וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל אסטרה GTC נחשפה: קוטלת השירוקו?

7.6.2011 / 18:05

תמונות ראשונות של גרסתה הספורטיבית של אופל אסטרה נחשפות. לזו עיצוב חד, מתלים ספורטיביים וארבעה מנועים. גרסת OPC ב-2012

אופל שמים את פולקסווגן גולף GTI, שירוקו ורנו מגאן RS על הכוונת ויורים עם גרסת ה-GTC לאסטרה החדשה. בהמשך להתעוררות של אופל, יצרנית הרכב הגרמנית חושפת היום (שלישי) תמונות ראשונות של אופל אסטרה GTC, הגרסה הספורטיבית בעלת 3 דלתות. עם מכונית זו, אשר רמזים לה חזינו בחודש ספטמבר במסגרת תערוכת הרכב בפריס, מקווה אופל לנגוס בהצלחה המסחררת של הגולף GTI, אחותה השירוקו ואף של הרנו מגאן RS החדשה.

מהנדסי אופל, שהבינו את גודל המשימה, העניקו לאסטרה GTC את מרב הכלים הדרושים להצלחה. זה מתחיל בעיצוב חד ומלא אופי, שמאדיר מאוד את הופעתה השמרנית משהו של האסטרה בגרסת ה-5 דלתות. לדברי המעצבים, האחרונה וגרסת הקופה חולקות למעשה רק את ידיות הדלתות וחלק מהגג, כך שהמכונית החדשה תוכננה למעשה מלוח חלק כמעט לגמרי.

דגם הקופה הנו השלישי שמבוסס על שלדת האסטרה (סטיישן והאצ'בק קדמו לו), שלדה שעונה לשם דלתא. אולם בדגם החדש, הוארך מרחק הסרנים ב-10 מ"מ (269.5 ס"מ) והורחב מפשק הגלגלים (40 מ"מ מלפנים ו-30 מ"מ מאחור), בדומה מאוד למכונית התצוגה שבשרה על בואה. שינויים אלה ואחרים מאפשרים גם התקנה של חישוקים בקוטר של עד 20 אינטש, כשבסטנדרט מותקנים חישוקי 18 אינטש.

תא הנוסעים של האסטרה GTC מקבל גם הוא את תשומת הלב הראויה עם התקנת מושבים חובקים יותר, שאר עיטורי ספורט בדשבורד וגלגל ההגה וצמצום המושב האחורי לשני יושבים בלבד. ועדיין, מציינים באופל, תא הנוסעים מציע עדיין מרווח מחיה טוב לארבעה מבוגרים והמטען שלהם. את זה אלה יוכלו להניח בתא המטען שנחו עומד על 370 ליטר באופן בסיסי ויכול לצמוח עד כדי 1,235 ליטר בקיפול המושבים.

התנהגות וכוח

מתחת לחלקי הפח, אסטרה GTC מקבלת את המתלה הקדמי של האינסיגניה OPC (325 כ"ס) שנקרא הייפר סטראט. לטובת הנמכת מרכז הכובד ושיפור ההופעה הקרבית, המרכב הונמך ב-15 מילימטרים והמתלים שלה, מבוקרי המחשב יציעו 3 רמות שיכוך - ספורט, טורינג וקומפורט.

היצע המנועים של אסטה GTC יכלול בשלב ראשון לוגם סולר יחיד ושלושה לוגמי בנזין. זה הראשון מגיע בנפח 2.0 ליטר ובעזרת מגדש טורבו הוא מפיק 165 כ"ס ו-38.7 קג"מ שיזניקו אותה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.9 שניות ומשם לעבר מהירות מרבית של 210 קמ"ש. המנוע השני והשלישי מגיעים בנפח ותצורה זהה של 1.4 ליטר טורבו ושניהם חולקים גם מומנט של 20.4 קג"מ בכל התחום שבין 1,859 ל-4,200 סל"ד. אולם, אלה נבדלים בהספק, כאשר אחד מפיק 120 כ"ס והשני 140.

המנוע השלישי, הנו החזק ביותר כעת. זה מגיע בנפח 1.6 ליטר והוא מוגדש טורבו כדי להפיק 180 כ"ס. המהירות המרבית של דגם זה עומדת על 212 קמ"ש. ומה על גרסת OPC? אנו שמחים ששאלתם, כי אופל מספרים שזו תפציע משערי החברה במהלך שנת 2012 כאשר הם עדיין שומרים קרוב לחזה את נתוני המנוע, תפוקתו והביצועים הנלווים. למרות זאת, נרשה לעצמנו להמר עם הערכה זל כ-240 כ"ס ויכולת זינוק ל-100 קמ"ש מתחת ל-7 שניות. שיהיה עם מה לתת פייט לשירוקו, זוכרים?

האסטרה GTC תפגוש לראשונה את קהל היעד שלה בפסטיבל המהירות של גודווד שיתקיים ב-1 ועד ה-3 ביולי ומקבוצת שלמה, יבואנית אופל לישראל, כי יבוא סדיר של מכונית זו נשקל לחיוב עבור שיווק בתחילת 2012, בהתאם לתוכניות היצרנית.

חוו את דעתכם - מי תהיה מושכת יותר, אופל אסטרה GTC או פולקסווגן שירוקו?

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully