וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחת פנים למרצדס C קלאס

23.12.2010 / 16:13

המשפחתית פרימיום מתחדשת בעיצוב מרוענן מחוץ ובפנים, מנועים ידידותיים ואיכות גבוהה מתמיד. אצלנו רק אחרי הקיץ

מעט לפני הופעת הבכורה בתערוכת דטרויט, מרצדס חושפת את ה-C קלאס המחודשת כדגם 2011. המותג הגרמני טוען ליותר מ-2,000 חלפים חדשים במסגרת מתיחת הפנים, תוך דגשים קיצוניים על איכות ייצור בתא הנוסעים, ניהוג דינאמי והרכבת חבילות אבזור מפוארות. המכונית אף תעלה לכבישים בסימן חמישה מאפיינים: 'Energetic', 'Expanded', 'Efficient', 'Experience' ו-'Exceptional' . האם באודי וב.מ.וו צריכים לחשוש מהשינויים?

במשך 18 שנה מאז ירשה את מקומה של ה-190, המצב לא האיר פנים ל-C קלאס בתחום ההשוואות. שתי הגרמניות האחרות פתחו פער בתכונותיהן ומרצדס קיבלה את הביקורות בהבנה וסיימה מאחור. ה-C קלאס המתוחה מקווה לסיומת באווירה חיובית ואולי לשדרג את מעמדה אחרי שנים ארוכות. נציין שזו המכונית הנמכרת ביותר בשורותיה מאז 1982 עת נוסדה הסדרה. הנתון מצביע כעת על 8.5 מיליון עותקים, כך שמשקלו של הנטל על כתפיה לא הופחת ולו בקילוגרם.

מה חדש?

בזכות כיול הולם יותר לתיבת ההילוכים (שבעה יחסי העברה), כל סדרות המנועים של ה-C קלאס גילחו את צריכת הדלק בשיעור של עד 15 אחוזים. אולם, ולמרות שמדובר בנדבך חשוב מהפן הסביבתי, גרסת הקצה הסוערת תעמוד בשפיץ הטכנולוגי של החברה; מנוע ה-350 החדש מייצר תפוקה הנאמדת ב-302 כ"ס ו-37.5 קג"מ, לעומת 268 כ"ס ו-35.4 קג"מ במהדורה היוצאת.

בהמשך הדברים מנוע ה-300C אשר שומר על זהותו: 228 כ"ס ממנוע שישה צילינדרים לו 30.1 קג"מ, אלא שלראשונה תשדך אותו מרצדס למערכת הנעה כפולה '4 מאטיק' ויעמוד בשורותיה של ה-C קלאס כיחידי בעל שילוב תכונות אלה. מנוע הבסיס מגיע בדמותו של ה-250C המפיק ממנוע בנפח 1.8 ל' טורבו, כ-201 כ"ס ו-31.6 קג"מ. צריכת הדלק תניב כ-11.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בכל הנוגע לגרסת ה-AMG ישנן תאוריות לפיהן מנוע ה-6.2 ל' ימשיך לשכון בחזיתה, על אף הטמעת מנוע ה-5.5 ל' טורבו המודרני בשאר דגמי היצרנית.

רמת השיכוך של מערכת המתלים טיפסה רף וחצי לטובת נוחות וריפוד הישבנים. אמנם לא ברמה של S קלאס, אך תספק את מרבית נוסעיה המכובדים של ה-C. מעניין מה זה יעשה לה בנושא ההתנהגות. בצד הבטיחותי האקטיבי מושתלות מערכות חיוניות לשמירה על הבריאות: התרעה על נמנום בזמן נהיגה, סטייה מנתיב, בקרת יציבות, בקרת בלימה, התרעה על שטחים מתים ונורות דרך מתכווננות בהתאם לזווית הפניית החרטום.

מרצדס C  קלאס 2011. אתר יצרן
מרצדס C קלאס 2011/אתר יצרן

מה רואים?

מתיחת הפנים של ה-C קלאס מוכתרת כ'אמצע החיים', מחזור שננקט במטרה לשמור על רעננות הדגם ולתאם את הופעתה המשפחתית לדורות הנוכחיים. היא אינה פוזלת החוצה מפניה של הגרסה הנוכחית או מאמצת הופעה מובדלת. הרקע לעיצוב החיצוני מקורו ישירות מה-CLS, וניתן להבחין בכך בבירור דרך בתי התאורה, הפגושים, השבכה המוכספת ואיזור תא המטען. פנסי בי-קסנון הופנו למארז וכן נורות לד בשני קצוותיה. בנוסף לכך, מכסה המנוע עשוי תרכובת אלומיניום קלה לשמירה על משקל נמוך ואיזון.

בתא הנוסעים, נקודת חולשה אופיינית ב-C קלאס, נערכו שיפורים למכביר ובעיקר בליטושי התפאורה והגימור. הפינישים על חומרי החיפוי, המתגים והמושבים הינם באיכות הגבוהה ביותר בשנים האחרונות במפרטי הבסיס שלה. כך למשל אם בוחרים בסטים יוקרתיים הבחירה נופלת בין חיפוי מוכסף לדיפוני עץ בגוון קלאסי בדלתות ובדפנות.

את הקונסולה המרכזית הקודמת עקרו החוצה ובמקומה הותקן מפרט חדש בסגנון טכנו-אלגנטי (קבוע, ללא מסכים נשלפים מהדשבורד) השולט על כל הפקדים ומשנה את האווירה בחלל הנוסעים. תכנון הנדסת האנוש מביא ל-C קלאס לוח מחוונים גדול בעל שלושה מדים ענקיים כשבמרכז הקבינה צג דיגיטלי גדול לכל פעולות הבקרה והמולטימדיה.

ה-C קלאס 2011 תערוך את בכורתה העולמית בינואר בתערוכת דטרויוט כאמור. מכירותיה יחלו בעונת האביב מעט לאחר סגירת השערים של תחנתה הבאה, תערוכת ז'נבה. לישראל היא תגיע לקראת הרבעון השלישי של השנה הבאה, כך נמסר לוואלה! רכב מיבואנית מרצדס לישראל חברת כלמוביל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully