה הכואבת מהספונסרית הראשית ING, גם הצבע הכתום עוזב לטובת הצהוב, מלווה בשחור ששולח אותנו על גבי הנוסטלגיה למכוניות הפורמולה 1 הראשונות של רנו מלפני 32 שנים, אלה עם מנוע הטורבו. גם במקרה זה כמו בסאובר, נותר המרכב נקי מכל לוגו של נותנת חסות אפשרית.

כמו במרבית הקבוצות, גם רנו ערכה מהפך מקיף בקרב נהגיה. על החתמתו של רוברט קוביצה סיפרנו לכם מזמן ורק אמש התברר כי לצידו ינהג סגנו של אלוף ה-GP2 של 2009, הרוסי ויטלי פטרוב בן ה-25 שמביא עימו ארנק מלא ב-15 מיליון יורו. חשוב לציין כי זו הפעם הראשונה בהיסטוריית הסבב שעל הגריד נמצא נציג רוסי ומעניין הוא שחברו לקבוצה פולני. עוד חשוב להזכיר כי לפני מספר שבועות מכרה רנו 75 אחוזים ממניותיה לחברת ג'יניי קפיטל, כך שהשם הוא רק דבר רשמי ולא יותר ולא נתפלא אם בעוד שנה הוא יוחלף באחר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מרצדס W01

צבעי המכונית של מרצדס נחשפו כאמור בשבוע שעבר בטקס יוקרתי במוזיאון היצרנית בשטוטגארט, כאשר לצורך העניין נודבה מכונית הבראון GP של 2009 כדוגמנית. והנה כעת, נחשפת בוולנסיה המכונית הרשמית עם אותם הצבעים בדיוק ולצידה שומאכר ורוזברג.

הדבר הבולט ביותר במכונית החדשה הוא הדימיון של חרטום ה-V לזה ששימש בשנה שעברה את קבוצות רד בול וטורו רוסו. פרט לכך, מעדיפים במרצדס סנפיר גב צנוע יותר מאשר הציגו יריבותיה למסלול, אשר מסתפק בתוספת קלה בלבד היורדת מהמרכז לאחור.

טורו רוסו STR5

כשהיא ממשיכה לשאת את חרטום ה-V ולצידה אותם נהגים מהשנה שעברה – סבסטיאן בואמי וחיימה אלגוארסוארי, חשפה טורו רוסו את המכונית שלה שממשיכה לשאת בגאון את לוגו השור האנרגטי בכל פינה. בקבוצה מתייחסים ל-STR5 כנקודת מפנה היות והיא אינה חולקת מכלולים עם מכונית קבוצת האם רד בול כפי שהיה בשנים עברו.

גם במקרה זה, סנפיר הגב מגיע עד לכנף האחורית כאשר מתחתיו פועם מנוע מבית פרארי. בואמי ואלגוארסוארי תולים בו תקוות גדולות כדי להציג תוצאות טובות יותר מאשר בעונה שעברה, שהייתה הראשונה שלהם בסבב.

וויליאמס FW32

עם רובנס באריקלו הוותיק שמגיע מבראון GP וניקו האלקנברג שאת 2009 סיים כאלוף ה-GP2, וויליאמס היא קבוצה חדשה שתרצה להשיג קצת יותר תוצאות מאלה שהשיגה בעונה שעברה. על הדרך גם ספקית המנועים הוחלפה כשאת טויוטה שכזכור פרשה מהסבב, מחליפה קוזוורת' שחוזרת אחרי מספר שנות היעדרות.

מנהלה הטכני של הקבוצה סם מייקל אמר בסוף השבוע האחרון כי מדובר במכונית חדשה לגמרי ולא באבולוציה ל-FW31 של השנה שעברה, כך שלסדרת המבחנים שהחלה היום משמעות חשובה. זו גם הסיבה מדוע נרתם באריקלו הוותיק למשימה ולא האלקנברג חסר הניסיון הממשי.

כמו מרצדס, גם כאן נעשה וויתור על סנפיר הגב הארוך לטוב אחד צנוע הרבה יותר. שאר העיצוב דומה לחלוטין לזה של העונה שעברה כולל כל נותני החסות המוכרים. האם כל זה יספיק לה כדי להלחם על אחד התארים?

ולסיכום יום האימונים הראשון

את מבזק 'על הגריד' המיוחד נסכם עם תוצאות היום הראשון לאימונים, שבשלב זה לא אומרות שום דבר ממשי על יכולות הקבוצות (אבל כן יכולות לרמוז קצת). הנה ההקפות המהירות ביותר שהושגו היום על ידי הנהגים:

1. פליפה מאסה, פרארי – 1:12.574 דק'
2. פדרו דה לה רוסה, סאובר – 1:12.784 דק'
3. מיכאל שומאכר, מרצדס – 1:12.947 דק'
4. ניקו רוזברג, מרצדס – 1:13.543 דק'
5. גארי פאפט, מקלארן – 1:13.846 דק'
6. רובנס באריקלו, וויליאמס – 1:14.449 דק'
7. סבסטיאן בואמי, טורו רוסו – 1:14.762 דק'
8. רוברט קוביצה, רנו – 1:15.000 דק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully