וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חדש במסלול המירוצים

ירון אדרי

2.4.2010 / 9:22

פורמולה 1: מוזלי יחזור לפקח על הסבב?; WRC: במרחק נגיעה מכאן; DTM: קולטהארד בדרך לקריירה חדשה

פורמולה 1: לקראת הגרנד פרי המלזי

בקושי שבוע של מנוחה, ושוב מתפקדים 12 הקבוצת ו-24 הנהגים למירוץ השלישי לעונת 2010 והפעם במסלול ספאנג מאלזיה (יום ראשון, שידור חי בערוץ 5+ לייב החל מהשעה 11:00). בעונה שעברה היה זה ג'נסון באטון שניצח כאן במדי בראון, לאחר שהמירוץ הופסק עוד לפני שהגיע למחציתו בשל גשמים עזים שהציפו את המסלול כליל.

לאור תחזיות קודרות הצפויות לסוף השבוע הקרוב, יתכן והסצנה תחזור על עצמה גם השנה. על פי החזאים המקומיים, גשם כבד עשוי לפקוד את האזור בו ממוקם המסלול שגם כך בתקופה זו של השנה כולל חום ולחות גבוהים. שינו קטן שנעשה הוא הקדמת הזינוק בשעה (16:00 שעון מקומי) בשל תנאי ראות לקויים בשעת בין הערביים.

בין אם המירוץ יתקיים על יבש או על רטוב, הנתונים הבאים ימשיכו להשאר קבועים. אורכה של כל הקפה בתוואי הכולל 15 פניות הוא 5.54 ק"מ, ועם 56 הקפות לבצע יעבורו השורדים 310.41 ק"מ בסה"כ ובתנאי כמובן שהגשם יהיה ברמת הנסבל. שיא המסלול אגב שייך לחואן פאבלו מונטויה, שקבע אותו בעונת 2004 - 1:34.223 דק', כשמנועי V10 רעמו מאחור.

פורמולה 1: מוזלי חוזר חזק יותר?

על החיכוחים בין נשיא התאחדות ה-FIA לשעבר מקס מוסלי וקבוצות הפורמולה 1 סיפרנו לכם לא מעט בשנה שעברה. מאבקי הכוח היו כה קשים שרק פרישה של הבריטי בתום הקדנציה הצילה את הסבב כשכבר הוכרז על הקמת סבב מתחרה. כעת עשוי מוזלי לחזור במסגרת תפקיד רשמי מטעם ההתאחדות - הנציב העליון של הסבב.

מקורות בכירים בהתאחדות הדליפו לאמצעי התקשורת בעולם כי הנשיא המהכן ז'אן טוד שוקל למנות את קודמו לתפקיד החדש במסגרתו ידאג לשפר באופן אפקטיבי את הספורט וידאג לאינטרסים של הלוחקים בו חלק. עד כה, רבים מהשינויים שהציע מוזלי עוד בימיו כנשיא גררו התנגדויות שכאמור הביאו לסף פיצוץ, וקשה לראות כיצד חוזר הדוב לאלף את האריות. מדובר בעניין כל כך מוזר, שאנחנו בכלל חושבים שמדובר במתיחה של ה-1 באפריל.

פורמולה 1: מישלין רוצה תחרות

הודעת הפרישה של ברידג'סטון כספקית הצמיגים בסוף השנה, מעירה גל של שמועות על חזרתה של מישלין לזירה לאחר שפרשה ב-2006. 'אוטוספורט' מגלה כי העסקה כמעט וסופית, והודעה תצא במהלך חודש אפריל.

אולם, יתכן כי מישלין לא תהיה ספקית הצמיגים היחידה על הגריד. בחברה רוצים לראות יצרניות נוספות יחד איתה, מה שיהפוך את הזירה לתחרות גם בין יצרניות הגומי השחור ויתן ערך מוסף למנצחות. בשלב זה, רצות שמועות שהנקוק וקומהו שוקלות להצטרף, סוג של יתרון ליצרנית מצרפת היון ולשתיים אין כל ניסיון ברמות הגבוהות של המירוצים.

פורמולה 1: לוטוס רוצה אליפות

כמעט כמו כל קבוצה חדשה שהגיעה לסבב בעבר, גם לוטוס מגיעה לשלב ההצהרות מוקדם מאוד. כבר עכשיו נספר לכם כי הבוס של הקבוצה טוני פרננדז רוצה להיות בן חמש הקבוצות הגדולות בשנת 2013, כלומר שלוש שנים מרגע הצטרפותם לסבב. את המידע הנ"ל תורם המלזי בעצמו בראיון ל'אוטוספורט', במהלכו גם הציג מטרת ביניים - להיות בין עשר הגדולות בעונה הבאה.

מבין שלוש הקבוצות החדשות, לאחר שני מירוצים לוטוס היא המצליחה ביותר. את המירוץ הראשון הצליחו שני נהגיה לסיים בעוד כל ארבעת האחרים פרשו. במירוץ השני סיימה רק מכונית לוטוס אחת, אולם זו דורגה במקום הטוב ביותר מבין האחרות. לדברי פרננדז, קצב התקדמות המכונית לעומת וירג'ין והיספניק משביע רצון. "קל לנו למצוא את שתי השניות החסרות יותר מלהן", הוא אומר ומוסיף "אני בטוח שנשיג את סאובר, וויליאמס רנו וטורו רוסו". עם המירוץ הביתי ביום ראשון, חסר לו שפתאום המצב ישתנה.

בהיספאניק רייסינג מאמינים שגם להם חסרות שתי שניות להקפה ושהם יודעים בדיוק מהיכן להשיגן. מנהל הקבוצה קולין קולס גורס כי הנהגים הם בעייה אחת לאיטיות שכן הם עדיין לא התרגלו למכונית. אספקט נוסף הוא האמינות עליה עובדים במרץ המהנדסים. האם הם יצליחו להביא שני נהגים לקו הסיום כבר במירוץ הקרוב?

ומה בווירג'ין? הקבוצה של ריצ'ארד ברנסון צריכה להתמודד עם בעייה הנדסית במכונית הקשורה במכל הדלק. יתכן כי זה קטן מהרצוי, מה שעשוי להעמיד בספק את הגעתה לקו הסיום. את התקלה צריך לפתור המנהל הטכני ניק ווירת' שהחברה בראשה הוא עומד אחראית על הצד התכנוני והיא זו שתממן את השינויים הנאמדים בכמיליון פאונד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פורמולה 1: פיקה תובע את בריאטורה

יקח כנראה הרבה זמן עד שפרשת סינגפור-פיקה-בריאטורה-רנו-2008 תשקע. החדשה האחרונה בפרשה היא תביעה משפטית בגובה 200 אלף פאונד שהגישה משפחת פיקה כנגד פלאביו בריאטורה לבית משפט בלונדון. נלסיניו יחד עם אביו אלוף העולם לשעבר נלסון, טענים כי האיטלקי בעת שעדיין שימש כבוס של הקבוצה, יצא בהודעה רשמית לפיה הם משקרים ומנסים לסחוט אותם.

כזכור, לאחר המקרה החליטה ההתאחדות להרחיק לצמיתות את בריאטורה, אולם בית המשפט בפריס קבע בחודש ינואר האחרון כי אין בסמכותה לעשות זאת. עד לדיון בערעור שיוגש, יצטרך האיטלקי לשלח את עורכי דינו כנגד התביעה החדשה.

פורמולה 1: רד בול שמה גז?

איך הצליחה רד בול בשני המירוצים לזנק מהפול פוזישן? מספר קבוצות חושבות שלהן הפתרון. לאחרונה נשמעים דיבורים, בעיקר מצד מקלארן ומרצדס, כי היריבה החזקה עושה שימוש במתלים אקטיביים המעניקים לה יתרון במקצה הדירוג. על פי החשד, גז דחוס במתלים מאפשר לנהגים לשמור על התכונות הדינמיות ובכך לצמצם את השפעת מכל הדלק המלא על זוויות הגלגול בפניות. כידוע, בין מקצה הדירוג למירוץ אסור לערוך שינויים בכוונון המכונית, ויתכן שכאן יש כזה למרות שהוא לא נעשה על ידי פעולה חיצונית מוחשית. בהתאחדות בכל אופן, לא שוקלים לבחון את הטענות בשלב הנוכחי.

מנהל קבוצת רד בול כריסטיאן הורנר מציין להגנתו כי לא נעשה דבר שנוגד את התקנות וכדי להזים שמועות כאלו ואחרות, הוא לא מתנגד שההתאחדות תקבע חד-משמעית מה מותר ומה אסור לעשות. נכון לרגע זה, הוא צריך להיות מוטרד יותר מאמינות המכונית שהרי המירוץ לא מסתיים במקצה הדירוג. בשני המירוצים העונה זינק סבסטיאן ווטל זינק ראשון וכשל לשמור על מקומו, בתחילה בגלל פלאג תקול ואחר כך אום משוחרר בגלגל הקדמי.

WRC: קרוב אלינו, רחוק מאיתנו

בסוף השבוע הנוכחי מבלים נהגי סבב ה-WRC בירדן, במירוץ השלישי לעונה. אחרי נצחון אחד למיקו הירבונן (פורד) ואחד לסבסטיאן לואב (סיטרואן), מעניין מי מהם ישבור את השוויון הזמני או שבכלל יהיה זה נהג אחר.

המירוץ החל למעשה כבר אמש (חמישי), היות ובירדן רוצים לסיים את הארוע ביום שבת ולא ביום ראשון כנהוג. את היום הראשון מסיים בראש הדירוג יארי מאטי לטבלה, שמוביל ב-30 שניות על סבסטיאן אוג'ייה (סיטרואן). בתחילה אמור היה הפיני לקבל ענישה של עשר שניות היות ואיחר לזינק לסטייג' השלישי, אולם טענותיו לעומס תנועה התקבלו על ידי השופטים והעונש בוטל. פטר סולברג (סיטרואן) אף הוא זכה לחניה בגין אותו המקרה. לואב עצמו ממוקם שלישי בסוף היום והירובנן חמישי והרחק מאחור במקום העשירי נמצא קימי רייקונן (סיטרואן) שלראשונה מצליח לסיים את היום הפותח לראלי ללא תאונות.

ואם ראיתם יותר מידי אזכורים לסיטרואן בשתי הפסקאות האחרונות, תדעו שיש מי שלא שקט בגלל זה. מנהל הקבוצה אוליבייה קנסל חושש מחוסר אפשרי ב-C4 הנוכחית, פשוט כי חטיבת המירוצים הפסיקה לייצרה היות ומתכוננים להשקת המחליפה DS3 שתכנס לשירות מבצעי בשנה הבאה. השבתת מכונית בשל תאונה קשה עשויה ליצור בעייה בהצבת כל הנהגים לשאר מירוצי העונה. בפורד ישנה בעייה דומה היות וגם שם מתכננים להחליף את הפוקוס המכהנת בפיאסטה RS, וכן משקיעים רבות בבניית הפיאסטה סופר 2000.

DTM: קולטהארד קרוב לחוזה

על מעלליו של דיוויד קולטהארד באימוני ה-DTM כבר סיפרנו לכם, וכעת אנו למדים כי יתכן והוא קרוב לחוזה שיהפוך אותו לנהג מין המניין. "אני קרוב לסגור חוזה עם נורברט האוג", אומר הסקוטי בן ה-39 שכבר עכשיו מתחיל עם תירוצים. "אני נהג סינגל סיטר, זה אתגר של ממש עבורי לנהוג במכונית של ממש".

מה שמעיב בינתיים על חתימת החוזה הוא כנראה היותו של קולטהארד פרזנטור של רד בול גם לאחר שפרש מקבוצת הפורמולה 1 שלה. בין יצרנית משקה האנרגיה האוסטרית למרצדס יש סוג של מתח היות והאחרונה סירבה לספק לקבוצת הפורמולה 1 שלה מנועים השנה, מה גם שמרצדס גם חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם יצרנית משקה האנרגיה המתחרה מונסטר. בינתיים, במהלך האימונים שנערכו במסלול ולנסיה קבע נהג מרצדס אחר, ראלף שומאכר, את הזמן המהיר ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully