וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו חושפת רשמית את מיני קופה

6.6.2011 / 15:40

האם גרסת קופה דו-מושבית זה מה שהיה חסר למשפחת המיני המרחבת? כן או לא, היא תגיע בכל מקרה בחודש ספטמבר

לא, אתם לא מתבלבלים. אנו שוב מדווחים לכם על גרסה נוספת שמרחיבה את משפחת המיני השובבה של ב.מ.וו. זו שהחלה עם המכונית הקונבנציונלית שכולכם מכירים והתפרסה לזרועות שונות כמו הקבריו, קלאבמן (סטיישן), קאנטרימן (קרוסאובר) ובעתיד הקרוב גם פייסמן (קאנטרימן קופה), מצרפת אל המשפחה כעת גם את גרסת הקופה.

גרסת הקופה שנחשפת כעת באופן רשמי, הציצה אל העולם לפני כמעט שנתיים, במסגרת תערוכת פרנקפורט 2009 (ספטמבר). לכן קרוב לוודאי שגרסתה הסדרתית תעשה את הופעת הבכורה שלה בתערוכת פרנקפורט הקרובה.

מפרסומי מיני עולה כי המצטרפת החדשה למשפחה שמרה כצפוי על הבסיס המשותף לה ולמיני ה"רגילה", אך שינתה משמעותית את מבנה הגג ממבנה קופסתי מעוגל לתצורת קסדה אווירודינמי. השינוי הביא עמו מתיחה קלה גם לחזית ולמכסה המנוע ולכך תמורה מושכת מאוד להופעתה החיצונית.

בתא הנוסעים אפשר לספר על שינוי אחד מוחשי ביותר - אבדן מוחלט של המושב האחורי, כך שגרסת הקופה הזו היא למעשה ה'דו-מושבית' הראשונה במשפחת מיני. כן, היא לא מיועדת למשפחות או לנהגים עם יותר מחברה יחיד. אולם, שינוי תצורת הישיבה והמעטפת הכללית עשויים לרמוז לנו כי בקרוב תוצג גם גרסה פתוחה או CC דו-מושבית למיני? רק לב.מ.וו הפתרונים.

ב.מ.וו מיני קופה. אתר יצרן
האם זה מה שהמשפחה הייתה צריכה?/אתר יצרן

רק המנועים החזקים ביותר

מכוניות מיני תמיד ניסו להציע חיזוק בולט בסעיף ההתנהגות ובגרסת הקופה, נראה שהמתכננים הלכו רחוק מאוד קדימה, לפחות בהצהרות שלהם. לדבריהם, הותקן בה הגה חד מאוד למרות היותו מתוגבר חשמלית, המתלים שלה יציעו ריסון מוחשי יותר וחשוב מכל, חלוקת המשקל שלה בעקבות שינוי המרכב, תשאף לחלוקה כמעט שווה בין הצירים. בתוספת לאלו ניתן למצוא גם שלל בקרות אלקטרוניות לשמירה על היציבות והבטיחות ואף דיפרנציאל ננעל אלקטרונית כדי להבטיח מעבר חלק של הכוח לכביש.

ואם כבר הזכרנו את הכוח, הרי שבגרסת הקופה יוצעו רק המנועים החזקים ביותר שיש לחברה על המדף. אחד מהם דיזל (כי האירופים מאוד אוהבים) עם 143 כ"ס (7.9 שניות ל-100 קמ"ש) וכן שלושה מנועי בנזין שלהם 122 כ"ס (9 שניות ל-100 קמ"ש) בגרסת הקופר, 184 כ"ס (6.9 שניות ל-100 קמ"ש) בגרסת הקופר S ואף 211 כ"ס (6.4 שניות ל-100 קמ"ש) בגרסה המיוחדת שעונה לשם ג'ון קופר וורקס.

גרסת הקופה של המיני לא צפויה להיות זולה, בטח שלא בארצנו. אולם, עד לרגע פרסום הידיעה, טרם התקבלה תגובת קמור לשאלת הגעת המיני קופה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully