וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי Q3 באוקטובר בישראל

9.6.2011 / 12:08

אודי החלה לייצר את רכב הפנאי הקומפקטי Q3 במפעל הספרדי המשותף לסיאט. התפוקה תעמוד על 100 אלף בשנה, בישראל בסתיו הקרוב

מפעל הייצור הספרדי של סיאט ופולקסווגן במרטורל הסמוך לברצלונה, חנך השבוע את תחילת ייצורו של הקרוסאובר הקומפקטי החשוב אודי Q3. הדגם שזוכה בשבועות האחרונים לחשיפה מוגברת באירופה ייצא לאור בכ-100 אלף יחידות בשנה, כשבאודי מציינים שפנקס ההזמנות ייפתח כבר בסוף החודש עם תג מחיר בסיסי שמוערך כרגע בכ-30 אלף יורו (כ-150 אלף שקלים לפני מסים). ברבעון הרביעי של 2011 הוא יעלה לכבישים בפעם הראשונה ואלינו יישלח במהלך אוקטובר-נובמבר, כך נמסר לוואלה! רכב מיבואנית אודי לישראל חברת צ'מפיון מוטורס. טרם נקבע מחירו הרשמי אצלנו.

ה-Q3 המתהדר במבנה קופה-קרוסאובר אופנתי ויחלוק מכללים עם פולקסווגן טיגואן נשען כאמור על פלטפורמת גולף המשפחתית. אורכו בין הקצוות עומד על 4.39 מ', רוחבו 1.83 מ', גובהו מתנשא ל-1.60 מ' ובסיס הגלגלים 2.60 מ'. משקלו יהיה קצת מתחת ל-1.5 טון.

בחזיתו תאכלס אודי מנועי בנזין ודיזל ארבעה צילינדרים (שישה בהמשך) שהספקם מ-200 כ"ס (גרסת ספורט מקבילה ל-GTI) ל-230 כ"ס במהדורות חזקות (0-100 קמ"ש ב-6.9 ש') וכלה בגרסת קיצון תחת הכותר Q3S שתחצה את גבול 300 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבות רובוטיות כפולות מצמד המניעות את הגלגלים הקדמיים או בחיבור להנעה כפולה. על שטח קל נראה שאודי תוותר כמעט לחלוטין היות וברכב תותקן מערכת מתלים ספורטיבית ללא אופציות של מתלים מתכווננים.

אודי תמצב את ה-Q3 תחת אחיו הגדול יותר Q5, ממנו הוא קצר בכמעט 10 ס"מ. מתחריו בגזרת הפנאי יגיעו מכוונה של ב.מ.וו הבווארית שמשווקת תחת גרסאות ה-X דרייב את דגם ה-X1, דגמי הפנאי הקומפקטיים של אינפיניטי ובהחלט ייתכן שמרצדס תשיק דגם נוסף מקבוצתה העונה לשם GLC, אלא שזה עדיין טרם קיבל חותמת רשמית.

באודי מדגישים שקידמו את השקתו של ה-Q3 לאור הדעיכה בכמות המסירות בקבוצת הפנאי הגדולה בארה"ב. אך מנגד, הבחינה אודי בפריחה של השוק הסיני ולכן עתידים למכור את ה-Q3 בכמות גדולה יחסית לעומת זאת המוקצית לאירופה ולשאר המדינות. "פעם חשבנו שאין לרכבי פנאי ביקוש בשוק הסיני. אבל התבדינו לאור הצלחת Q5 ו-Q7 בארצם. ה-Q3 יהיה הדגם האורבני שלנו", כך אומר דיטמר ווגנטמר, ראש החטיבה של היצרנית הגרמנית בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully