וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקטאר לאליפות הדקאר

ירון אדרי

16.1.2011 / 10:46

נאסר אל עטייה מעניק לפולקסווגן נצחון שלישי רצוף במירוץ הראלי המפרך בעולם. מארק קומה ו-KTM משיגים עוד אליפות באופנועים

אמש הגיעה דרמת הדקאר 2011 לסיומה. לאחר כ-9,500 ק"מ בתנאי שטח קשים ומפרכים ברחבי ארגנטינה וצ'ילה, שבו המתחרים לבואנוס איירס ושוב מצליחה פולקסווגן להקדים את כולם. היצרנית מגרמניה מנצחת את הדקאר בפעם השלישית ברציפות כשהפעם עושה זאת עבורה נאסר אל עטייה.

הסטייג' ה-13 והמסכם היה אמנם ארוך עם 826 ק"מ, אולם רק 181 ק"מ עמדו תחת מדידת זמנים. את הסטייג' מנצח קרלוס סיינז (פולקסווגן), מי שהוביל את הדקאר מהיום הראשון ובמשך יותר משבוע עם זמן של 1:16.08 שעות. הספרדי מקדים ב-38 שניות את אל עטייה שלא ויתר אפילו כשהאליפות כבר הייתה בטוחה בכיסו. שלישי מסיים קרזיסטוף הולובצ'יץ' (ב.מ.וו) בפיגור של כדקה וחצי וחצי דקה אחריו מגיע ג'ינייה דה וילייה (פולקסווגן).

עם זמן מצטבר של 45:16.16 שעות, מוכתר אל עטייה לאלוף הדקאר 2011. הנהג הקטארי מציג יכולת נהיגה גבוהה כבר מספר שנים וזה היה רק עניין של זמן עד שהוא יעשה זאת. בדקאר 2009 נהג אל עטייה עם ב.מ.וו וסומן במהלך המירוץ כפייבוריט, אולם בעקבות תקלת מנוע שגרמה לו לוותר במכוון על מספר נקודות ציון בדרך הוא נפסל. בשנה שעברה הוא סיים שני כשהמאבק מול סיינז נמשך ממש עד לקו הסיום. המאבק עם סיינז היה צמוד גם השנה עד שהספרדי עם טעות נהיגה נדירה נכנס לבור במהירות גבוהה ושבר מתלה, מה שסגר עבורו את הסיפור והבטיח אליפות ראשונה לקטאר.

פולקסווגן ממשיכה לעמוד ברמה אחת מעל ב.מ.וו, המתחרה היחידה בדקאר הזה שעוד מצליחה לאיים עליה במקצת. היא משיגה גם את המקום השני הכללי עם דה וילייה והשלישי עם סיינז כשסטפן פטרהאנסל (ב.מ.וו) במקום הרביעי בפיגור של שעה ו-44 דקות מאל עטייה. זו אליפות שלישית ברציפות לפולקסווגן כאמור כשבשנה שעברה עשה זאת עבורה סיינז ובשנת 2009 היה זה דה וילייה.

שניים על שניים

בקטגורית הדו גלגלי שוב עמד המאבק על התואר להתמודדות בין שני רוכבים בלבד - מארק קומה וסיריל דפרה, שניהם עם KTM. אמנם אף אחד מהם לא מנצח את הסטייג' ה-13, אולם הפער שצברו ב-12 הסטייג'ים הקודמים הספיק להם כדי לסיים את הדקאר הזה בניחותא. מי שסבל במיוחד בסטייג' המסכם הוא פרנסיסקו לופז קונטרדו (אפרליה) שבעקבות שבר במתלה האחורי נאלץ להעזר במתחרים אחרים כדי להגיע לקו הסיום כשעה ורבע אחרי המנצח פרנס ורהובן (ב.מ.וו), וכך לאבד את המקום השלישי על הפודיום.

אחרי שבשנה שעברה סבל בעיקר מביש מזל שצבר עבורו עונשי זמן מצטברים, הפעם מצליח קומה לסיים את הדקאר הזה בצורה חלקה. האלוף של 2009 מחזיר לעצמו את הכתר עם זמן מצטבר של 51.25 שעות. דפרה אלוף הדקאר של השנה שעברה מסיים רבע שעה אחריו ויאלץ להתחיל לתכנן מעכשיו את הדקאר הבא אם הוא שוב רוצה להיות אלוף.

לאחר הבעיות באפריליה שלו, איבד כאמור קונטרדו את המקום השלישי להלדר רודריגז (ימאהה). הפורטוגזי מסיים בפער של שעה וארבעים דקות מקומה, מה שמסביר על הבדלי הרמה הן של הרוכבים והן של הקבוצות. למעשה, רודריגז בלט לחיוב במספר סטייג'ים עם רכיבה מהירה אולם תכנון לקוי גרם לו מספר פעמים להיתקע עם מכל דלק ריק או לאבד עצמו במרחבי החולות האינסופיים. קונטרדו מסיים לבסוף רביעי, חצי שעה אחרי רודריגז.

טרקטורנים ומשאיות

קטגוריית הטרקטורנים עמדה בשליטה מלאה של ארגנטינה וימאהה. כבר במהלך המירוץ אפשר היה להעניק את התואר לאלחנדרו פטרונז'י שהצליח להשיג פער של יותר משעה בראש הדירוג הכללי, כשליתר הרוכבים נותר רק להתמודד על הסגנות. למעשה, היריב השקול היחידי היה אלוף הדקאר 2010 מרקוס פטרונז'י (ימאהה), אחיו של האלוף החדש, אלא שזה פרש במהלך המירוץ.

את הסטייג' ה-13 מסיים פטרונז'י שלישי, שבע דקות וקצת אחרי המנצח לוקס לסקביץ הפולני (ימאהה). שני מסיים קריסטוף דקלרק הצרפתי (פולריס). בדירוג הכללי מנצח פטרונז'י עם פער של שעה מבן ארצו סבסטיאן הלפרן (ימאהה) כאשר לסקביץ' מסיים במקום השלישי הכללי עם פער של לא פחות משש שעות ו-18 דקות.

את הדקאר הזה חותמת קטגוריית המשאיות שם השליטה הייתה של קמאז ורוסיה. לאורך כל המירוץ היה המאבק בין ולדימיר צ'אגין לפירדאוס קבירוב, כאשר האחרון מנצח את הסטייג' האחרון בפער של דקה ורבע מיריבו. אלא שגם הנצחון הזה לא מספיק לקבירוב שמסיים את הדקאר הזה במקום השני בפער של חצי שעה מצ'אגין. קמאז רושמת לעצמה גם את המקום השלישי תודות לאדוארד ניקולייב שמסיים בפער של שלוש שעות ועשרים דקות מהאלוף צ'אגין.

היה קשה, מתחילים להתכונן לשנה הבאה

מירוץ ראלי דקאר 2011 הוכתר כאחד הקשים על ידי מרבית המשתתפים. 430 מתחרים זינקו למירוץ ביום הראשון של השנה האזרחית החדשה, רק 203 מהם הצליחו לשרוד את השבועיים האחרונים. בין הפורשים גם הצוות הישראלי קדשאי-ערמוני שנתקלו בקשיים רבים עד שנאלצו להרים ידיים שני סטייג'ים לסיום.

בשנה הקרובה תנסה פולקסווגן לשפר את הטוארג מירוץ שלה כדי שיוכל להמשיך להציג עליונות על כל מתחריו. מנגד, ב.מ.וו באמצעות סדנת X רייד המריצה את מכוניותיה תמשיך לשפר את ה-X3 CC כדי שיציג יכולות טובות יותר מאלו שהוצגו השנה כשבעיקר מדובר על הפחתת משקל והתאמתו לצמיגים שנטו לאבד אוויר בכל כמה מאות ק"מ. הקבוצה גם תמשיך לשפר את המיני קאנטרימן שבסך הכל הציג יכולת טובה עד שנהגו גרלן שישריט החליט לסיים על הגג.

זו השנה השלישית ברציפות שהדקאר מתקיים בדרום אמריקה לאחר שהמארגנים החליטו לעזוב את צפון אפריקה בעקבות איומי טרור, ונראה כי הוא ימשיך להתקיים שם גם בשנים הבאות לאור ההצלחה שלו, גם המסחרית. השנה מתחו המארגנים את תוואי המסלול עד לגבול הצפוני של צ'ילה עם פרו ולא מין הנמנע שנראה גם אותה או את בוליביה לוקחות בו חלק בשנים הבאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully