וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה ג'אז הכי אמינה

21.3.2011 / 6:40

'JD פאוור' מכתיר את הונדה ג'אז למכונית האמינה בשנה האחרונה. לינקולן בפסגה ולקסוס שומרת על יציבות, ניסאן ומאזדה מסובכות בתחתית

הונדה ג'אז (פיט בארה"ב) היא המכונית האמינה ביותר לשנת 2010. כך על פי נתונים שמפרסם השבוע מכון הסקרים הבריטי המוערך 'JD פאוור' לארה"ב. נתוני הסקר מעובדים על פי מידע שהוזן על ידי 43,700 בעלי מכוניות משנת 2008 שהרכב היה בחזקתם כשלוש שנים. התוצאות המפורסמות משקפות את התקלות והבעיות שנרשמו במהלך 12 החודשים האחרונים מאוקטובר 2009 ועד דצמבר 2010. הניקוד מייצג את מספר התקלות ל-100 כלי-רכב; ככל שזה נמוך יותר, כך המכונית מדורגת גבוה יותר.

מארגני הסקר מציינים כי בשנת 2010 חל שיפור קל באופן שבו יצרניות מטפלות בתקלות מכאניות נקודתיות. אולם אלה נתקלו בקשיים במציאת פתרונות יעילים למצבור של שיבושים אלקטרוניים מפאת העלייה במסת המרכיבים המצורפים לכלי-רכב מודרניים. הממוצע השנתי נע במהלך 2010 באיזור ה-151 תקלות לכל 100 מכוניות, המהווים ירידה של כ-6 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

המותגים

במצעד המותגים נרשמה הפתעה גדולה בראש הבתים. לראשונה מאז שנערך הסקר (1990) כובשת יצרנית הפאר לינקולן (קבוצת פורד) את הפסגה עם 101 נק' בסך הכול, מעט לפני לקסוס שמאבדת את ההובלה אחרי שלוש שנים רצופות ומתמקמת במקום השני (109 נק'). אחריה ברשימה יגואר שממשיכה להתחזק ובמקום הרביעי פורשה עם 114 נק'. סוגרת את החמישייה הראשונה היצרנית הגדולה בעולם טויוטה עם 122 נק'.

במקום אחד אחרי היפנית הגדולה מוצבת אקיורה, חטיבת היוקרה של הונדה. שביעית במצעד ביואיק של תאגיד ג'נרל מוטורס שמקדימה את מרצדס בפער של 3 נק' (125 נק'). קדילאק מתברגת במקום התשיעי ולה 130 נק'. הענקית הקוריאנית יונדאי סוגרת את העשייריה הראשונה עם 132 נק' בעוד הונדה (139 נק') במקום ה-11 לפני פורד (140 נק'), סאאב ואינפיניטי.

מתחת לממוצע ובתחתית

מעט אחרי 12 המצטיינות והאמינות ביותר, פותחת את הרשימה השנייה באיכותה סמארט של דיימלר עם 152 נק'. חטיבת שברולט שאמנם מציגה היצע תופח של כלי-רכב ועלייה בסקרי דעת הקהל, משובצת לא רחוק ממנה עם 156 נק' כאשר וולוו (156 נק'), סובארו (157 נק') וקיה (160 נק') דולקות במעלה הדירוג. בהמשך אנו מוצאים שני מותגי יוקרה מגרמניה - אודי וב.מ.וו. כאשר הצמד חולקות ביניהן פער מזערי של 3 נק' לטובת אודי (161 נק'). נמלטות ממצולות הטבלה הינן סיון (טויוטה) ומותג הטנדרים והמשאיות ראם של דודג' (173 נק').

בניגוד למעמדה המלכותי בישראל, מאזדה לא מצליחה לשכנע באופן גורף בסעיפי אמינות ארוכת-טווח, כך מסתמן איפוא מהסקר. היפנית הכי פופולארית בארץ מוצאת את עצמה רק במקום ה-25 בטבלה (181 נק') כשלא פחות מפתיע לגלות שניסאן עם 183 נק' שוכנת במקום ה-26. מותג GMC שעתידו הובטח לכאורה מזדנב בניסאן עם 184 נק'.

עוד יפניות "מככבות" בטבלאות מיצובישי שמקדימה את סוזוקי ב-4 נק' (186 נק') ושש משבצות לפני הסוף קונצרן הרכב הגדול ביותר באירופה פולקסווגן לו 191 נק'. בקצה העליון של החמישייה המאכזבת ביותר בסקר האמינות מופיע קונצרן קרייזלר (קבוצת הפרטיות) ודודג' השייכת לו. המותגים שסבלו משורה של השנה בסדר יורד היו לנד-רובר, ג'יפ ומותג מיני מקבוצת ב.מ.וו – 221 נק'.

מותגים זה טוב, אבל מה לגבי דגמים?

בסגמנט מכוניות הסופרמיני העממיות הוכרזה הונדה ג'אז (פיט) למכונית האמינה ביותר בשנת 2010 כאמור. במקום השני בקבוצתה טויוטה יאריס ושלישית יונדאי אקסנט. ממד אחד למעלה בקרב המשפחתיות מדורגת ראשונה טויטה פריוס. יונדאי אלנטרה סדאן שנייה, ושוב טויוטה שכובשת את המקום השלישי בזכות דירוגה הגבוה של המטריקס.

בשטח מחייתן של המשפחתיות הגדולות, נראה כי האמריקניות נהנות מתקופה פורה. האמינה ביותר השנה בסגמנט לעיל הייתה פורד פיוז'ן. שנייה ברשימה ביואיק לה-קרוס ושלישית מיצובישי גלאנט. קומה אחת למעלה בקבוצת הסלון הבינונית ביואיק לוצרן ראשונה כשפורד טאורוס מקבלת את הסגנות ושברולט אימפלה מסתפקת במקום השלישי. גם במותגי הפרימיום משכנעות האמריקניות: לינקולן MKZ היא מכונית היוקרה האמינה מכולן לפני לקסוס ES350. שיווין במקום השלישי עבור אקיורה TL ו-TSX.

בענף הפאר הסלוני שוב אקיורה לוקחת את ההובלה עם ה-RL. מרצדס E קלאס במקום השני ולקסוס GS אחריה. מכונית הפאר האמינה לשנה האחרונה היא קדילאק DTS שהצליחה להתעלות את הגרמניה הקלאסית מרצדס S קלאס. אחרונות חביבות אך לא פחות חשובות מפאר ופינוקים הן הספורטיביות: מאזדה MX5 מובילה יחד עם פורד מוסטנג במקום השני וסיון SC מקרב טויוטה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully