וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: יהלומים לנצח במונקו

ירון אדרי

14.5.2010 / 7:38

פורמולה 1: יהלומים לנצח במונקו; WRC: פורד עקפה את לנצ'יה; נאסקאר: שווה לשבור רגל; מוטו GP: רוסי נשאר, סטונר עוזב; קלאסי: ב.מ.וו סוגרת מעגל; ישראלי: סוף המסע

פורמולה 1: ברוכים הבאים למונקו

המירוץ הנוצץ ביותר בסבב, זה של מונקו, יתקיים בסוף השבוע הקרוב. רחובות העיר שוב נסגרים כדי לאפשר לעשירי המקום ואורחיהם הלא פחות מדושנים להראות ולהיראות אם במרפסות בתי המלון המפוארים או יאכטות המיליונים העוגנות במרינה. הפעם הראשונה בה אירחה מונטה קרלו מירוצים הייתה ב-1929 והמירוץ השנה יעמוד בסימן 60 שנים לסבב עצמו. ב-13 במאי 1950 נערך מירוץ הפורמולה הראשון בסילברסטון בריטניה.

19 פניות איטיות איטיות מאוד כולל המסלול, שאורכו 3.34 ק"מ. בסך הכל יעבצעו הנהגים 78 הקפות המסתכמות לכדי 260.52 ק"מ סה"כ. מדובר בכ-40 ק"מ פחות מאשר קובע תקנון הפורמולה 1 וזאת בשל התוואי המיוחד והאיטי יחסית לשאר המסלולים. שיא ההקפה אגב שייך למיכאל שומאכר שקבע זאת ב-2004. השיא לא יישבר בקרוב, אך לנהג של מרצדס תישאר לפחות האפשרות לנצח בו שוב.

אז מה צפוי לנו? ברד בול יודעים שהמהירות שהציגו בברצלונה לא תעמוד לרשותם במסלול הצר והקצר ואולי לראשונה העונה נראה בפול פוזישן מכונית שאינה נושאת על גבה את השוורים האדומים. מי שירצה לקחת זאת מהם אולי יותר מכולם הוא פרננדו אלונסו (פרארי) שמקווה לסיים ראשון. בינתיים, בשני האימונים שנערכו אמש הוא קבע את ההקפה המהירה ביותר.

מי שעלול להרוס את התוכניות של אלונסו ושאר הנהגים הוא הגשם. על פי התחזית ישנו סיכוי לקבל מסלול רטוב למדידות הזמנים כאשר ביום המירוץ צפוי להיות מעונן חלקית.

פורמולה 1: שומאכר פותח פה

לשומאכר יש מעמד של כל יכול. אולי בגלל זה הוא מרשה לעצמו להיכנס "דוך" בראשי כל הקבוצות שלדבריו מתעלמים מהנהגים. שומי קובל על כך שהקבוצות לא דחפו לפיצול החלק הראשון של מקצה מדידות הזמנים (Q1) למירוץ, וזאת בשל העומס שצפויות 24 המכוניות לגרום לו.

הנהגים ביקשו במהלך השבוע האחרון כי הקבוצות תדאגנה לפצל את המקצה בין 20 הדקות לשניים שווים. בהתאחדות ה-FIA הסכימו לכך, אולם לאור ההחלטה השלילית הם נמנעים מלעשות זאת על דעת עצמם היות וזה נוגד את התקנות. אלא שלדברי הנהגים, הקבוצות מעדיפות להמר ואולי לזכות במיקום עדיף על הגריד לפני הזינוק.

"חלק מהבוסים מעדיפים שיהיה כאוס ואולי הם ירוויחו מזה מאשר מקצה דירוג הגיוני ונקי", כך אמר שומאכר ל'אוטוספורט'. אלא שמתברר שהאשם נעוץ דווקא בווטו שהטילו הקבוצות הקטנות בהובלת לוטוס, שעבורן כל הימור יכול להיות רק טוב. עבורן זו הזדמנות פז לבקר קצת מלפנים ועם אופי המסלול וקצת מזל, אולי גם להשיג נקודות יקרות.

פורמולה 1: יהלומים מהירים

קבוצת מקלארן תנצנץ במירוץ הקרוב. זה לא בגלל שהיא מחזיקה במספר הנצחונות הגבוה ביותר לקבוצה במירוץ הרחובות המפורסם בעולם (15) וגם לא בגלל ששני אלופי העולם של השתנתיים האחרונות נוהגים בה. כאילו כן, אבל לא זה מה שיסנוור את כולם.

חברת 'שטיינמץ דיימונדס' העולמית (ועזבו את הקשר הישיר לישראל) תשבץ את הקסדות של ג'נסון באטון ולואיס המילטון ביהלומים לבנים בחיתוך מיוחד כפי שהיא עשתה כבר בעבר. אלא שהפעם היא תעטר גם את הגאי המכוניות כאשר במכוניתו של המילטון ישלימו האבנים היקרות את המספר 08 ו-09 אצל באטון. זאת כמובן לסימון השנים בהן הם לקחו אליפות. עכשיו נותר לחכות ולראות מה יקרה אם אחד מהם יכנס בקיר, האם הוא יחזיר את ההגה למקום?

פורמולה 1: F דאקט החוצה

בניגוד לשנים ההן, היום אנחנו כמעט ולא שומעים על פיתוחים הנדסיים יצירתיים. לכן היה מעניין לגלות את ה-F דאקט של מקלארן, אותו אלמנט המזרים אוויר אל הכנף האחורית כדי להפחית את התנגדותה האווירודינמית במהירויות גבוהות. אלא שגם חלקה טובה זו תיכחד לאחר שבהתאחדות החליטו לאסור את השימוש בו החל מהעונה הבאה.

במקלארן כמובן מאוכזבים ולו בגלל העובדה שמדובר במפח נפש לאנשיה שהגו את הרעיון היצירתי. הם גם מאוכזבים מההתאחדות שמבטלת לדבריהם אלמנט תחרותי וזול כשבמקומו יבואו פיתוחים אחרים יקרים הרבה יותר.

אלא שההחלטה כך מתברר מגיעה בעקבות ראשי הקבוצות שהסכימו לוותר על ה-F דאקט ובראשם הבוס של רד בול כריסטיאן הורנר שבעיקר תלה זאת כבעייה בטיחותית. "איך אפשר לנהוג כשהידיים מפעילות אותו?!". זה כמובן לא מפריע לקבוצתו לפתח אלמנט דומה שככל הנראה יהפוך למבצעי בגרנד פרי הטורקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

פורמולה 1: עוד USF1?!

גם הכשלון הצורם של USF1 להצטרף לסבב השנה לא מונע מהעם שרגיל להתחרות בסיבובים לנסות מזלו. השם החדש הוא 'סייפר גרופ' שהכריזו השבוע כי "יש לתת לאמריקה את ההזדמנות לה היא ראויה". מי יעשה זאת? במיזם כך פורסם יש מהנדסי פורמולה 1 מנוסים, מעצבים ואנשי עסקים שיכולים להקים הקבוצה בזמן קצר.

יש לציין כי הודעתה של סייפר מלאה בטחון עצמי, יותר מזה שהראתה USF1 בזמנו. בקשה רשמית ל-FIA היא לא הגישה ואת זה תעשה לדבריה רק לאחר שתשיג את התקציב הדרוש. "אנחנו לא נכנסים לזה כדי להביך את אמריקה, האוהדים או את עצמנו". סוג של דה-ז'וו.

WRC: מזל טוב, פורד

בעוד שכל העיניים היו נשואות אל סבסטיאן לואב (סיטרואן) ומיקו הירבונן (פורד), דווקא חברו לקבוצה של האחרון הוא זה שניצח את המירוץ האחרון בניו-זילנד. הפיני סיים ראשון וקבע עבור פורד את הנצחון ה-75 בתולדותיה, אשר הוך אותה לקבוצה המצליחה ביותר של כל הזמנים. בכך שוברת פורד את השיא של לנצ'יה שמחזיקה ב-74 נצחנות. לסיטרואן אגב יש 63, אך אלה הושגו בפרק זמן קצר מאוד.

בינתיים בחטיבת המירוצים של פורד ממשיכים לעמול בקצב על מכונית השנה הבאה - פיאסטה RS WRC. הבוס מלקולם ווילסון מספר כי לראשונה השבוע עבר מנוע ה-1.6 ל' החדש את הניסוי וכי לקראת הקיץ הוא יקבל את תצורתו הסופית. השלב הבא יהיה לשדכו למכונית שלמעשה כבר פעילה במסגרת קטגורית הסופר 2000 שם היא קטפה את שלושת המקומות הראשונים בניו-זילנד.

ולמי שמתעניין קצת יותר בסבב ומתעצל להכנס לאתר הרשמי, נספר כי הפתעה נוספת בניו-זילנד רשם סבסטיאן אוג'ייה. נהג קבוצת המשנה של סיטרואן סיים שני לאחר שהוביל כמעט עד לקילומטרים האחרונים, משאיר אחריו את לואב. נכון לכעת לאחר חמישה מירוצים, מוביל לואב את טבלת האליפות עם 108 נק' ואחריו לטבלה עם 72 נק' והירבונן עם 64 נק'. את אליפות היצרניות מובילה סיטרואן עם 156 נק' ואחריה פורד עם 151 נק' וסיטרואן ג'וניור עם 75 נק'.

נאסקאר: אז מה אם הוא צולע

דני המלין (טויוטה, 11) הוא ההפתעה של סבב הספרינט קאפ הבכיר של הנאסקאר. בשבת האחרונה ניצח האמריקני שוב, פעם שלישית העונה, והוא קופץ למקום השישי בטבלת הניקוד עם מינוס 164 נקודות מהמוביל קווין הארוויק (שברולט, 29). אלא שפרט מעניין הוא כי המלין עבר לאחרונה ניתוח בבירכו ולמרות היותו בלתי כשיר במאת האחוזים, הוא משיג נצחונות.

המצב הנוכחי בנאסקאר ערב המירוץ ה-12 לעונה (שידור ישיר ביום ראשון החל מהשעה 21:30 ב-ESPN) הוא כזה. הארוויק כאמור מוביל עם 1,622 נק' ואחריו ג'ימי ג'ונסון (שברולט, 48) עם 1,510 נק' וקייל בוש (טויוטה, 18) עם 1,509 נק'. מי שיארח את המירוץ שיסגור את השליש הראשון לעונה הוא המסלול האובאלי הקלאסי שבדובר דלאוור אותו יקיפו הנהגים 400 פעמים.

נאסקאר: היכל התהילה

עיר הבירה של הנאסקאר היא שארלוט, משם מנוהלים סבבי המירוצים הממותגים כמו מכונת שיווק משומנת היטב. ביום שלישי האחרון נחנך שם היכל התהילה החדש, שבפתיחתו נכחו כמעט כל מי שהיה קשור לנאסקאר ביותר משישים שנותיו (ושעדיין בחיים כמובן). בניית המבנה בן השלוש קומות ערכה חמש שנים ובהשקעה של כ-200 מיליון דולר.

בהיכל התהילה החדש שיהיה גם הרשמי היחיד לצד אתרים אחרים, ניתן יהיה לחוש מקרוב את המכוניות שפנו רק שמאלה לאורך השנים וכן להתנסות בכל מיני פעילויות כמו החלפת גלגלים וכדומה. הצפי הוא לכ-800 אלף מבקרים בשנה שישלמו בין 13 ל-20 דולר לכרטיס כניסה.

מוטו GP: משחק הכיסאות

בתום העונה הנוכחית יסתיים החוזה של ולנטינו רוסי בימאהה. שמועות מוקדמות דיברו על כך שיפרוש, הוא עצמו איים בשנה שעברה שיעבור לדוקאטי ואילו עכשיו הוא מרגיע את הרוחות הסוערות. "אני בטוח ב-99 אחוזים שאשאר בימאהה", כך הוא אומר השבוע ל'גאזטה דלו ספורט'.

בדוקאטי היו שמחים יותר אילו רוסי לא היה יוצא בהצהרות וכן מצטרף אליהם. הקבוצה האיטלקית תעמוד בפני משברון לאור העובדה שהרוכב המוביל שלה קייסי סטונר מרחרח לכיוונה של הונדה. אלא שדוקאטי באין רצון מצד רוסי, כבר סימנה מחליף - הם מעוניינים בבן קבוצתו חורחה לורנצו.

מילה מילייה: נצחון היסטורי לב.מ.וו

ב.מ.וו 328 טורינג קופה רשמה היסטוריה. המכונית הקלאסית מבוואריה מנצחת במהדורת 2010 של מירוץ המיליה מילייה, 70 שנה לאחר שעשתה זאת בפעם האחרונה אחותה ה-328 קאם קופה. צמד הנהגים ג'ולייאנו קנה ולוסייה גאלייני היו הראשונים לסיים את 1,000 המיילים (כ-1,600 ק"מ) של הארוע שנערך בסוף השבוע האחרון באיטליה.

המילה מילייה הוא אחד ממירוצי המכוניות הקלאסיים המפורסמים ביותר בהיסטוריה. הוא התקיים בין 1927 ל-1957, להוציא שנות המלחמה העצובות, והפך לאייקון תרבותי המשוחזר כיום כמעט במלואו.

ישראלי: מסע העבירות סוף

המסע האחרון לעונת 2010 בליגת העבירות של 'קרוס קאונטרי' יתקיים בסוף השבוע. למעשה, הארוע כולל שלושה ימי מרתון בתנאים מדבריים בחלקה הדרומי של ישראל והוא החל כבר אמש. המשתתפים יכולים להתנחם בעובדה שהארוע יכלול גם סטייג' לילי במקום עוד יום תחת השמש ועומס החום הכבד.

כדי להעצים את המאבק המותח על האליפות, בכל אחד מהסטייג'ים הראשונים ינתן מלוא הניקוד וביום המסכם שיכלול מכשולי עבירות מחצית ממנו. כך למעשה, מדובר בשניים וחצי ארועים המתנקזים לסוף שבוע אחד. בשבוע בהא נוכל לספר לכם מי האלופים.

ליגת העבירות של 'קרוס קאונטרי' מתקיימת בשיתוף עמותת העבירות ובחסות הנפלד טכנולוגיות יבואנית WARN, ARB, OLD MAN EMU, ספארקו, גתוס וקוגול יוניטרייד יבואנית צמיגי BFGOODRICH

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully