וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים נוהגות טוב מגברים? עובדה

ירון אדרי

8.6.2011 / 14:17

חברת ציי רכב בריטית תיעדה 25 אלף תאונות דרכים שארעו מתחילת השנה. מהמידע שוב עולה כי גברים גורמים ליותר תאונות

אז מי נוהג טוב יותר, גברים או נשים? בפעם המי יודע כמה עמד נושא זה בפני סקר (והוא בטח לא האחרון) שספק אם רובכם תסכימו לתוצאותיו. לא שאנחנו יוצאים מנקודת מוצא סטיגמטית, פשוט כל אחד (ואולי גם אחת) שתשאלו יאמר לכם שנשים לא יודעות לנהוג. ובכן, הרי תוצאות המחקר לפניכם ולפניכן.

חברת 'Total Accident Management' הבריטית המספקת פתרונות מנע לתאונות דרכים עבור ציי רכב גדולים, חושפת נתונים אותם אספה במשך חמשת החודשים הראשונים של 2011. מטרתה הייתה לבחון כיצד באה לידי ביטוי יכולת הנהיגה בקרב כ-300 אלף לקוחותיה, משני המינים. המידע הנאסף הנו אמיתי מהחיים ולא שאלון בו יכול כל אחד לענות בהתאם למצב רוחו באותו רגע נתון.

TAM תיעדה מתחילת השנה כ-25 אלף תאונות דרכים, אותן חילקה בהתאם למין הנמצאים מאחרי ההגה. מניתוח התוצאות מתברר כי בניגוד לדעה הרווחת בכל העולם יש לומר, דווקא נשים היו פחות מעורבות בתאונות דרכים. מסקנת המחקר היא כי נשים הן נהגות טובות יותר מפני שחלקן בתאונות דרכים נמוך בחמישה אחוזים מגברים.

פירוק המסקנה לעיל למספרים מגלה כי 36 אחוזים מהתאונות בהן היו מעורבות נשים, נגרמו באשמה מלאה או חלקית שלהן ו-44.5 אחוזים נגרמו שלא באשמתן כלל. בקרב גברים, הנתונים מדאיגים יותר כאשר 41 אחוזים מהתאונות בהן הם היו מעורבים, נגרמו באשמתם (מלאה או חלקית) וב-43.1 הם לא היו אשמים. עורכי המחקר יצאו מנקודת הנחה שכל אחד מהנהגים צובר אלפי מיילים מידי שנה, כך שעבורם אין ממש בסברה כי גברים נוהגים יותר.

מהמחקר עולים נתונים מעניינים נוספים: 6.3 אחוזים מהתאונות שתועדו ארעו בעת שהרכב עמד בחנייה ללא נהג. אולם באחת מכל חמש התאונות הללו, היא כן נגרמה באשמת הנהגים משום שזה או זו פשוט שכחו למשוך את בלם היד. זאת ועוד, 6.36 אחוזים מהתאונות הוכרזו כטוטאלוס (אבדן להלכה) ו-6.4 אחוזים ממספר כלי הרכב נגנבו או הושחתו. אולם, לא נמסר אם היה זה גנב ממין זכר או נקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully