וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: פרארי פותחת פה

ירון אדרי

26.2.2010 / 11:50

פורמולה 1: פרארי פותחת פה; WRC: עונת 2011 נרקמת; IRC: פוזלים לארה"ב; מוטו GP: סטונר סוגר על רוסי; לה מאן: מורשת אנדרטי חוזרת; נאסקאר: המספר מעל הכל

פורמולה 1: עוד מבחן אחד ודי

סדרת מבחני טרום העונה הגיעה לישורת האחרונה עת התייצבו הקבוצות במסלול בברצלונה אמש (חמישי). את ההפתעה הפעם שלף מהשרוול מארק וובר (רד בול), שביום האימונים הראשון הציג סדרה של הקפות מהירות, בסופן היה מהיר ביותר משנייה מניקו רוזברג (מרצדס) וניק האלקנברג (וויליאמס). זאת, כשבמקביל נרמז כי קימי רייקונן עשוי לחזור לסבב בעונה הבאה כמחליפו של האוסטרלי שיפרוש.

שאר הנהגים שהתייצבו ליום האימונים התחלקו כמובן בשאר הדירוגים, כאשר הרחק מאחור נמצאות וירג'ין (חמש שניות וחצי מוובר) ולוטוס (שמונה שניות). אצל האחרונה נרשמת בעייה גדולה בתחום האווירודינמי כפי שמגלה נהגה הייקי קובליינן ואילו בוירג'ין מדובר על בעיות הידראוליות. האם הבעיות יפתרו בימים הקרובים? סביר להניח שלא.

פורמולה 1: עוד שבוע בלי USF1 וקאמפוס

קבוצת קאמפוס ניצלה השבוע מאבדון כאשר גרעין השליטה בה עבר ממקימה אדריאן קאמפוס אל השותף שלו חוזה רמון קרבנטה. הספרדי הזרים סכום כסף נכבד למערכת, ובעיקר ליצרנית השלדות דלרה כדי שתוכל להמשיך ולעבוד. נכון לרגע זה, לא ידוע אם קאמפוס עצמו ישאר בקבוצה.

ברשימת הנהגים הנרמזים להצטרף לברונו סנה עדיין נמצא ההודי קארון צ'נדבוק, אולם שמועות ממקורות מהימנים מחזקים את ההשערה כי יהיה זה חוזה מריה לופז, שכידוע חתום בקבוצת USF1.

ובמעבר חד, ב-USF1 המצב עדיין מעורפל והשמועות על מעבר של לופז לקאמפוס הולידה תסריט חדש - שתי הקבוצת בדרך לאיחוד. עוד נרמז על איחוד אפשרי עם הקבוצה שבאייטם הבא. השבוע נודע כי בקבוצה ביקשו מה-FIA להיעדר מארבעת המירוצים הראשונים של העונה כשהחוזה מאפשר להם לוותר על שלושה. זה אולי מה שגרם להתאחדות לשלוח לשארלוט ארה"ב לא פחות מאשר את מנהל מירוצי הסבב הבכיר צ'ארלי וויטינג, כדי שירחרח מקרוב מה קורה שם. ואם דרוש אישור נוסף לכיוון אליו היא הולכת - ספונסריות נוספות מוותרות על החיבור עימה.

פורמולה 1: סטפן GP לא מרפים

תשובתו של וויטינג אולי דרושה כדי לקבוע מה יעלה בעתידה של סטפן GP, שממשיכה לדרוש מקום לעצמה על הגריד עוד העונה. בקבוצה הסרבית חושקים מאוד במקום שתותיר אחריה USF1 אם תפרוש או שאולי יתקבל אישור בדקה התשעים להגדיל את הגריד ל-14 קבוצות. בעל הקבוצה זורן סטפנוביץ' אומר השבוע לרויטרס כי תקוותו היא לקבל תשובה מההתאחדות עד ליום רביעי הקרוב, "כך ישאר לנו מספיק זמן כדי להכין את הקבוצה ולשלוח אותה למירוץ פתיחת העונה בבחריין".

בסטפן GP תכננו להעביר את השבוע האחרון בסדרת מבחנים בפורטוגל, אולם זה לא התאפשר לאחר שברידג'סטון סירבה לספק לה צמיגים מתאימים היות והיא אינה נמנית על הקבוצות הרשמיות בסבב. סטפנוביץ' מצידו, מצפה כי ההתאחדות תתערב כדי שיוכל לקבל את הצמיגים הדרושים היות ולדבריו שימוש בכל צמיג אחר עשוי להוות בעייה בטיחותית.

דבר נוסף שגילה השבוע הסרבי קשור בנהגים המיועדים. קאזוקי נקג'ימה חתם על חוזה ומי שקרוב לעשות זאת הוא ז'אק וילינייב הוותיק. אם זה אכן יצטרף וקבוצתו תאושר להשתתף בסבב, יהיו על המסלול בו זמנית חמישה אלופי עולם.

פורמולה 1: אז מי באמת רשום?

בין כל השמועות הרצות על הקבוצות שלא תשתתפנה בסופו של דבר העונה, התשובה הרשמית ביותר נמצאת אולי ממש מתחת לאף של מי שייכנס לדף הנכון באתר ה-FIA. בלינק המצורף תוכלו גם אתם לגלות כי 12 קבוצות רשומות שם, כולל קאמפוס ו-USF1, ודווקא סאובר חסרה כולל שני נהגיה פדרו דה לה רוסה וקאמוי קובייאשי ולא משנה שהם התייצבו בין הראשונים למבחני טרום העונה.

דבר מעניין נוסף הוא כי בשורותיה של רנו נמצא רק רוברט קוביצה, וחסר ויטלי פטרוב ששמועות כבר רמזו השבוע כי מקומו כלל אינו מובטח. עוד תוכלו לגלות כי לצד סנה בקאמפוס ולופז ב-USF1, אין עדיין אף אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פורמולה 1: פרארי נגד העולם

שבוע לוחמני עבר על פרארי. הסוס האדום הפך זועם לאחרונה ויצא נגד ה-FIA והקבוצות החדשות. באתר הרשמי נכתב כי ההתאחדות לא פעלה נכון כשביקשה לצרף קבוצות לא מנוסות ועובדה היא כי שתיים אינן תחרותיות מספיק ועתידן של שתיים בכלל מעורפל.

על קאמפוס ו-USF1 לא חסכו בפרארי מילים. על הגעתה של הראשונה לבחריין מאוד סקפטיים בקבוצה, ועל השנייה נכתב כי היא "מתחבאת בשארלוט". עוד נרשם כי נעשה עוול גדול לסנה שהיה בטוח כי יחזיר את השם האגדי למסלול וכנראה שזה לא יקרה, ולופז שקיבל את תמיכת נשיאת ארגנטינה כנראה לחינם. ומה נאמר על סטפן GP? "הכניסו עצמם לקרב אבירי מול ה-FIA ואחר כך ליקטו את שרידי טויוטה".

בפרארי לא מסתפקים בזה והם אף מתפנים לחפש על מי להטיל את האשמה. לדבריהם מדובר בנשיא ההתאחדות לשעבר מקס מוזלי שגרם לחיכוחים מיותרים בעתיים פרשו ב.מ.וו, טויוטה ורנו, שכל שנותר ממנה הוא בערך רק השם.

קישקושים בצד, בפרארי יודעים שבסופו של דבר השעון מדבר וצוות הפיתוח עובד כרגע על שיפור אומי הסגירה של הגלגלים. כידוע, עיקר הזמן בפיטס נדרש לתדלוק במהלכו אפשר להחליף כל גלגל פעמיים. באין תדלוק העונה, כל שנדרש הן כשלוש שניות להחלפת גלגלים ובעזרת האום החדש מקווים בפרארי לחסוך עוד שנייה אחת.

WRC: עונת 2011 תופסת צורה

בשבוע שעבר סיפרנו לכם כאן ב'על הגריד' כי מארגני סבב הראלי העולמי מתכננים 15 מירוצים לעונת 2011. סיפרנו גם כי פינלנד ובריטניה (וויילס) תשמורנה על מקומן ועל שאר 13 המירוצים תמודדנה 19 המדינות הנוספות שאירחו ויארחו את עונות 2009 ו-2010, תלוי איפה מעניין יותר. עוד סיפרנו כי ישנו ניסיון להחזיר את ראלי מונטה קרלו כארוע פתיחת העונה, לאחר שבשנתיים האחרונות הוא נעדר בגלל סבב ה-IRC.

'אוטוספורט' חשף השבוע כי בסופו של דבר יסתפקו מארגני הסבב ב-14 מירוצים. פולין שעד כה אירחה רק פעם אחת ב-2009 בהצלחה רבה, נרמזת כמי שתארח בינואר הבא את מירוץ פתיחת העונה במידה ולא יושג הסכם עם מונטה קרלו. בכך היא גוברת על נורווגיה שרצתה אף היא לעשות זאת, ובינתיים תסתפק בלהיות ברשימת ההמתנה. אחרי פולין יעבור הסבב למקסיקו כאשר מדינות נוספות הן: אבו-דאבי, אוסטרליה, איטליה, ארגנטינה, גרמניה, טורקיה, מקסיקו, ספרד, פורטוגל וצרפת. מקורות בכירים מוסרים כי ישנו ניסיון להכניס גם את יוון (ראלי אקרופוליס), כך שאולי בכל זאת נזכה ל-15 מירוצים.

פרט לנורווגיה, רשימת ההמתנה כוללת גם את ניו-זילנד. מדינה שמעמדה מעורער היא אבו-דאבי שלא אירחה מעולם את ה-WRC. הנסיכות שתשמש נציגה למזרח התיכון במקום ירדן, מתוכננת לארח את מירוץ סיום העונה בדצמבר בדיוק כמו בפורמולה 1 ויש לה עוד זמן כדי לשפר. את לוח המירוצים הרשמי תפרסם ה-FIA בחודש הבא בבחריין.

IRC: פוזלים לנאסקאר

סבב ה-IRC מציץ כנראה למה שקורה בסבב הנאסקאר האמריקני. הזרוע המארגנת של יורוספורט, מפיקת הסבב, הודיעה השבוע כי יום לאחר המירוץ האחרון לעונה (קפריסין 04-06/11) היא תערוך את ה'גולדן סטייג' ראלי', 'שוט-אאוט' של סטייג' אחד אותו יעברו הנהגים פעמיים ובסופם ינתן פרס של 150 אלף יורו.

הסטייג' הנבחר כולל כ-29 ק"מ של קרקע משתנה אותם יבצעו הנהגים פעמיים כאמור. מי שייקבע את הזמן המצטבר הטוב ביותר בכל קטגוריה - סופר 2000, גרופ N ו-2X4, יקבל שליש מהסכום שהוכרז. היות ויהיה זה בתום העונה, צפויים קרבות מרתקים בין נהגים שהולכים על הכל או כלום.

ה'גולדן סטייג'' יועבר בשידור חי ביורוספורט ב-7 בנובמבר. בסבב מקווים להכניס עוד ארועים מסוגו בעתיד מתוך מטרה לחשוף גם את הנהגים הפחות מוכרים מהקבוצות הפרטיות שאולי אף יקטפו איזה פרס נאה על הדרך, גם ליצור שואו לקהל וגם ליצור עוד זמן פרסום אפשרי שכמובן, מניב להם הכנסות.

מוטו GP: רוסי ממשיך להוביל

מבחני טרום העונה של סבב המוטו GP ממשיכים במסלול ספאנג שבמלזיה, ומי שממשיך להציג את הזמנים הטובים ביותר הוא ולנטינו רוסי. אלא שהאיטלקי של ימאהה קיבל הפעם קצת יותר פייט מיריבו קייסי סטונר (דוקאטי) שהיה איטי ממנו ב-15 מאיות השנייה בלבד. את הזמן השלישי בטיבו קבע אנדראה דוביציוסו (הונדה).

יריבו השני של רוסי, בן קבוצתו חורחה לורנצו, לא השתתף באימון בשל פציעה בידו אותה הוא סוחב לאחר שנפגע ברכיבת מוטוקרוס לאחרונה. זה מעט לא אחראי למקצוען, כשהעונה שבפתח היא החשובה ביותר להמשך הקריירה שלו בסבב האופנועים המוביל בעולם.

לה מאן: משפחת אנדרטי חוזרת

אחרי סבא מריו ואבא מייקל, גם מרקו אנדרטי יתחרה במירוץ 24 השעות של לה מאן. הנכד בן ה-22 שביום רגיל נוהג בסבב האינדיקאר האמריקני, ינהג בקבוצת לולה-רבליון בקטגוריית ה-LMP1 הבכירה. הפעם האחרונה בה התייצב אנדרטי על הגריד בלה מאן הייתה של אבא מייקל ב-2000. לצידו של אנדרטי ינהגו ניקולס פרוסט וניל יאני.

הציפייה בארה"ב מאנדרטי ג'וניור ג'וניור היא גדולה, היות והוא דור שלישי לשושלת מכובדת בעולם המירוצים המקומי. מריו סיים את הלה מאן של 1995 במקום השני כשמוקדם יותר, ב-1983, הוא סיים שלישי כשעימו בקבוצה נוסע בנו מייקל.

ועוד קצת פרטי טריוויה על המשפחה - מריו היה אלוף האינדי 500 ב-1969, אלוף הפורמולה 1 ב-1978 ואלוף הצ'אמפקאר ב-1984. מייקל היה אלוף הצ'אמפקאר ב-1991 ובאותה שנה סגן אלוף האינדי 500, והרפתקאת הפורמולה 1 שלו נמשכה עונה אחת בלבד (1993, מקלארן) אותה סיים במקום ה-11. את ההישג הגדול ביותר שלו רשם מרקו הצעיר ב-2006 כשבפעם הראשונה שלו באינדי 500 סיים שני. באותו מירוץ אגב התחרה אביו שהפציע לרגע שלוש שנים לאחר פרישתו כדי לסיים שלישי.

עוד בעניין הלה מאן, מי שסירב להשתתף העונה עם האלופה פיג'ו הוא אלוף ה-WRC סבסטיאן לואב. זה אולי מלמד יתר מכל כי לצרפתי ממתינה עונה קשה מאוד במדי סיטרואן. מי שהצטרף לפיג'ו הוא אקס פורמולה 1 אנטוני דיווידסון.

נאסקאר: מה עשינו ב-48?

אלוף סבב הספרינט קאפ של הנאסקאר בארבע השנים האחרונות הוא ג'ימי ג'ונסון (שברולט) שניצח את המירוץ השני לעונת 2010 שהתקיים ביום ראשון האחרון, כמובן מתוך מטרה להוסיף עוד כוכב לחגורתו. אמנם עוד 34 מירוצים בקנה ומוקדם מאוד לנבא מה יקרה, ואני מספר לכם זאת רק בגלל נתון סטטיסטי נחמד.

בנאסקאר, שמו של הנהג הוא דבר משני כאשר מספר המכונית מאפיל עליו. אפילו בראיונות, נדיר שתשמעו מישהו אומר "ג'ף גורדון נכנס בי", הם פשוט יגידו "זה היה 24". ג'ונסון מוכר כ-48, והנצחון האחרון היה ה-48 בקריירה שלו שגם הושג במקום בו גדל, פונטנה. שני סיים 29, כלומר קווין הארוויק (שברולט).

טבלת האליפות בשלב מאוד מוקדם זה מציבה את 29 בראש עם 331 נקודות ואחריו 33 (קלינט בווייר, שברולט) עם 312 נקודות ו-16 (גרג ביפל, פורד) עם 304 נקודות. 48 מדורג 12 עם 253 נקודות. המירוץ השלישי לעונה יערך בלאס וגאס ביום ראשון הקרוב וישודר החל מהשעה 22:00 ב-ESPN.

רגע לפני שנסיים, נספר לכם על מעלליה של דניקה פטריק (שברולט) בסבב המשנה ניישנווייד. אחרי טבילת אש לא מוצלחת בשבוע שעבר, הגיעה עלמת החן לפונטנה כדי לסיים במקום ה-31. מבחינתה מדובר במטרה שהושגה - לסיים את המירוץ בחתיכה אחת, מה גם שהיא שיפרה חמש מקומות מהמקום בו זינקה. פטריק אגב נושאת את הסיפרה 7 על מכוניתה, גם בסבב האינדיקאר שם היא נוהגת בקבוצתו של מייקל אנדרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully